Gå til innhold

Piranha Bytes - Risen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et spørsmål til et av de første questene man får i Harbourtown, skal hjelpe han "Belschur" (eller no) med å dele ut healing potions, har funnet alle, med unntak av Martha, hvor er henne? Føler jeg har vært rundt byen 2 ganger, men ikke sett henne, fått en haug med andre quester bare. (Sikter på å bli Mage)

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål til et av de første questene man får i Harbourtown, skal hjelpe han "Belschur" (eller no) med å dele ut healing potions, har funnet alle, med unntak av Martha, hvor er henne? Føler jeg har vært rundt byen 2 ganger, men ikke sett henne, fått en haug med andre quester bare. (Sikter på å bli Mage)

 

Takk for hjelpen!

 

Martha ligger på en seng i et telt like etter at du betaler vakta for å slippe deg inn i byen. Hvis du husker hvor du finner Delgado, så kan du bare gå videre opp gata forbi ham og da finner du teltet på venstre side like etterpå.

Lenke til kommentar

Flere her som har spilt det, som også får litt "For En Neve Dollar" nykker? :p Jeg sier ikke at de har noe som helst med hverandre forøvrig, men hele temaet med to "gjenger" (inkvisisjonen og bandittene), og det at man kan tjene penger på begge. :D

 

Uansett, dette er helt klart et kosespill, jeg har bare spilt et stykke og kommet meg rundt og omkring i havnebyen, men har kommet til et punkt der jeg sannelig ikke vet hva jeg skal ta meg til. Har mange oppdrag foran meg, men jeg har liksom snakket med alle og vært overalt. :rolleyes:

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål til et av de første questene man får i Harbourtown, skal hjelpe han "Belschur" (eller no) med å dele ut healing potions, har funnet alle, med unntak av Martha, hvor er henne? Føler jeg har vært rundt byen 2 ganger, men ikke sett henne, fått en haug med andre quester bare. (Sikter på å bli Mage)

 

Takk for hjelpen!

 

Martha ligger på en seng i et telt like etter at du betaler vakta for å slippe deg inn i byen. Hvis du husker hvor du finner Delgado, så kan du bare gå videre opp gata forbi ham og da finner du teltet på venstre side like etterpå.

 

Ahh, skal sjekke dette senere :)

Lenke til kommentar

Er det bare meg som syns combat er fryktelig vanskelig? Etter utallige quick loads har jeg nå satt vanskelighetsgraden fra Normal(medium) til easy og syns fortsatt jeg sliter en del. Dette systemet er forøvrig ikke noe jeg er vant til fra før, så jeg har nok en del å gå på.

 

Jeg er foresten mage med lvl4 staff fighting. Har lært Fireball og Magic Bullet, men mana`n holder som regel bare til 1 eller 2 mobs før det er tomt, så da må jeg basere meg på å slå de ihjel med pinnen min.

 

Jeg mener ikke at kampsystemet burde vært annerledes, ihværtfall ikke lettere, men nå som jeg har blitt en småsprek trollmann og kommet til kapittel 2, kan jeg ikke noe for at jeg rynker litt på nesa når jeg går ut av en kamp mot 3 gomer med 1/4 eller 1/5 hp.

Hyppigheten av olme beist og diverse skapninger er jo såpass stor at om du hvil forske litt må du regne med å stoppe opp for å heale hver 15meter :p

 

Men ellers er dette så langt det beste RPG jeg har spilt på mange mange år. Har savnet den stemningen og innlevelsesgleden dette spillet har gitt meg til nå :)

Lenke til kommentar

Du er fersking enda så du må regne med å stikke av mange ganger enda, har nå lvl opp sword fighting 3 ganger samt str og har nå komboer samt slår hardt nok til å ta meg av laveste mobsa i spillet uten problemer.

 

Så i steden for å save - loade hele tiden gjør quest til du kommer høyere og kan mer, så slipper du å ødlegge flyten i spillet helt. Føles også mye bedre når du føler at at du virkelig blir bedre, for meg er det litt av det Gode varemerke til Gothic\Risen.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Er det bare meg som syns combat er fryktelig vanskelig? Etter utallige quick loads har jeg nå satt vanskelighetsgraden fra Normal(medium) til easy og syns fortsatt jeg sliter en del. Dette systemet er forøvrig ikke noe jeg er vant til fra før, så jeg har nok en del å gå på.

 

Jeg er foresten mage med lvl4 staff fighting. Har lært Fireball og Magic Bullet, men mana`n holder som regel bare til 1 eller 2 mobs før det er tomt, så da må jeg basere meg på å slå de ihjel med pinnen min.

