Gå til innhold

Anmeldelse: Call of Duty: Modern Warfare 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva folk syter over. MW2 er jo et fantastisk spill! Selv om multiplayeren har blitt konsollifisert, fungerer jo systemet perfekt for oss som bare vil spille på "hobbynivå"? :)

Og du sier man blir drept gang på gang av killstreak rewards? Det har jo ganske mye å gjøre med hvor god du er, tror du ikke? Alle FPS spill som noen gang blir sluppet på PC, kommer til å være "skillbasert". Om noen her har prøvd Battlefield: Heroes, som visst skulle være "skøy å moro!", så har det endt om som alle andre online skytespill, der personen med best aim og mest penger i lommeboka har overtaket <_<

Personlig har jeg ingen problemer online i MW2, og k:d'ene mine ligger vanligvis på rundt 25:5 takket være killstreaks, så jeg har ikke noe å klage på der.:lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Phydeos: Takk for et sykt morsomt innlegg:P Er det beste jeg har lest på lenge!

 

...

 

Im here to please :p Takk for kommentaren hehe.

 

Anyways, etter gjennomkjøring nummer to av singleplayerdelen er ikke inntrykket mitt blitt noe endret annet enn at jeg ble overrasket over at det ikke ble så kjedelig som jeg fryktet å gjenta halve spillet en gang til. Var ganske artig til og med :D

Lenke til kommentar

Har blitt kjempeskuffet...(kjøpte kun for mp) Den automatiske serverinndelingen fungerer mye dårligere enn på cod4, og ved noen få timers spill så er det stor sjans for at man spiller samme bane 4-5 ganger, og andre baner kommer ikke i det hele tatt. Dette fordi en eller annen logger ut, lobbyen blir lukket, man blir merget med andre lobbyer osv osv.

 

Det andre dårlige er den ekstremt dårlige autobalanseringen som jeg ikke kan tro at de har brukt tid på. (regner med at dette er likt på pc siden pc ikke har noen fordeler over konsoll på dette spillet i det hele tatt...)

 

Startet et game, og i lobbyen så var det 3-4 stykker som hadde oppnådd rundt level 50 (+-5)

jeg og en kompis med 27 hver, og resten av spillerene godt under 20.

 

Laget ble kameraten min og alle de med høy level, og meg og "ferskingene". (Dette er jo jevlig moro i et spill hvor level har så mye å si..)

 

Endte med at vi ble rævkjørt så til de grader at etter 3 min var scoren for vårt lag 500 mot 2700, og jeg hadde 3 kills alene.

 

Har faktisk ikke spilt noe mer siden da, og venter til folk blir litt lei dette "nye" spillet slik at kanskje tilstander og alt tullet roer seg litt ned..

Problemet ditt med maps som gjentar seg overrasker meg da jeg ikke føler det problemet på PC. Jeg syns mapsa varierer hele tiden, noen ganger får du to maps på rad hvis du leaver party, men det er jo å regne med. Og det finnes tilfeller av folk som leaver rett før et map de vota unskip på starter, men det har sjeldent stengt lobbyen. Så vet ikke om PC-gamere har mer tålmodighet eller om jeg har hatt flaks, men jeg finner ikke problemet på PC.

 

Når det gjelder levels som er ubalansert så sliter jeg heller ikke med den. Jeg spiller fortsatt med M4 på lvl 42. Og det er mange gode våpen før man når 30. Pluss at med Bling Pro så blir våpna så forbedra at de er ganske brukbare. Jeg følte heller ikke at jeg ble slakta de første levla mine. Og seinest i går så tok jeg en titt på scoren og da hadde jeg 3 ganger bedre stats enn en på lvl 66 selv om jeg er 42.

La oss si man fjerner alt det negative med MP i MW2, mangel på dedikerte servere osv, hva er det egentlig som er grunnen til å gå over fra MW1? Det virker ganske likt på meg, hva er nyvinningene på MP-fronten? Hva er argumentene for å gå over til MW2 fra MW1?

 

AtW

Hvis du ser bort fra en utrolig spennende singleplayer og en morsom coop så syns jeg multiplayeren har blitt bedre. Skal du snipe så finnes det ikke bra spots som ikke gjør deg til et slaktoffer hvis du ikke følger med. Og ellers føler jeg at det skjer noe rundt meg hele tiden. Når det kommer til å create classes så syns jeg Pro-variantene er litt lette å få tak i, men det funker. Og det sprøeste er at jeg ser mange varianter av kombinasjoner helt annerledes enn mine selv om jeg føler at mine er best. Derfor tror jeg spillet kan legges mer opp etter hvordan du ønsker å spille.

