Gå til innhold

Team Fortress 2 - tråden for diskusjon, tips og råd!


Medaljeutdelingen  

45 stemmer

  1. 1. Hva slags medalje fikk du?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, forstår jo at Valve er et selskap som tjener penger og har investorer.

 

Men mikrotransaksjoner mener jeg ikke er veien å gå, nå er det for sent, spillet føles, jeg veit ikke? Sjelløst, men dette har man klaga over siden de begynte med nye "items", spesielt etter at hatter ble introdusert.

 

Det kompetetive miljøet er i det store og det hele glemt og har ikke gidda å spillt mer enn én eller to PCWer/mixer de siste seks måneder..

:(

Lenke til kommentar

Jeg ser poenget ditt, og det var dette som tok fra meg lysten på å spille sist jeg tok en lang pause. Men nå er jeg der hvor jeg bare ser på items som en detalj og slettes ikke noe som overstyrer kjernen i spillet - nemlig det som skjer etter at man har spawnet.

 

Har selv ingen problemer med innføringen av mikrotransaksjoner, men kommer aldri til å handle noe selv. At de som har laget items får betalt er forøvrig utrolig kult gjort av Valve i mine øyne.

 

At det kompetetive miljøet er glemt er jeg ikke enig i, og det er ikke så lenge siden de sist disket opp med en konkurranse via bloggen til spillet. Dessuten er det nevnte miljø som har fått forandret en del items oppigjennom, da spesielt The Sandman.

Lenke til kommentar

Utover prisingen på en del hatter i butikken ser jeg ikke det helt store problemet. De som allerede har punget ut for settene har jo klart en fordel, men i følge en kar på steamforumet for TF2 har Valve svart at de skal gi ut blueprints for de nye hattene. Men hallo, 12-13 € for en hatt ?? Lurer på om folk som faktisk betaler for disse er oppegående mennesker. Tilsvarer jo prisen på et par nedsatt prisede spill på Steam i seg selv.

 

Men for all del, det plager meg ikke så veldig at det fins en del folk der ute som villig åpner pungen.

 

Men jeg har et lite spørsmål og, disse nøklene man kan kjøpe, kan disse også droppe tilfeldig eller craftes på noe vis ?

Lenke til kommentar

Utover prisingen på en del hatter i butikken ser jeg ikke det helt store problemet. De som allerede har punget ut for settene har jo klart en fordel, men i følge en kar på steamforumet for TF2 har Valve svart at de skal gi ut blueprints for de nye hattene. Men hallo, 12-13 € for en hatt ?? Lurer på om folk som faktisk betaler for disse er oppegående mennesker. Tilsvarer jo prisen på et par nedsatt prisede spill på Steam i seg selv.

 

Men for all del, det plager meg ikke så veldig at det fins en del folk der ute som villig åpner pungen.

 

Men jeg har et lite spørsmål og, disse nøklene man kan kjøpe, kan disse også droppe tilfeldig eller craftes på noe vis ?

 

En venn av meg kjøpte faktisk hele polypacken ._.

 

Og anngående nøklene, de kan BARE kjøpes.. Ikke droppe eller craftes, så valve har satt opp en liten "Pay to win" greie (som mange har sagt før)

Lenke til kommentar

 

At det kompetetive miljøet er glemt er jeg ikke enig i, og det er ikke så lenge siden de sist disket opp med en konkurranse via bloggen til spillet. Dessuten er det nevnte miljø som har fått forandret en del items oppigjennom, da spesielt The Sandman.

Men du skjønner at balansen i spillet , spesielt for det kompetetive miljøet er slått fullstendig ut av kontroll med alle de nye mekanikkene og forsåvidt gjenbruken av de gamle. Løsningen har jo hele tiden vært å utelate dem fra spillet. Det er jo kjedelig at Valve lager ekstremt mye ting som er helt ubrukelig i det store og det hele for en stor del av miljøet som spiller fast og kanskje mest?

Lenke til kommentar

Helt siden starten har jo Competitive vært noe ganske annet enn generell TF2-spilling. I competitive bruker de ikke engang alle klassene som er tilgjengelige. Noe som i utgangspunktet er kun en liten del av spillinga i TF2 trukket ut og holdt for seg selv, kan da ikke ta mer skade av at det kommer nye våpen å bruke - ja, i noen tilfeller blir de nye våpnene foretrukket framfor gamle, som Übersaw satt opp mot Bonesaw. Majoriteten av TF2-spillere er vel pubbere og ikke-competitive spillere, og så vidt jeg forstår koser alle disse seg hver gang Valve oppdaterer spillet med nye dupeditter.