 

Jeg mener ikke at kampsystemet burde vært annerledes, ihværtfall ikke lettere, men nå som jeg har blitt en småsprek trollmann og kommet til kapittel 2, kan jeg ikke noe for at jeg rynker litt på nesa når jeg går ut av en kamp mot 3 gomer med 1/4 eller 1/5 hp.

Hyppigheten av olme beist og diverse skapninger er jo såpass stor at om du hvil forske litt må du regne med å stoppe opp for å heale hver 15meter :p

 

Men ellers er dette så langt det beste RPG jeg har spilt på mange mange år. Har savnet den stemningen og innlevelsesgleden dette spillet har gitt meg til nå :)

 

Jeg synes den virker mer flaks-basert enn vanskelig. Med mindre du studerer monsterets angreps-mønster i 5 minutter så er det ingen åpenbar timing. Så man havner fort opp med at man angriper en gang for mye, eller at man slipper blokken på akkurat feil tidspunkt. Blir litt mer prøv og feil enn reaksjonstest. Godt mulig det bare er jeg som er altfor treig til å slenge opp en perfekt blokk, men etter min erfaring er det en god del angrep man bare kunne drømme om å blokke hvis man ikke allerede holder den oppe.

Lenke til kommentar

Er det bare meg som syns combat er fryktelig vanskelig? Etter utallige quick loads har jeg nå satt vanskelighetsgraden fra Normal(medium) til easy og syns fortsatt jeg sliter en del. Dette systemet er forøvrig ikke noe jeg er vant til fra før, så jeg har nok en del å gå på.

 

Jeg er foresten mage med lvl4 staff fighting. Har lært Fireball og Magic Bullet, men mana`n holder som regel bare til 1 eller 2 mobs før det er tomt, så da må jeg basere meg på å slå de ihjel med pinnen min.

 

Jeg mener ikke at kampsystemet burde vært annerledes, ihværtfall ikke lettere, men nå som jeg har blitt en småsprek trollmann og kommet til kapittel 2, kan jeg ikke noe for at jeg rynker litt på nesa når jeg går ut av en kamp mot 3 gomer med 1/4 eller 1/5 hp.

Hyppigheten av olme beist og diverse skapninger er jo såpass stor at om du hvil forske litt må du regne med å stoppe opp for å heale hver 15meter :p

 

Men ellers er dette så langt det beste RPG jeg har spilt på mange mange år. Har savnet den stemningen og innlevelsesgleden dette spillet har gitt meg til nå :)

 

Jeg synes den virker mer flaks-basert enn vanskelig. Med mindre du studerer monsterets angreps-mønster i 5 minutter så er det ingen åpenbar timing. Så man havner fort opp med at man angriper en gang for mye, eller at man slipper blokken på akkurat feil tidspunkt. Blir litt mer prøv og feil enn reaksjonstest. Godt mulig det bare er jeg som er altfor treig til å slenge opp en perfekt blokk, men etter min erfaring er det en god del angrep man bare kunne drømme om å blokke hvis man ikke allerede holder den oppe.

 

Enig der ja. Er noe av det jeg mener at det virker ikke som jeg slipper unna skadefri uansett hvor godt jeg mener jeg gjør det, hehe. Som noen så passende sa tidligere, I Risen får du ingenting gratis :D

Lenke til kommentar

Det med å "parry-e" angrep er veldig vanskelig, og det skjer så fort at du ikke vil klare det i de fleste tilfeller (dvs, waste av liv). Jeg holder skjoldet oppe til alle tider, og kun når jeg får en sjanse til å angripe gjør jeg det, for å gå rett inn i block igjen. Likevel blir fiendene ganske forutsigbare etter du har kjempet mot dem en tre fire ganger, fordi de gjør de samme stegene hver gang.

 

Edit: Men det skal sies at jeg sliter mye. Må selv heale etter hver eneste slosskamp hvor det er flere fiender (som ikke er helt på nybegynnerstadiet, that is)

 

Har heller ikke en sjanse på ghouls. De slår meg to ganger og bruker en spell og så er jeg dau.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Det med å "parry-e" angrep er veldig vanskelig, og det skjer så fort at du ikke vil klare det i de fleste tilfeller (dvs, waste av liv). Jeg holder skjoldet oppe til alle tider, og kun når jeg får en sjanse til å angripe gjør jeg det, for å gå rett inn i block igjen. Likevel blir fiendene ganske forutsigbare etter du har kjempet mot dem en tre fire ganger, fordi de gjør de samme stegene hver gang.