 

Det eneste store minuset er at lobbyen til meg og venner kan være ustabil til tider. Noen ganger har vi brått havnet i forskjellige lobbyer og når vi skal invite til group igjen så står det "Invite sent" allerede. Men det er bagateller jeg regner med blir fikset etterhvert.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt mange timer med moro i dette spillet den siste uken, men nå har jeg avinstallert det.

 

Mangelen på dedikerte servere er virkelig noe som har ødelagt hele greia for min del. Det går ikke an å kicke folk som bruker hacks, gir f... i oppdrag, dårlig linje etc.

Ja, 9/10 spill i løpet av en hel kveld går bra, men for meg blir frustrasjonen alt for stor de gangene det ikke går bra. Hadde spillet kostet $20 hadde jeg kanskje ikke brydd meg, men jeg føler dette er en for stor tittel til at IW burde slippe unna med det.

 

Jeg skulle ønske jeg forstod bæret av den killcamen. For meg ser det ut til at den faktisk "får med seg lag", og det resulterer i skudd mitt i skallen på folk som er opptil en halv skjermbredde unna (gjennom scope) når de er i bevegelse.

Det virker for meg som at spillet har hitbokser på størrelse med bakdelen til Erna Solberg, men det er mulig jeg er for kravstor.

Lenke til kommentar

Personlig så ELSKER jeg at det ikke er dedikerte servere. Har spilt MW1 på xboxen utallige timer så det er nok fra der jeg liker det så godt. Kjøpte det også til PC for noen måneder siden, og har spilt det fram til MW2 kom nå, og det gjorde bare at jeg ble enda gladere for at det ikke er dedikerte servere på MW2.

Lenke til kommentar

Idiotisk.

 

PC: + Bedre aim, ingen autoaim.

+ Bedre Grafikk

+ Bedre kontrolloppsett

+ lettere å kommunisere in-game med chat-box

Ingen minus over konsoll-versjonene

 

Konsoll:

 

- Dårligere grafikk

- Autoaim

- Vanskeligere å kommunisere in-game.

Ingen pluss over PC-versjonen

 

At jeg blir bombadert med killstreakrewards skjer relativt sjeldent, men det kan jo være fordi jeg er så god.

 

Selv om PC-versjonen mangler dedikerte servere så er fortsatt denne versjonen best målt opp mot konsoll-versjonen - det er det ingen tvil om.

 

 

Helt enig! Å anmelde dette spillet som en 9er på konsoll og gi PC versjonen en 8er viser bare mangler i gamer redaksjonen. Har spillt multiplayer delen en stund nå og det med dedikerte servere synest mindre enn det folk har lyst å innrømme. Jeg sier ikke at spillet fortener en 10er, MEN har en litt forståelse for spill så ser en svært gjerne at PC versjonen får 9 eller 8, og konsoll får 8 el 7 på grunn av di openbare manglene i forhold til pc! Skjerpings!!

Lenke til kommentar

Idiotisk.

 

PC: + Bedre aim, ingen autoaim.

+ Bedre Grafikk

+ Bedre kontrolloppsett

+ lettere å kommunisere in-game med chat-box

Ingen minus over konsoll-versjonene

 

Konsoll:

 

- Dårligere grafikk

- Autoaim

- Vanskeligere å kommunisere in-game.

Ingen pluss over PC-versjonen

 

At jeg blir bombadert med killstreakrewards skjer relativt sjeldent, men det kan jo være fordi jeg er så god.

 

Selv om PC-versjonen mangler dedikerte servere så er fortsatt denne versjonen best målt opp mot konsoll-versjonen - det er det ingen tvil om.

 

 

Helt enig! Å anmelde dette spillet som en 9er på konsoll og gi PC versjonen en 8er viser bare mangler i gamer redaksjonen. Har spillt multiplayer delen en stund nå og det med dedikerte servere synest mindre enn det folk har lyst å innrømme. Jeg sier ikke at spillet fortener en 10er, MEN har en litt forståelse for spill så ser en svært gjerne at PC versjonen får 9 eller 8, og konsoll får 8 el 7 på grunn av di openbare manglene i forhold til pc! Skjerpings!!

 

Men som anmelder uttalte så stilte han større krav for MP-delen på PC enn på konsoll, nettopp fordi PC-spillere er bortskjemte når det gjelder PC-MP, og det er vel liten tvil om at mangelen på console, dedikerte servere (som også fjerner mods og enkelheten for klaner) ødelegger på total-inntrykket for folk som har spilt FPS på PC i flere år.

