Gå til innhold

Nesten-LAN i Starcraft II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk at det ikke er alle som har like lett tilgang til internett. Spesielt i andre land som USA og kina, hvor det virkelige markedet ligger, er nettilgangen mere begrenset enn her i norden.

 

Forøvrig synes jeg godt at blizzard bare kunne stå frem og si at det er en form for kopieringsbeskyttelse, og ikke mer. Istedenfor å skjule det bak battle.net

Lenke til kommentar
Husk at det ikke er alle som har like lett tilgang til internett. Spesielt i andre land som USA og kina, hvor det virkelige markedet ligger, er nettilgangen mere begrenset enn her i norden.

 

Forøvrig synes jeg godt at blizzard bare kunne stå frem og si at det er en form for kopieringsbeskyttelse, og ikke mer. Istedenfor å skjule det bak battle.net

 

Internettkrav er et krav på lik linje med "du må minimum ha dette skjermkortet og så mye RAM". Tidene forandrer seg. Det er ingen som whiner hvis et spill i dag krever 1GB med RAM, mens det for noen år siden hadde vært et hårreisende krav. Hvis disse nettløse folka i Kina har råd til hardware som kan kjøre SC2 så ville jeg vært overrasket. Uansett så er det nettkafeer som er tingen der borte.

 

Det er opp til blizzard å velge hvem som skal få spille spillet deres. De har valgt at kun de med internettoppkobling får lov. Godt valg spør du meg. Antall piratkopier kommer til å være mye lavere enn ellers.

Lenke til kommentar

Bedre enn ingenting, men ville hatt ekte lan mulighet... Er greit dersom nettet plutselig faller vekk på et lan, eller hvis det er en god del som skal spille sammen, uten at nettet er all verden...

 

Men som tidligere sagt, det kommer vel en "løsning" til dette også... =)

Lenke til kommentar
Internettkrav er et krav på lik linje med "du må minimum ha dette skjermkortet og så mye RAM".

Å gjennomføre begrensninger på grafikken i spillet for at det skal kunne kjøre på tregere maskiner, vil gå ut over alle som spiller og vil også senke kvaliteten på spillet. Å ikke la folk spille mot hverandre uten Internett-tilkobling berører langt færre, men det endrer ikke spillet på noen måte. Derfor er det ikke nødvendig for spilleopplevelsen skyld av Blizzard å gjøre dette. Jeg forstår at de vil forhindre piratkopiering, men dette blir litt som å ta bort alle varene i en butikk for at ingen skal stjele dem.

Lenke til kommentar

Det er en uting greier dette med at spill krever at du må ha internett for å spille dem.

Jeg vil eie et spill jeg kjøper, og kunne spille det akkurat hvor og når jeg vil.

Ikke når serveren er oppe og nettet mitt er i orden.

 

Og ja du kan spille det i offline mode, men da er du ikke logget inn og spiller bare med en guest konto.

Endret av Santar
Lenke til kommentar
*snipp*

Det er opp til blizzard å velge hvem som skal få spille spillet deres. De har valgt at kun de med internettoppkobling får lov. Godt valg spør du meg. Antall piratkopier kommer til å være mye lavere enn ellers.

Morsom påstand.

 

Min påstand er at crackere har funnet ut hvordan de ommgår hele battle.net anti-pirat-systemet innen en måned etter utgivelsen. Det er tross alt det som skjedde med stortsett alle spillene du "kun" kunnen spille hvis du hadde dem aktivert igjennom Steam.

 

Så tallet piratkopier blir nok ikke myelavere, faktisk så tviler jeg på at noen ser noen forskjell. Det eneste de opnår er å gjøre det vanskelig (om ikke umulig) for to spillere med samme ID (cd-key) å spille samtidig. Og slik er det jo allerede i dag på omtrendt samtlige spill med online muligheter.

 

Jeg har droppet internett hjemme hos meg fordi jeg blir avhengig uproduktiv av det. benytter meg kun av gratis trådløse nettverk rundt om i byen.

 

Litt drit om jeg da ønsker å ha lan hjemme hos meg og så funker det ikke :(

Det var jo dumt for deg/dere. Kanskje du må skaffe deg en bedre antenne, gå ut å spille, koble til mobiltelefonen og bruke den som modem. Eller så får du lavære å spille spillet. Dette er ikke et større problem enn det du vil at det skal være.

 

Internett i dag kommer i alle størrelser og fasonger, så det er nesten tullete å "gå i fister" for at et stykke programvare krever det for å virke. Det er vel snart knapt en kvadrat millimeter på jordkloden der man ikke kan få oppkobling til internett(i Antarktis kan man t.o.m. få ~50 Mbps).