 

Edit: Men det skal sies at jeg sliter mye. Må selv heale etter hver eneste slosskamp hvor det er flere fiender (som ikke er helt på nybegynnerstadiet, that is)

 

Har heller ikke en sjanse på ghouls. De slår meg to ganger og bruker en spell og så er jeg dau.

 

Det er akkurat det jeg mener, siden man ikke kan aktivt blokke så må man bare holde den oppe hele tida, og da havner man opp med flaksbasert combat siden monsteret plutselig kan gjøre noe "uvanlig" og så slår de deg akkurat når du dropper blokken.

Lenke til kommentar

Det med å "parry-e" angrep er veldig vanskelig, og det skjer så fort at du ikke vil klare det i de fleste tilfeller (dvs, waste av liv). Jeg holder skjoldet oppe til alle tider, og kun når jeg får en sjanse til å angripe gjør jeg det, for å gå rett inn i block igjen. Likevel blir fiendene ganske forutsigbare etter du har kjempet mot dem en tre fire ganger, fordi de gjør de samme stegene hver gang.

 

Edit: Men det skal sies at jeg sliter mye. Må selv heale etter hver eneste slosskamp hvor det er flere fiender (som ikke er helt på nybegynnerstadiet, that is)

 

Har heller ikke en sjanse på ghouls. De slår meg to ganger og bruker en spell og så er jeg dau.

 

Det er akkurat det jeg mener, siden man ikke kan aktivt blokke så må man bare holde den oppe hele tida, og da havner man opp med flaksbasert combat siden monsteret plutselig kan gjøre noe "uvanlig" og så slår de deg akkurat når du dropper blokken.

 

Skjønte ikke helt denne siden man både har aktiv blokk (holder inne) og rask kontra ved å klikke høyre musetast (når fienden angriper). Dette sammen med flanking og hopp bakover (S,A,D + Space) gjør at jeg i de fleste tilfeller føler at det er min egen feil når fienden får inn ett slag.

 

Det at jeg kan parrere angrepet til en møll, men ikke angrepet til et piggsvin med stav derimot er jeg ikke like sikker på at jeg er fornøyd med. Kampene kan være pokker så frustrende til tider, men 'go-følelsen' når jeg får tatt ned en vansklig fiende er værdt det.

 

Edit: Det var veldig mange sitater jeg hadde klart å tatt med ;)

Endret av PudderPanda
Lenke til kommentar

@PudderPanda: Men det jeg reagerer på er måten det blir utført på. Det å hoppe bakover/til siden synes jeg er ganske dårlig gjennomfør, og det ser ikke minst naturlig ut. I tillegg snur fiendene seg i superhelt-fart etter deg når du hopper til siden, og i de fleste tilfeller vil det være du som må ta i mot et angrep, enn fienden.

 

Rask kontra-blokken som du velger å kalle den kan jeg være til dels enig i, men selv synes jeg at man får for lite tid til å reagere. Greit, det skal være vanskelig, men det blir jo nesten litt dumt til tider.

 

Misforstå meg rett, jeg liker kampsystemet, men jeg synes at det kunne ha vært enda mer pusset på!

Lenke til kommentar

Kanskje de kommer til å pusse det opp med en patch eller så kommer det kanskje en modifier som noen har laga, sånn som det er en del av på f.eks Oblivion, som gjør slåssinga bedre\lettere.

 

Men etter min mening så er ikke slåssinga altfor vanskelig, selvfølgelig vanskelig når det er 2-3 på engang, men klarer faktisk å ta ut de Mothsa når de er 3-4stk med en litt spesiell staff jeg fant i Harbour Town. Men vil helst møte monsterne og dyra en mot en.

Endret av Whigga
Lenke til kommentar

Går fint å parere med skjold, går også fint og ta kombo parering (høyre mustatst 2 ganger). Men som skrevet tidligere startet ikke dette å fungere skikkelig for meg før jeg var kommet litt ut i spillet. På fiender nå prøver jeg bestandig og komme inn fra siden, dobbelt parerer (rast slag opp, rask sving rask høyre knapp x2) åpner mobben seg helt opp da setter jeg inn nådestøtet (venstre musetast, tar man venstre flere ganger her gjøres sverd kombo men da åpner man seg veldig). Fungerer ypperlig her.

 

ps:Ikke vent på at de angriper, da er det vansklig å treffe, prøv gjerne å slå dem opp før angrep. Klarer du å parere akkurat når de angriper er det bare bonus for da åpner de seg helt opp, da setter du inn slag kombo men venstre mustast.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...