 

Dette har ingenting med at Gamer "sympatiserer" med konsoll å gjøre, de er en av de sidene jeg er innom oftest, men ingen omtaler PC-spill mer enn de.

Skulle ønske folk sluttet å anklage Gamer for slike idiotiske ting som ikke har rot i saklighetens verden.

 

Journalister har prinsipper og selvrespekt de også, selv om mange i bransjen lar seg smøre.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Stinkey:

Hvis du mener at to like gode spillere, (en på nesten lv 30, og en på level 50) har like stor sjans mot hverandre på alle baner så har du ikke brukt tid nok på perks osv som gjør spillet en del lettere. (merk jeg sa LIKE gode i utgangspunktet)

 

Alle noobs kan nå level 60 da det bare er et spørsmål om hvor lenge man har spilt, men når du ser på scoren jeg fortalte deg om så ser du at balanseringen ikke kan ha vært helt bra uansett.

 

Ellers kan det fullt mulig være et ps3 problem med de forskjellige serverene, da jeg ikke hadde dette med CoD4 på 360 som sagt, så kan hende at jeg var uheldig og valgte spillet til feil konsoll.

Lenke til kommentar

Personlig så ELSKER jeg at det ikke er dedikerte servere. Har spilt MW1 på xboxen utallige timer så det er nok fra der jeg liker det så godt. Kjøpte det også til PC for noen måneder siden, og har spilt det fram til MW2 kom nå, og det gjorde bare at jeg ble enda gladere for at det ikke er dedikerte servere på MW2.

 

Jeg ser ikke problemet? Hadde det vært veldig ille for deg om spilelt hadde støttet dedikerte servere i tilegg?

 

AtW

Lenke til kommentar

Stinkey:

Hvis du mener at to like gode spillere, (en på nesten lv 30, og en på level 50) har like stor sjans mot hverandre på alle baner så har du ikke brukt tid nok på perks osv som gjør spillet en del lettere. (merk jeg sa LIKE gode i utgangspunktet)

 

Alle noobs kan nå level 60 da det bare er et spørsmål om hvor lenge man har spilt, men når du ser på scoren jeg fortalte deg om så ser du at balanseringen ikke kan ha vært helt bra uansett.

 

Ellers kan det fullt mulig være et ps3 problem med de forskjellige serverene, da jeg ikke hadde dette med CoD4 på 360 som sagt, så kan hende at jeg var uheldig og valgte spillet til feil konsoll.

Ja, jeg mener at de to like gode spillerne kan matche hverandre. I løpet av level 30 så har de fleste fått nok kills med et våpen til å kunne upgrade det i sin retning så de klarer å bruke det på sin måte. Jeg har knapt nok forandret på den classen jeg bruker mest siden level 30.

 

Jeg vet ikke om konsoll gjør et utslag, men på PC så føler jeg at spillet er balansert og lett å komme inn i. Det kommer en runde en gang iblant hvor motstanderen er overpowered og kjører over laget mitt, men de rundene går jo som regel fort unna så ikke mye tid tapt der. Det går jo selvfølgelig motsatt til tider, men igjen det er sjeldent. Eneste PC-utgaven trekker ned på er som sagt lobbysystemet som ikke fungerer optimalt enda. Som regel går det bra, men plutselig slår det seg vrang et par forsøk. Fikses det så blir spillet komplett for meg i det minste.

Lenke til kommentar

Personlig så ELSKER jeg at det ikke er dedikerte servere. Har spilt MW1 på xboxen utallige timer så det er nok fra der jeg liker det så godt. Kjøpte det også til PC for noen måneder siden, og har spilt det fram til MW2 kom nå, og det gjorde bare at jeg ble enda gladere for at det ikke er dedikerte servere på MW2.

 

Jeg ser ikke problemet? Hadde det vært veldig ille for deg om spilelt hadde støttet dedikerte servere i tilegg?

 

AtW

 

 

Hadde pc-versjonen hatt begge deler så regner jeg med at mesteparten hadde spilt på de dedikerte serverene, og da hadde det jo vært et problem.

 

Pga ødelagt tv og lite penger så må jeg spille det på pc, ellers hadde jeg kjøpt det på boxen.

Lenke til kommentar

Syns det er riktig å vise til forskjellen på konsoller og PC, selv eier jeg spillet på konsoll, men har også en gamer pc til diverse andre spill. Det er veldig synd at dedikerte servere er borte for de som liker denslags, men alt i alt så virker det som gamere flest ikke tar det så tungt. Iallefall ikke tungt nok til å ikke kjøpe spillet likevel.

