Gå til innhold

Hjelpe folk å oppnå høyere level.


Anbefalte innlegg

Blizzard sier at de gjerne ser at venner hjelper venner. Det er ingen lov mot at en 80 hjelper en 1. På den annen side ville det være ti ganger raskere om den samme 80 lagde RAF-link til sin venns konto. Jeg RAF'et med samboeren min og hun kom seg til 60 i løpet av noen få dager, helt uten vesentlig erfaring i dataspill.

 

Derimot har jeg hørt om en kar som tagget mobs med AOE og fikk et raid til å grinde mobs for ham, og som dinget 80 i løpet av 13 timer og som ble banned, så Blizzard er langt ifra særlig konsistente med sin policy. Måten de bannet ham på virker for meg som rent tull og tøys, da det ikke finnes noen praktisk forskjell ifra at en level 80 hjelper en level 1, annet enn at han hadde 24-39 level 80'er som gjorde det.

 

Har du SÅ mange gode venner så fortjener du å dinge 80 på 13 timer. Tviler på at det vil skje så mange ganger at det ubalanserer spillet. Det var et eksperiment som neppe vil skje mange ganger i hele WoWs historie.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å tagge mobs som andre så dreper for deg er å omgå systemet, og dette er noe blizzard lenge har satt ned foten på. Han er ikke den første som har blitt bannet fra dette, de fleste som ble 80 først gjorde dette og de fikk som fortjent for det.

 

Men ja, ett MMO som innfører regler mot å spille sammen blir vel ganske banalt :p

Lenke til kommentar
Å tagge mobs som andre så dreper for deg er å omgå systemet, og dette er noe blizzard lenge har satt ned foten på. Han er ikke den første som har blitt bannet fra dette, de fleste som ble 80 først gjorde dette og de fikk som fortjent for det.

 

Men ja, ett MMO som innfører regler mot å spille sammen blir vel ganske banalt :p

 

Det er vel bare ulovlig om man "harasser" den andre personen, altså tagger mobs og så tvinger en annen person til å drepe dem?

 

Det jeg også ikke hadde hørt om historien (om spilleren Athene) og som jeg leste nå var at han ikke var i party/raid MED de, og da blir jo saken litt annerledes iom. at i et party eller raid så får man mindre XP om en høy level killer mobs, og da omgår de jo den mekanismen glatt.

 

Alikevel mistenker jeg at det er MANGE som har gjort slikt. Eneste grunnen til at han ble lagt merke til var måten og tiden det skjedde på tror jeg.

Lenke til kommentar
Jeg har levlet alle klasser over 40 (skummelt å tenke på) og synes fortsatt levling er greit. Det som gjør at jeg gidder er at jeg prøver å utfordre meg selv og lære klassen min inn og ut samtidig som jeg levler. Man ser alt for mange som har levlet raskest mulig, men ikke utforsket klassen sin nok *hosthunterogdeathknighthost* og når lvl 80 med bare veldig grunnleggende ferdigheter. Et eksempel kan være de utallige hunteren jeg har møtt på som ikke en gang vet hva kiting er.

 

*Føle seg skyldig* Har en lvl 75 DK et eller annet sted. Kun vært blood specced xD

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Å tagge mobs som andre så dreper for deg er å omgå systemet, og dette er noe blizzard lenge har satt ned foten på. Han er ikke den første som har blitt bannet fra dette, de fleste som ble 80 først gjorde dette og de fikk som fortjent for det.

 

Men ja, ett MMO som innfører regler mot å spille sammen blir vel ganske banalt :p

 

Det er vel bare ulovlig om man "harasser" den andre personen, altså tagger mobs og så tvinger en annen person til å drepe dem?

 

Det jeg også ikke hadde hørt om historien (om spilleren Athene) og som jeg leste nå var at han ikke var i party/raid MED de, og da blir jo saken litt annerledes iom. at i et party eller raid så får man mindre XP om en høy level killer mobs, og da omgår de jo den mekanismen glatt.

 

Alikevel mistenker jeg at det er MANGE som har gjort slikt. Eneste grunnen til at han ble lagt merke til var måten og tiden det skjedde på tror jeg.

 

*host*..Hva menes med å "tagge mobs"? :whistle:

Lenke til kommentar

Bumper denne her jeg. Sikkert ikke nødvendig, men jeg følte jeg hadde noe på hjertet.

 

Først; å tagge en mob er at man f.eks slår på den en gang - slik at det er DU som får XP'en, for så å la noen andre drepe den. Dette kan utnyttes på flere måter, og kan være særdeles irriterende.

 

Second; Jeg har boostet flere characters, og synes egentlig at det ikke er like morsomt som å levle de for hånd uten hjelp. Innimellom kan det være greit å få en boost i en instance for å få de droppene du ønsker, slik at levlingen går greiere, men å powerlevle synes jeg faktisk ødelegger litt av gleden. Pluss at man gjerne ikke lærer seg classen sin slik man gjør om man tvinges til å spille med folk på sin egen level. Men smaken er jo som baken =)

Lenke til kommentar

Tja, kan ikke si man lærer så mye om tanking og healing mens man lvler :p Foruten at visse handikappede personer forlanger at man er speccet for det.

 

Tagging: enhver handling som gjør at en mob angriper deg "tagger" den til deg, slik at andre ikke kan storme bort og drepe en fiende du har startet en kamp mot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...