Gå til innhold

Ideer til Jones in the Fast Lane klone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurte på hva folk hadde trodd om en jones in the fast lane - klone/nyskapning av spillet? Det er jo masse snakk om en eventuell remake, men da må Sierra (nå har visst Activision rettighetene) være innblandet. Dessuten føler jeg stien blir litt for linjær i Jones hvor man fort ender opp på factory. Er det flere enn meg som har ideer til hva de gjerne skulle likt å sett i en eventuell remake +/nyskapning av Jones?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fiffig at du spør om dette. Jeg har nettopp begynt på et design av en Jones-klone som et hobbyprosjekt, men har ikke akkurat noen revolusjonerende nye features på blokka foreløbig. Tenker å legge det ganske nært opptil originalen, men selvfølgelig bytte ut grafikk og navn og sånt.

Skrevet

Kult! Hvilken platform? Selv har jeg masse ideer, men planlegger selv en form for remake eller noe i fremtiden.

Hvis det er en ting jeg skulle likt å endret på, var det hvor det lønner seg å jobbe. Spre ting litt mer ut, og ikke bare hos Monolith, Blacks Market og Factory. ;)

Skrevet

Personlig synes jeg det er det som er så deilig med Jones. Det er noe man kan gjøre mellom ting. Man kan ta seg en runde jones før leksene eller i reklamepausen. :p Hehe. Personlig tenker jeg Jones passer best på portable konsoller som mobiler eller DS/PSP hvor man kanskje ikke har alt for mye tid av gangen, men kunne tenke seg et morsomt spill.

• 5 uker senere...
Skrevet
The Sims vil jeg kalle en videreutvikling av Jones.

Hehehe, godt observert - jeg tenker ofte samme tanken selv. Når jeg skal forklare venner hva Jones er, pleier jeg å si det er en slags tidlig versjon av The Sims.

Forøvrig hadde en Xbox Arcade-versjon vært bortimot optimalt. Bare sitte og småspille sammen med kammerater. Noe for dere hobbyprogrammerere der ute? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...