 

Lettere å chatte på PC? På xbox tar en av oss opp venne listen og inviterer alle man vil ha inn i tur og orden, vil ikke påstå det blir stort lettere, spesielt siden man gjerne inviterer til å spille sammen i samme slengen :p

 

Uansett, bra at det kommer fram at konkurransen på PC markedet er annerledes, men anmeldelsen burde heller flettes inn på den orginale på ett vis. Siden visse deler gjelder alle plattformer, f.eks. at om ene laget er generelt bedre risikerer det andre å bli slaktet av artilleri, drone raketter osv osv. Det samme gjaldt forsåvidt også 1eren.

Lenke til kommentar

Personlig så ELSKER jeg at det ikke er dedikerte servere. Har spilt MW1 på xboxen utallige timer så det er nok fra der jeg liker det så godt. Kjøpte det også til PC for noen måneder siden, og har spilt det fram til MW2 kom nå, og det gjorde bare at jeg ble enda gladere for at det ikke er dedikerte servere på MW2.

 

Jeg ser ikke problemet? Hadde det vært veldig ille for deg om spilelt hadde støttet dedikerte servere i tilegg?

 

AtW

 

 

Hadde pc-versjonen hatt begge deler så regner jeg med at mesteparten hadde spilt på de dedikerte serverene, og da hadde det jo vært et problem.

 

Pga ødelagt tv og lite penger så må jeg spille det på pc, ellers hadde jeg kjøpt det på boxen.

 

Nei, dette blir feil. Det har kommet spill før som har hatt muligheten til "quickplay", mer eller mindre samme dritten som vi sitter med i MW2 i dag. Kort sagt så joiner man bare den første og beste servern.

 

Men alle vi andre, kunne valgt oss egne servere, og sluppet autojoin.

 

Og at folk klarer å få seg til å kommentere at de synes mw2 har bedre server system enn cod4, fordi de ikke KLARTE å legge til servere som favoritter m.m., er for meg skremmende.

 

Uansett, anmelder burde med såpass mye negativt skrudd karakterer ned til 6, noe jeg mener er mer riktig for pc versjonen. Egentlig burde konsole versjonen også vært hekta ned et par hakk, da den også har ødelagt multiplayer og kort singleplayer. Men det er nå engang sånn at konsole spillere ikke vet bedre (i det minste gir de ikke uttrykk for det).

Lenke til kommentar

Lain, siden du har for øye å hakke ned på konsoll eiere, hvorfor ikke hakke på Pc eiere samtidig siden de tydeligvis ikke greier å legge til servere til favoritter? Og, for å nevne boikotten av mw2 så har ett vist skjermbilde gitt mange rundtom en god latter eller to :p

 

Det er ikke lett å bli tatt alvorlig når uansett hvilken leir man hører til ender opp med å være omgitt av skrikende idioter som ødelegger alt du har å si. Enten du er en oppegående PC eller konsoll tilhenger. Noen av oss står med foten i hver haug med dritt....

Lenke til kommentar

Latterlig. 8/10 for et spill som varer i 5 timer? CoD mw og CoDmw2 er MP-spill, med en tilhørende SP-del, om folk liker det eller ei, og når MP-delen er så rævdårlig som dette kan det ikke få høyere enn 6/10. Får håpe at dette ikke blir en trend at man ikke får dedikerte servere. Skjønner ikke hva de tenkte når de gjorde den beslutningen. SP-delen er også heller fattig og de som snakker om "tidenes beste fps spill" er jo helt på jordet. Også hvordan MP-delen er lagt opp basic er jo helt på tur. Unreal Tournament har jo en bedre løsning på det og UT er gammelt. Får håpe at Infinity Ward kommer sterkere tilbake, for spillet har potensial hvis de bare tar huet ut av ræva og tenker seg litt om.

Lenke til kommentar

SP-delen er også heller fattig og de som snakker om "tidenes beste fps spill" er jo helt på jordet.

 

Jeg tror heller det er snakk om tidenes action-FPS, at noen da klarer å tolke dette som at folk mener det er tidenes FPS (du vet, samme klasse som Half-Life, Halo: Combat Evolved osv osv) får stå på deres egen regning, ikke anmeldere og andre individer.

Lenke til kommentar

Nok en gang fremmer jeg et ønske om å dele karakteren i 2.. For meg så er multiplayer TOTALT uinteressant, og for andre så er singleplayer TOTALT uinteressant.. Dette gjelder for meg alle spill, da jeg kun er ute etter SP-delen i spill.. og igjen, andre ikke.

 

Det hadde vært helt greit om anmelder, som uten noe ekstra arbeid, kan bare slenge på en ekstra karakter til som gir et tall på de forskjellige måten å spille på.. Tiden det tar å anmelde og vurdere spillet har jo allerede blitt gjort, så det tar ca 10 sekunder ekstra å føre på en slik karakter..

