Gå til innhold

Anmeldelse: Call of Duty: Modern Warfare 2 (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Jeg orker ikke plukke ifra hverandre anmeldelsen, men kan si så mye som at de gjerne kunne vært litt kritiske på vegne av spillmiljøet, og spesielt med tanke på slakt av pc spillet.

Vi kan ikke "slakte" en PC-versjon vi enda ikke har prøvd. Se siste linje i anmeldelsen.

 

Nei det er forståelig, se hva jeg skrev angående akkurat det at det kun er xbox360 som er anmeldt.

 

Kunne fortsatt advart potensielle pc versjon kjøpere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte denne særs godt:

Man spiller ikke FPS på en konsol når man har vokst opp med mus og tastatur

 

Plukka opp spelet til 360 idag. Skal bli flott å sette meg ned i den gode sofaen min, og spele det med ordentleg 5.1 lyd og på ein 50" skjerm.

At du vil sitja samankrøka på Kjell Birger-stolen din ifrå IKEA foran 19-tommaren din, får væra di sak. At du følar deg trampa på, får òg væra di sak - men ikkje sitt å grin i eit nettfora om det. Det hjelp ingenting. Viss du velger å stå over spelet grunna dei ovennemnde grunnane så er det heilt greit. Case closed. :-)

Dine argumenter hører hjemme på forumet til IT-Avisen>_<

Du er klar over at man fint kan koble PC-en til TV-en og anlegget... right? Da vil man få både PC-ens overlegne kontroll og grafikk/oppløsning, og "konsollenes" mektige bilde og lyd.

 

Jeg fatter ikke at folk ikke har fått med seg dette enda...

 

19 tommer? neida jeg sitter med en skjerm på 24 og en på 22

 

Jeg har 5.1 system på PC'en pluss en knall bra stol så jeg kan ikke si at jeg sliter med ryggen

Du bør gjerne lære om det du ska tråkke ned om før du faktisk åpner kjeften

 

Jeg har og koblet systemet til stuen når jeg vil se film på stor skjerm eller når jeg vil se på projector

(Har ikke HD projector da men jaja)

 

Men jeg ser da med en gang at det her er gangske slapt gjort mot oss som primært spiller på PC

Og mange av oss har problemer med Konsol kontrollere de er treige og ikke mye bra til FPS

når man har brukt mus og tastatur

 

men ja jeg kommer ikke til og plukke det her opp før vi har dedi servere, om vi ikke får det så blir ikke det et problem

mye annet og spille og hehe

Lenke til kommentar

Håper jeg finner dette ett sted på vei fra jobb etterpå biggrin.gif *tviler*

Blir nok Xbox 360 versjonen jeg kjøper pga bedre håndkontroll og PC`en min klarer ikke drive det...

 

 

Er i samme båt jeg...tviler min maskin klarer å drive dette bra nok. X360 utgaven er den "beste" av konsoll utgavene smile.gif

X360 utgaven er ikke best...har lest på IGN og IGN sier ikke at PS3 versjonen er annerledes,spillet er helt likt hvis man har en skikkelig HD TV og har fikset litt på innstillingene når du kobler systemet ditt på.

 

GLHF see you guys online

 

Vel ifølge Lens of Truth så er X360 utgaven "bedre" og dem er seriøse. Kommer nok flere comparisons utover uka regner jeg med så kan vi se om det stemmer.

 

Men jeg har sett MW2 på PS3 på to forskjellige maskiner og tv'r idag og det stemmer godt overens med hva Lens of Truth sier...bildet er veldig blast og ingen farger stikker seg ut og ingen bloom effekter. Jeg kan selvf ikke si at fps droppen stemmer...men det gjør det nok også.

 

Og ja om du har mulighet for å stille gama i spillet evnt tv så kan du muligens få noe bedre bilde...men for å være helt ærlig så er dette et nei nei nei. Konsoller er plug & play..den dagen en må inn å justere på ting for å få et bra bilde på konsoll er dagen helvete fryser over.

 

Så om vi skal tro på Lens of Truth så ER PS3 versjonen "dårligere"...bilder og tall lyver ikke.

 

http://www.lensoftruth.com/?p=16236

Lenke til kommentar

la meg minne deg om at alle de som syns vi pc-guru'er griner mye over dette skjønner bare ikke vår situasjon. Vi må bare inse det, "our time with IW is over"

Derfor er det godt at Dice har tatt oss inn i varmen igjen med Bad Company 2 <3

 

Bad Company 2 vil heller ikke støtte 100% åpne, dedikerte servere på spillersiden.

