Gå til innhold

Gothic 4 Diskusjonstråd!


Anbefalte innlegg

Forenklet og dummet ned, blir holdt i hånden etc.

 

At noe er konsollifisert betyr ikke nødvendigvis at det er utviklet for konsoll, men for markedet: menneskene som eier konsoller.

 

Jeg har en konsoll jeg også, så ikke ta det til deg selv om du har en xbox :) Øvrigheten av konsolleiere er barn og unge som ikke nødvendigvis leter etter de helt store utfordringene når de ønsker seg lettunderholdning etter at dagens økt på jobben er over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forenklet og dummet ned, blir holdt i hånden etc.

 

At noe er konsollifisert betyr ikke nødvendigvis at det er utviklet for konsoll, men for markedet: menneskene som eier konsoller.

 

Jeg har en konsoll jeg også, så ikke ta det til deg selv om du har en xbox :) Øvrigheten av konsolleiere er barn og unge som ikke nødvendigvis leter etter de helt store utfordringene når de ønsker seg lettunderholdning etter at dagens økt på jobben er over.

 

Jupp ! Hoved-mengden av konsoll-folket er ikke typiske rpg-spillere og vi får spillene deretter.

ALDRI verden om det hadde blitt en slik lekegrind hvis det hadde vært et rendyrket pc-spill.

Lenke til kommentar

Må si jeg ikke kjenner meg igjen i deres synspunkter på dette altså. Det er da flere store og dype rpg spill til konsoller som blir regnet som rimelig hardcore innen rpg sjangeren. Og det at det er barn og unge som er øvrigheten av konsoll eiere er jo helt helt feil....det er jo allmenkjent at gjennomsnits alderen på konsoll gamere er godt voksne folk. Dere skal ikke bruke så lang tid på å fks google dette litt for å finne ut at gjennomsnits alderen er rundt 31år og gjerne oppover.

Lenke til kommentar

Må si jeg ikke kjenner meg igjen i deres synspunkter på dette altså. Det er da flere store og dype rpg spill til konsoller som blir regnet som rimelig hardcore innen rpg sjangeren. Og det at det er barn og unge som er øvrigheten av konsoll eiere er jo helt helt feil....det er jo allmenkjent at gjennomsnits alderen på konsoll gamere er godt voksne folk. Dere skal ikke bruke så lang tid på å fks google dette litt for å finne ut at gjennomsnits alderen er rundt 31år og gjerne oppover.

 

Du har nok hèlt rett i dette LarZen. De færreste 10 åringer jeg vet om har råd til å kjøpe seg sin egen PS3, så de sender sine foreldre avgårde. Hvilke undersøkelser du har vist til vet jeg ingenting om da du ikke opplyser om dette, men en tommelfingerregel er å være kritisk til all statistikk man får servert. Legg heller merke til når og hvorfor spillbransjens egne utbrytere blir intervjuet og forteller at bransjen neglisjerer det voksende markedet med høhø, voksne gamere. Dette kommer som en følge av at 80 talls generasjonen som vokste opp med Commode, NES etc. (og dè spillene var vanskelige!) nå begynner å eldes, og ønskene til produktene endrer seg. Hovedproduktene til spillbransjen èr laget for barn og unge, og med unge mener jeg fra 22 og nedover (evt. 60 og nedover, alt etter sånn psykologisk modenhet...), som ikke nødvendigvis er på jakt etter utfordringer. Har du ikke irritert deg over å bli kallt for "kid" når du blir snakket til i svært mange spill? "C`mon kid, hurry up".

 

JoWood og Spellbound var tidlig ute og sa at Gothic 4 skulle konstrueres for å imøtekomme ett nytt marked: det amerikanske konsollmarkedet. Nå sitter vi så her med ett fordummet spill som tar deg med på en jernbanetur gjennom en historie fortalt med barnedialog hvor det attpåtil er vanskelig å bli drept. Gothic navnet er bare slengt på slik at vi også skal kjøpe det. Melking...

