Gå til innhold

Anmeldelse: The Void (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen fler som syns at der er merkelig at et spill med så mye nakenhet og personer som er spiddet på en stake bare fikk 12års aldersgrense? Tror nok at jeg kommer til å skaffe meg dette, men jeg venter på den nedlastbare utgaven. Tjue pund er jo ikke så mye penger, spesielt siden kursen er så lav nå for tiden.

Lenke til kommentar

Rider of Reason: Jeg har valgt å trekke frem interessante skjermbilder som fungerer fint som illustrasjonsbilder. Mye av spillet har et mørkere og mer fargeløst preg, men mørke omgivelser gjør seg ikke så godt på nettsiden (spesielt ikke når de krympes ned for å passe inn i layouten).

 

frankpettersen: Du har begrenset tid på deg til å fullføre spillet. Det er også en rekke hendelser som skjer til det som virker som fastsatte tidspunkter, uansett hvordan du ligger an.

Lenke til kommentar
Men er de bildene i anmeldeslen representativt for stilen i spillet? I så fall skulle jeg nesten ønske at de hadde gjort det enda litt mørkere, fargeløst og dystert. :)

I så fall er det bare å spille Pathologic. :)

Virker som det spillet også må prøves, men det var ikke helt stilen jeg var ute etter. Det første bildet håper jeg, som Joachim F hinter til, er mer representativt for stilen i spillet. En slik grå, nærmest svart-hvit fargetone skaper akkurat den stemningen jeg vil forbinde med "The Void". Og det virker som dette spillet er veldig god på å skape en spesiell stemning. Der er litt "kunstnerisk", om jeg kan kalle det for det, istedet for det "vanlige" rett fram spillet. Det er akkurat det som trekker meg til dette spillet. Jeg elsker utradisjonelle spill. :)

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Anmelder skriver at han har vanskeligheter med å beskrive hva spillet handler om...vel det kunne kanskje være greit å påpeke f.eks. hvordan kontrollen fungerer. Er det et pek og klikk lignende spill, minner styringer mer om et tradisjonelt eventyr/actionspill eller er styringen mer lik den man finner i f.eks. Tradisjonelle RPGs som Fallout og Neverwinter nights. Det nevnes også noe om noen fiender, men det står ingenting om hvordan interaksjonen mot disse fungerer.

 

Likevel høres det ut som et spennende spill enda jeg nå må si at det ser litt smakløst ut. Hvis de først skal ha det så utrolig spesielt så bør man kanskje også gå litt vekk fra barmfagre damer plukket rett ut fra hvilken som våt sexfantasi. Og selv om det kanskje er meningen at damene skal være erotiske finnes det bedre måter å gjøre det på enn dette. Litt mer stil hadde ikke vært å forakte. Heldigvis ser det ut som om omgivelsene ser mye mer smakfulle ut.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Anmelder skriver at han har vanskeligheter med å beskrive hva spillet handler om...vel det kunne kanskje være greit å påpeke f.eks. hvordan kontrollen fungerer. Er det et pek og klikk lignende spill, minner styringer mer om et tradisjonelt eventyr/actionspill eller er styringen mer lik den man finner i f.eks. Tradisjonelle RPGs som Fallout og Neverwinter nights. Det nevnes også noe om noen fiender, men det står ingenting om hvordan interaksjonen mot disse fungerer.

Fair enough. Du kontrollerer spillet omtrent som et førstepersons skytespill uten skyting. All interaksjon med omverdenen foregår som sagt ved å tegne på skjermen. Ved å tegne på fiendene angriper du dem (presiserte dette i teksten nå). Ellers har du hieroglyfene jeg snakker om i teksten, som gir deg forskjellige egenskaper eller brukes til å manipulere omgivelsene.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...