Lenke til kommentar

Kunne ikke dy meg, kjøpte Polycount-pakken i dag. Shortstop er nok det våpenet som har overrasket mest, blandingen av god range (som pistolen) og relativt høy skade (som Scattergun) gjør den til et våpen som man gjerne bruker i andre tilfeller enn de to nevnte. Favorittvåpenet mitt i oppdateringen er Your Eternal Reward: Utrolig artig å backstabbe en ingeniør, automatisk bli forkledd som ham umiddelbart og deretter sappe SG'en hans uten at den får skutt noe på deg. Bonusen for settet gjør det ypperlig å bruke Dead Ringer.

 

Sydney Sleeper skuffet derimot. Sniping blir liksom ikke det samme uten headshots, og man får ikke så mye bruk av å kle en fiende i jarate, når de som regel er langt unna. Da blir det i beste fall en kill assist.

Lenke til kommentar

At det kompetetive miljøet er glemt er jeg ikke enig i, og det er ikke så lenge siden de sist disket opp med en konkurranse via bloggen til spillet. Dessuten er det nevnte miljø som har fått forandret en del items oppigjennom, da spesielt The Sandman.

Men du skjønner at balansen i spillet , spesielt for det kompetetive miljøet er slått fullstendig ut av kontroll med alle de nye mekanikkene og forsåvidt gjenbruken av de gamle. Løsningen har jo hele tiden vært å utelate dem fra spillet. Det er jo kjedelig at Valve lager ekstremt mye ting som er helt ubrukelig i det store og det hele for en stor del av miljøet som spiller fast og kanskje mest?

 

For min del er det så enkelt som at de som spiller for konkurransens del allerede har sitt egne lille regelsett, og det finnes ingen grunn til å servere den gjengen alt de ønsker seg slik de vil ha det. Da der det langt bedre for Valve å slå brett ned på massene og slippe så mange oppdateringer som mulig. siden det er langt flere pub-spillere enn det er folk som spiller for seriøs konkurranse.

 

 

Og nå er ikke jeg noen stor konkurransespiller, har spilt to-.tre matcher på den måten, men at klasser som Engineer og Spy ikke blir brukt er rimelig åpenbart.

 

Hva er disse nøklene dere snakker om?

Lenke til kommentar

At det kompetetive miljøet er glemt er jeg ikke enig i, og det er ikke så lenge siden de sist disket opp med en konkurranse via bloggen til spillet. Dessuten er det nevnte miljø som har fått forandret en del items oppigjennom, da spesielt The Sandman.

Men du skjønner at balansen i spillet , spesielt for det kompetetive miljøet er slått fullstendig ut av kontroll med alle de nye mekanikkene og forsåvidt gjenbruken av de gamle. Løsningen har jo hele tiden vært å utelate dem fra spillet. Det er jo kjedelig at Valve lager ekstremt mye ting som er helt ubrukelig i det store og det hele for en stor del av miljøet som spiller fast og kanskje mest?

 

For min del er det så enkelt som at de som spiller for konkurransens del allerede har sitt egne lille regelsett, og det finnes ingen grunn til å servere den gjengen alt de ønsker seg slik de vil ha det. Da der det langt bedre for Valve å slå brett ned på massene og slippe så mange oppdateringer som mulig. siden det er langt flere pub-spillere enn det er folk som spiller for seriøs konkurranse.

 

 

Og nå er ikke jeg noen stor konkurransespiller, har spilt to-.tre matcher på den måten, men at klasser som Engineer og Spy ikke blir brukt er rimelig åpenbart.

 

Hva er disse nøklene dere snakker om?

¨

 

Nøklene er noe du må kjøpe for å åpne Supply crates som dropper av og til. De kan ikke craftes, trades. Bare kjøpes >_<

Eneste bra med Kassene er at du kan få hatter, skjelden maling og "Unusual items"

Lenke til kommentar

Til det har jeg bare en ting jeg skulle ha sagt. TURDBINE! (også kjent som CTF_Turbine) Der brukes både spies og engineers, omtrent hver runde. Spioner brukes faktisk ganske mye, ofte for å plukke medics på et pent tidspunktl.

 

Altså, engineers brukes ganske ofte på CTFkart, nå kan det diskuteres hvor mye CTFkart faktisk spilles, men de finnes ihvertfall i map pool.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...