 

Forsåvidt sant. Det blir ikke så folk kan lage server selv på bakrommet, men de kommer fortsatt til å ha en bedre løsning enn IW.

 

Dedicated Server FAQ for Battlefield Bad Company 2 PC

 

Will there be an option to have my own dedicated server? Yes, DICE will have trusted partners with datacenters worldwide that you'll be able to rent a dedicated server from ensuring you always have a quality server in your region.

 

How much will it cost to rent a dedicated server for Battlefield Bad Company 2? Because these are offered by the trusted partners we can't answer that, but they will be priced fairly according to your market.

 

Can I control my server with remote admin tools? Yes, you will have the ability manage your server via remote admin tools allowing you to manage your server, your way.

 

Is there the option to give my server a custom name? Yes, you'll be able to name your server what you like.

 

Will I be able to make a reserve list for my server? Yes, you will be able to reserve a limited amount of space on your server when public for whom ever you like.

 

Am I able to host a private match? Yes, you will be able to password protect your server.

 

Is there a client server browser to view server lists? Yes, clients on the PC will have a full server's browser to select the server they'd like to play on.

 

Can I earn ranks and rewards on my rented server? Yes! You will be able to run your server as Ranked allowing you to still earn unlocks, rewards, and host a server for all to enjoy.

 

Are PC clients going to be match made to servers? No, PC clients will use their server browser and filter options.

 

Will you have an anti-cheat requirement? Yes, all dedicated servers and clients on PC will be required to have the anti-cheat software running at all times.

 

Kort og greit, du får lov til å sette opp serveren akkurat som du vil mer eller mindre, bare at den må hostes hos et av mange gameserver selskap.

 

Nå kunne jeg med fiber klart å kjørt server selv, men den vil i utgangspunktet ikke være like stabil m.m. som en dedicated hosted server service.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke forstå hvordan dette spillet får så bra ratings overalt. Anmelder folk det med skylapper? Teknisk sett gjør de vel faktisk det mtp. at en ikke engang kan endre FOV fra default .65, som er latterlig lite på PC hvor en ofte sitter en halvmeter unna skjermen.

 

Nei, dette er og blir årets skuffelse og foreløpig inget kjøp fra min side.

Kanskje de anmelder gameplay i et spill? Og til de som klager på den trojanske hesten som legger inn ondskapsfulle Steam på pcen din. Prøv å ta en titt på spill de tilbyr og tjenesten dems for det er faktisk et godt tilbud til gamere ;)

Med andre ord, godtar du at spill og programmer opptrer som en trojansk hest og installerer hva som helst på din datamaskin. Dersom det for noen er et godt tilbud? Så du ville godtatt at du plutselig en dag fikk nå nettleser, ny brannmur, ny antivirus etc, fordi noen andre mente at det var bra?

 

Det som er genialt for deg, kan være søppel for meg. Dersom jeg ønsker Steam, klarer jeg helt fint å finne fram til det selv. Jeg trenger ikke andre til å tvinge det på meg.

 

Vi godtar ikke at spill instalerer hva som helst på pc-en vår, det går jo helt klart fram at det er steam som instaleres, og kreves, for å spille dette spillet. Tipper dette står på coveret eller i manualen, og det står i hvertfall i EULA avtalen man overser.

Steam har et meget godt system for å distribuere patcher og annen informasjon til spilleren, det holder alle spill (over 30 spill i mitt tilfelle) oppdaterte hvis man vil det, inkludert i steam er det også serverbrowser, vennesystem med mulighet for meldinger og å invitere venner til spill, og bli med de i deres spill. For meg er det nesten uforståelig at noen menn i alderen 12-30 år ikke har steam instalert på sin datamaskin, da spillene CS 1.6, CS: source, Portal, TF2, left 4 dead, og red orcestra, alle krever steam for å fungere. At noen ikke har disse spillene installert til en hver tid blir som å banne i kirka, evt banne i en forumtråd med mennesker som er over snittet interessert i FPS-spill.

 

Skjønner selvfølgelig at folk kanskje er lei av disse spillene, men steam har blitt en del av mitt liv, og jeg leser ofte steam-news for å få med meg diverse weekend-deals på gode klassikere og pre-purchase tilbud :) Skal forøvrig kjøpe xbox versjonen selv, fordi jeg kjenner flere som spiller der, pga gears of war 2, enn jeg gjør på pc.

 

 

Hvorfor var det kritikk mot at ingen anmeldere har fått inn versjonen på pc når denne anmeldelsen tydeligvis er gjort av pc-versjonen?

