Gå til innhold

hva syntes dere er best age of empiers eller warcraft?


Anbefalte innlegg

Warcraft 3 FTW!!! Det beste med w3 er alle custom gamesa du får gratis, med frozen throne er de mye bedre. Det er jo fra w3 alle 123spill TD gamsa er kommet i fra. TD spillene i frozen throne er verdt Datamaskinens vekt i gull!!! Jeg har mange kompiser som har w3 og mane andre spill men de spiller mest w3. Man blir aldri lei av w3 vis man har frozen throne!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...

AOE har gått til hundene etter AOE 2.Desverre er 3 ern så ubalansert som det går an.Kanonene her er så overpowered at det blir for dumt.Har spillet,men det har jeg ikke spilt på flere år.WoW har jeg spilt 3 ganger,og likte det ikke

 

 

WOW og Warcraft 3 har jo like mye å gjøre med hverandre som bløtkake og ketchup, den eneste likheten er at den deler historie og at det er Warcraft i navnet. Så ikke forbytt WoW er MMO og Warcraft 3 er faktisk et av de beste RTSene i historien.

Endret av Zimmer
Lenke til kommentar

For å sette litt perspektiv på hvor interessert jeg er i Warcraft-historien så kan jeg si det på denne måten, mine venner bruker meg som en wiki-informant når vi diskuterer historien. Jeg kan ikke alt, men jeg har sitti haugevis av timer på wowwiki og bare klikka meg fra artikkel til artikkel. Slapp av jeg studerer virkelig historie enda mer så jeg er ikke en tapt sak.

 

Jeg syns WC-serien er mer unik og spennende opplevelse enn de tre AoE-spillene. However. Hvis jeg skal si at et spill dominerer så er det AoE2. Det er så spennende, balansert og hver nasjon byr på utfordringer. De har prøvd noe lignende i treeren, men jeg og noen venner har spilt det en del de siste ukene og det eneste som blir gjort er å lage 150 units av en all round god unit også sende det på. Så jeg som ville prøve en ny civ tapte raskt siden jeg var usikker på hvilken unit jeg skulle produsere 150 av. I toeren så måtte du variere units. Du kunne ikke sende på 50 hestefolk som raserte en hel base på egenhånd. De trengte katapulter for å få ned mur og bygninger blant annet.

 

Konklusjon: Beste spill AoE2, beste serie WC.

Lenke til kommentar

For å komme med et litt fyldigere innlegg, kan jeg si at jeg ikke har spilt AoE II så mye som jeg burde, men jeg har selvsagt forstått at det er et meget bra spill. Allikevel synes jeg Warcraft III er bedre, både universet og historien er overlegen, etter min mening, samtidig er gameplayet hakket over det også. Pluss at å spille et bra custom games på battle.net er intet annet enn herlig.

 

Angående AoE III, jeg har prøvd det, og det var ikke særlig imponerende. Var artig så lenge det varte, men jeg ble fort lei.

Lenke til kommentar

Warcraft 3 FTW!!! Det beste med w3 er alle custom gamesa du får gratis, med frozen throne er de mye bedre. Det er jo fra w3 alle 123spill TD gamsa er kommet i fra. TD spillene i frozen throne er verdt Datamaskinens vekt i gull!!! Jeg har mange kompiser som har w3 og mane andre spill men de spiller mest w3. Man blir aldri lei av w3 vis man har frozen throne!

 

Når det er sagt så fantes TD-sjangeren før wc3, selv om det var wc3 som gjorde sjangeren virkelig populær.

 

 

Selv må jeg si at jeg liker Warcraft best, og da særlig 3'eren (selv om 2'ern også var et bra spill). Dessidert en av spillene jeg har spilt mest, og er et spill det alltid er gøy å komme tilbake til, både singel- og multiplayer. AOE-serien er det lenge siden jeg har spilt, så kan ikke si så mye om den, bortsett fra at 3'eren var en stor skuffelse. De to første spillene i serien husker jeg som morsomme spill.

Lenke til kommentar

Her syntes jeg at jeg har mye å si siden jeg har spilt alle spillene ganske mye. Warcraft serien har alltid vært veldig kjær til hjertet mitt. Helt siden Orcs vs Humans fram til Frozen Throne har jeg kost meg med universet som er Warcraft. Har til og med spilt WoW, men nå syntes jeg dem har ødelagt hele den gode historien som Warcraft universet gir. Med å enten la historien gå altfor langt eller bare generelt utvanne det hele. Favoritten er helt klart WC2 og ingenting slår det.

 

Samme med AoE som med WC3 så jo lenger serien prøvde å bevege seg jo mindre likte jeg det. Første AoE var helt greit og jeg og en kompis satt mange timer med å spille demoen over og over igjen når vi var små. Toern er (med expansion) helt klart det beste i serien og troner overraskende nok over WC2. Er noe spesielt med det riket du bygger over de 5-6 timene, som et langt spill tar. AoE 3 var en flopp og eksisterer ikke i mitt ordforråd fra nå av (spilte alle expansionsa).

 

Hvis jeg skal velge beste serie mellom de begge så må jeg gå for WC, de er helt jevne fram til det tredje også detter AoE mye, mye og enda mere enn det WC gjorde.

 

Dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...