 

Kom til å tenke på en ting til. Det er det at man er avhengi av at serveren til blizzard fungerer, og det annser jeg som et godt argument for at det er negativt med krav om nettforbindelse. Men samtdig kan man jo tenke på hvor ofte den serveren er fulstendig nede. Min erfaring er iallefall at verken WoW eller bnet er fulstendig nede (med mindre en idiot har gravd over en eller annen viktig fiber kabel i Norge) noe oftere enn 1-4 ganger i året. Men så spiller jeg ikke 24/7 heller da.

Det er ikke oftere enn det er strømbrudd, og det er heller ikke ofte.

 

Jeg tviler på at folk flest blir å merke så mye til det, hvis blizzard fortsetter med samme oppetid på tjenestene sine.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Tror folk har vært for nervøse over å ikke å LANfunksjonalitet i bnet 2.0 , så lenge serveren (spilleren som hoster runden) står i samme subnett (lan) vil jo trafikken aldri gå ut av den lokale routeren. Kun trafikk som har med statestikk, start av spill og lobby vil gå gjennom bnet.

 

Bnet2.0 blir nok en bra tjeneste med god trykk på den sosiale biten, håper bare de lanserer en liten trayapplikasjon så man slipper å ha f.eks sc2 oppe for å kunne chatte.

Lenke til kommentar
Det er en uting greier dette med at spill krever at du må ha internett for å spille dem.

Jeg vil eie et spill jeg kjøper, og kunne spille det akkurat hvor og når jeg vil.

Ikke når serveren er oppe og nettet mitt er i orden.

 

Og ja du kan spille det i offline mode, men da er du ikke logget inn og spiller bare med en guest konto.

 

Enig med deg. Synes det virker urimelig at man må ha internett for å kunne spille/registrerer visse spill. Jaja, ikke det at jeg ikke har nett, men likevel. Når det er sagt, så gleder jeg meg som en unge til SC II.

Lenke til kommentar
Internettkrav er et krav på lik linje med "du må minimum ha dette skjermkortet og så mye RAM". Tidene forandrer seg.

Det er opp til blizzard å velge hvem som skal få spille spillet deres. De har valgt at kun de med internettoppkobling får lov. Godt valg spør du meg. Antall piratkopier kommer til å være mye lavere enn ellers.

 

Ram og skjermkort kan linkes opp mot kraftig grafikk og behov for å ha mengder med kode lett tilgjengelig. Å kreve nettilgang for å spille et spill som ikke har noe behov for nett kan på ingen måte sammenliknes.

 

Bare tanken på en situasjon hvor utgiveren bestemmer hvem som skal få lovt til å bruke produktet demmes er grusom i seg selv.. Som anti-pirat tiltak tror jeg det vil få sikk motsatt resultat, bare sjekk hvordan det gikk med Spore

Lenke til kommentar
Det er en uting greier dette med at spill krever at du må ha internett for å spille dem.

Jeg vil eie et spill jeg kjøper, og kunne spille det akkurat hvor og når jeg vil.

 

Steampowered anyone? :-)

 

Det som virkelig plager meg, er at en betaler fullpris, men er helt avhengig av å være på Valve's gode side for å få lovt til å spille. Blir kontoen min sperret, forsvinner tilgangen min til alle spill.

Lenke til kommentar
Det er en uting greier dette med at spill krever at du må ha internett for å spille dem.

Jeg vil eie et spill jeg kjøper, og kunne spille det akkurat hvor og når jeg vil.

Ikke når serveren er oppe og nettet mitt er i orden.

 

Og ja du kan spille det i offline mode, men da er du ikke logget inn og spiller bare med en guest konto.

 

Sier meg enig. Misforstå meg rett, jeg elsker blizzard og forstår hvorfor de gjør dette (bare se på antall starcraft og warcraft 3 hamachi nettverk og gjett hvor mange av de som har en lovlig kopi). Det er derimot ikke det samme som å si at jeg liker det, husker selv flere lan når jeg var yngre og da var det ikke alltid vi hadde internett.

 

Håper derimot man f.eks. kan sette opp virtuelle lan via battle.net og bruke dette til en slags "offisiell" måte å holde turneringer osv på.

 

Praktisk sett har jeg ikke noe imot tiltaket, men på prinsipp er jeg lite begeistrett for ting som går utover lovlydige kunder mens pirater går fri. Vil internett tilgang kun gjelde lan eller SP også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...