 

Jeg tror ikke den gjennomsnittlige konsollgamer er 30ognoe, men eier? Definitivt. Her i huset har vi 6+ konsoller, og de blir nok alle regnet inn som eid av godt voksne mennesker, oss som er ansvarlige for husholdningen og som forsikringer, kvitteringer etc. alt er oppført på. (Vi står oppført som eiere på alle 3 konsollene tilknyttet PSN også, om du lurte på statistikken til Sony) Likevel er det bare èn konsoll som vi voksne bruker... Min. Den står på soverommet, godt ute av rekkevidde for klåfingrede barnehender som vil spille 18 års spill, kødde til savegames og kline inn kontrolleren med godterier :whistle:

 

Men nok offtopic, vi kunne nok holdt på til de sene nattetimer i en egen tråd LarZen :)

Endret av Aspiranten
Lenke til kommentar

JoWood og Spellbound var tidlig ute og sa at Gothic 4 skulle konstrueres for å imøtekomme ett nytt marked: det amerikanske konsollmarkedet. Nå sitter vi så her med ett fordummet spill som tar deg med på en jernbanetur gjennom en historie fortalt med barnedialog hvor det attpåtil er vanskelig å bli drept. Gothic navnet er bare slengt på slik at vi også skal kjøpe det. Melking...

 

Nettopp fordi det er Gothic-serien, gjør denne effekten bare enda værre. Utviklerene gjør narr av oss rett å slett, og graver sin egen grav.

Lenke til kommentar

Betaler faen meg ikke 40 Euro for 16 timers spill.

Betalte 50 euro og spillet var 22timer lang for meg.

 

50 euro = 405 nok, ser ikke på det som dyrt men akkurat passelig pris.

 

Anyway, ble ferdig med spillet ikveld:

 

 

Slutten var veldig sær, føltes ikke som en "ekte" avslutting. Og pekte veldig mye på enten dlc i framtiden eller Gothic 5. De 3 fyrene i slutten, var det de andre kongene i øya?

 

Lenke til kommentar

Har tenkt å skaffe meg det snart (prøver å ikke se på det som et Gothic spill). Er det noen fysiske butikker som har det inne? Som Game eller lignende? Skal få noen andre til å kjøpe det for meg.

Blir litt vanskelig å skaffe det fra Gamersgate ettersom IPen min ikke passer med kortet, og å få det tilsendt fra Cdon vil ta for lang tid.

Lenke til kommentar

Har spilt dette nå et par timer. Ikke kommet så veldig langt, men inntrykket er ikke så fantastisk bra, sitter med en følelse av at jeg spiller et barnespill, der jeg blir ledet rundt, og veldig lite frihet i hvor jeg kan gå.

 

Men kommer nok til å fortsette å spille det, historien høres jo forsåvidt interessant ut.

 

Det jeg faktisk liker er den hjelpende hånden vi har fått ang. quester, hvor man skal gå osv. Litt overkill har de brukt though.

Men i forhold til Gothic 3 som jeg nettopp har spilt gjennom, er dette himmel. I G3 kunne jo man få en melding om at personen du lette etter befant seg "nordover", og så kunne man bruke flere timer på å lete ham opp.

 

Risen hadde vel også et velbalansert system på å hjelpe oss å finne veien?

 

Men det som virkelig irriterer, er at skjermbildet er... stuttrete.. bildet hakker liksom, selv om bevegelsene går raskt og jevnt. Det gjør iallefall vondt å se på skjermen når jeg spiller det.

Er nesten som om refresh-raten er tilpasset tv (24hz). Hva kan gjøres for å forbedre dette, tro?

Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med at hvis du går bort til en kjele med suppe og begynner å røre i den, så er det umulig å komme seg "fri" igjen? Og det samme med en vaskebalje? To ganger har det skjedd nå, at han bare står og rører i den kjelen eller gnir et tøystykke på den vaskebaljen, mens jeg trykker på alle mulige knapper i et desperat forsøk på å komme løs igjen. Har måttet trykke på escape og gått ut av spillet begge gangene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...