Lenke til kommentar

Egentlig vil steam laste ned, men med en liten kommando kan man (hvis man er heldig) får innstalert direkte fra DVD. Hele systemet er egentlig helt idiotisk..., les litt på post nr. 1936 her: http://www.innlegg.no/index.php?showtopic=19&st=1940&gopid=237097entry237097

 

huh?

Putta inn dvden, starta setupen og så innstallerte den.

Hvordan i all verden har du klart å bomme på det?

 

Og ang steam er fy og æsj og blæ. Gi dere nå, iw har bevist at dette er veien å gå, piratene satt med dvdene siden midten av forrige uke og de kunne ikke cracke det.

 

Selv om iw har simplifisert nettspillingen ( matchmaking,ingen ds) så fungerer det bra.

 

Stopp å syt i sofaen, kjøp spillet og ha det gøy, jeg vet dere bare sitter der på trass fordi på Internett er det poppis å være mot noe.

Endret av texaco
Lenke til kommentar

 

Temmeleg latterlege argument du kjem med Z-Man.

 

Likte denne særs godt:

Man spiller ikke FPS på en konsol når man har vokst opp med mus og tastatur

 

Plukka opp spelet til 360 idag. Skal bli flott å sette meg ned i den gode sofaen min, og spele det med ordentleg 5.1 lyd og på ein 50" skjerm.

At du vil sitja samankrøka på Kjell Birger-stolen din ifrå IKEA foran 19-tommaren din, får væra di sak

 

Likte denne særs godt:

Temmeleg latterlege argument du kjem med Z-Man.

 

Fordi du ikke hadde ett eneste validerende argument selv.

 

Who cares, tard?

Lenke til kommentar

Derfor er det godt at Dice har tatt oss inn i varmen igjen med Bad Company 2 <3

 

Bad Company 2 vil heller ikke støtte 100% åpne, dedikerte servere på spillersiden.

 

Forsåvidt sant. Det blir ikke så folk kan lage server selv på bakrommet, men de kommer fortsatt til å ha en bedre løsning enn IW.

 

 

Kort og greit, du får lov til å sette opp serveren akkurat som du vil mer eller mindre, bare at den må hostes hos et av mange gameserver selskap.

 

Nå kunne jeg med fiber klart å kjørt server selv, men den vil i utgangspunktet ikke være like stabil m.m. som en dedicated hosted server service.

 

Er det ikke det tilbudet DICE har kommet med i alle år med Battlefield serien?

Lenke til kommentar

Egentlig vil steam laste ned, men med en liten kommando kan man (hvis man er heldig) får innstalert direkte fra DVD. Hele systemet er egentlig helt idiotisk..., les litt på post nr. 1936 her: http://www.innlegg.no/index.php?showtopic=19&st=1940&gopid=237097entry237097

 

huh?

Putta inn dvden, starta setupen og så innstallerte den.

Hvordan i all verden har du klart å bomme på det?

 

Og ang steam er fy og æsj og blæ. Gi dere nå, iw har bevist at dette er veien å gå, piratene satt med dvdene siden midten av forrige uke og de kunne ikke cracke det.

 

Selv om iw har simplifisert nettspillingen ( matchmaking,ingen ds) så fungerer det bra.

 

Stopp å syt i sofaen, kjøp spillet og ha det gøy, jeg vet dere bare sitter der på trass fordi på Internett er det poppis å være mot noe.

 

Alle filene ble ikke lagt ut i midten av forrige uke, du kan ikke cracke et ufullstendig prodult. Med en gang alle filene var tilgjengelig, så ble spillet så godt som umiddelbart cracket (ihvertfall utifra hva jeg kan bedømme). Hva i alle dagers forskjell hadde det gjort om spillet fikk en vanlig release den 10?

 

AtW

Lenke til kommentar
Kulene og granatene flagrer om ørene dine, og det føles nesten som om du spiller Generation Kill.

No er det vel strengt tatt ein viss skilnad mellom uttrykket i Modern Warfare 2 og Generation Kill.

 

Eh, ja? Det ene er en serie, det andre er et spill. Jeg forstår ikke helt hvor du vil?

 

Hvorfor var det kritikk mot at ingen anmeldere har fått inn versjonen på pc når denne anmeldelsen tydeligvis er gjort av pc-versjonen?

 

Siden jeg ikke helt ser om du prøver å være sarkastisk mot andre, vil jeg få presisere at denne anmeldelsen IKKE er gjort av PC-versjonen. Vurderingen av den kommer på et senere tidspunkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...