 

 

Så kommer argumentene med at karakteren ikke betyr noe, men heller helheten i anmeldelsen, og kanskje mer rettere: egen mening.

 

Uansett så er det mange som bruker karakteren som en rettesnor, til flere formål.. enten å styre unna spillet i sin helhet.. noen ser bare på konklusjon og karakter (først, for deretter EVENTUELT å lese hele anmeldelsen som spillet har fått en karakter som er bra)..

 

 

Et spill som har TO SÅ KLARE måter å bli spilt på, SP og MP, er NESTEN som to spill å regne, og burde kanskje fått karakter deretter..

 

 

Dette er nå bare en mening som Gamer.no og andre får ta stilling til.. selv er jeg bare happy for at vi har et slikt flott nettsted å sjekke ut anmeldelser på, med gode skribenter og anmeldere.. men, at slike "todelte" spill burde få to karakterer, det synes jeg nå selv.. Eventuelt to konklusjoner også..

 

For to dager siden satt jeg også å tenkte på akkurat det du skriver her, at spill med sp og mp del bør få to karakterer. Da multiplayer delen har en tendens til å trekke ned totalkarakteren, selv om SP delen kanskje fortjener en høyere totalkarakter på egenhånd.

 

Mer rettferdig for de som interesserer seg for kun SP eller MP.

Lenke til kommentar

SP-delen er også heller fattig og de som snakker om "tidenes beste fps spill" er jo helt på jordet.

 

Jeg tror heller det er snakk om tidenes action-FPS, at noen da klarer å tolke dette som at folk mener det er tidenes FPS (du vet, samme klasse som Half-Life, Halo: Combat Evolved osv osv) får stå på deres egen regning, ikke anmeldere og andre individer.

Tja, det når ikke opp mot mange andre Action FPS spill heller spør du meg, men det er jo en subjektiv mening det.

Lenke til kommentar

Lain, siden du har for øye å hakke ned på konsoll eiere, hvorfor ikke hakke på Pc eiere samtidig siden de tydeligvis ikke greier å legge til servere til favoritter? Og, for å nevne boikotten av mw2 så har ett vist skjermbilde gitt mange rundtom en god latter eller to :p

 

Det er ikke lett å bli tatt alvorlig når uansett hvilken leir man hører til ender opp med å være omgitt av skrikende idioter som ødelegger alt du har å si. Enten du er en oppegående PC eller konsoll tilhenger. Noen av oss står med foten i hver haug med dritt....

 

Nå påpeker jeg vel akkurat det i svaret mitt, at om du ikke klarer å legge til en server i favoritter, er kanskje ikke pc din greie. Og at folk skjønner at det ikke hjelper med noen boikott, og ønsker å spille når "alle andre gjør det", er vel enkelt å forstå.

 

Det er uansett ikke å komme unna at folk som spiller på konsole, i utgangspunktet gjerne ikke setter like høye krav som de som spiller på pc. Ellers skulle man jo tro at det var både dedicated og bedre online løsninger til konsole også.

 

Men jeg skjønner jo at en knapp menyene er veldig fine å ha med å gjøre, for ikke å snakke om autoaim.

Lenke til kommentar

IW har mye å lære siden de faila hardt med MW 2, jeg valgte å betale for det istede for å laste ned som jeg vanligvis gjør. max skuffa!

ting som skulle vært med:

Dedikerte servere

Annet spawn system, mer likt CS så jeg slipper å spawne midt i ei klynge med motstandere....

større kapasitet

mindre maps, så sniping er mulig og at man slipper å løpe rundt å lete etter fiender i 6v6 matcher.såklart det er jo noen små maps men de kunne redusert størrelsen på noen av de som f.eks derailed.

ta bort noen kill streaks, som f.eks bombefly. det holder med helikopter som har autoaim/wall hack og EMP varer altfor lenge og ikke noe vits å ha med i spillet....

bra gameplay følelse som i MW 1, MW 2 er jo en degradering fra eneren....går vi tilbake i tid eller?

 

singleplayer var bedre, men det er det eneste som er bedre fra eneren.

 

TIPS til spill produsenter:

 

Ikke gjør som IW å fokusere på at spillet skal ha mest mulig funksjoner og extras og glemmer det grunnleggende som gjør at spillet blir bra, ta de gode tingene fra forgjengeren og forbdre de og ikke fjern de og erstatt med noe som er værre. Holder meg til MW 1 og WaW så lenge. hørt at MW 3 er på vei ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...