Gå til innhold

Irriterende ting når man spiller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva irriterer dere under en økt hard gaming?

Vel, jeg kan fortelle om noe som irriterer meg! Jeg tenkte jeg skulle slå meg ned idag og spille litt gøyal Killzone 2 og gjøre krigen litt vanskligere for motstanderne mine. Jeg gikk rundt og jeg drepte og drepte, hjalp til og var riktig så god. Krig var som krig skal være.

Og der, ja der kom det noe som troppen min ikke hadde forutsett! Hvorfor hadde vi ikke sett fella?! Vi gikk rett i den. Langt borte hører jeg kommadanten rope; "NÅ ER DET MIDDAG!"

"Hva faen.....nei Neineinei, ikke nå" Hva skulle jeg gjøre? Stå der i ro og bli teabagget av en kvisete tysker, skulle jeg ignorere kommadantens ordre og risikere å bli stilt for husmor-retten? Jeg valgte å følge min ordre, men da ble spørsmålet om jeg skulle stå der og vente på å dø om igjen og om igjen, stå på spawn screen eller logge av. Jeg tenkte jeg kunne logge av og alt ville ordne seg. Jeg logger av og venter..venter.. jeg regnte jo med at statsen min skulle bli oppdatert. Jeg visste jeg hadde nok points til å stige i gradene, men ingenting. Jeg fikk ingenting.

Kommadanten var heller ikke så glad da jeg motvillig fulgte orderen min.

Nå vet jeg ikke om det som irriterte meg var at jeg ble avbrutt eller at jeg ikke fikk statsen min, men noe irriterte meg ihvertfall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å bli snakket til av folk IRL. Når de ikke skjønner at du er opptatt når du snakker inn i et headset, har hånda på en kontroll og spiller på TV'n er hinsides min sosiale intelligens. Og når de aldri slutter, attpåtil, har jeg lett for å bli veldig sur - særlig hvis det er gode motstandere eller noe som krever skikkelig fokusering.

Skrevet

En får erfare mange irritasjonsmomenter når en spiller, men en kan vel alltids lære å hanskes med de fleste av dem. Uansett irriterer jeg meg for tiden over å bli sparket ut av matcher på Quake Live. Punkbuster-programmet – som skal forhindre at en jukser seg til seier – later ikke til å være særlig glad i Windows 7, så det blir en del unødvendige krasj. Kjedelig er det også med gamle spillkassetter (NES, SNES, GameBoy) som grunnet flate batterier ”glemmer” lagrede spill, slik at en må starte helt på nytt hver gang det skal spilles.

Skrevet

Kjenner meg godt igjen i både middagssituasjonen og DC'en. Men, jeg disconnecter veldig skjeldent, men det som noen ganger skjer når jeg går inn i en instance i WoW får jeg wow-error og jeg må restarte hele pc'en. Når jeg da kommer tilbake er som oftest hele partyet oppløst..

Skrevet

Noe av det samme: hvis jeg spiller mot andre online, eller ser på en cut-scene som ikke kan settes på pause, og så ringer telefonen. Og så er det sikkert en selger av en eller annen sort. Og telefonen vår har ikke en sånn "se hvem som har ringt" funksjon...

Skrevet

Ser flere er irritert over å bli haket inn til middagsmat. Angående akkurat den situasjonen, måtte det da vært mye kjedeligere om dere aldri fikk beskjed om at noen faktisk har stelt i stand et måltid for dere?

For ikke å spore helt av her, vil jeg si jeg også ergrer meg over lengre spill som ikke lar deg dra tilbake til områdene du har besøkt tidligere. Kjedelig å måtte starte på nytt for å få med seg hemmelige gjenstander og lignende. Ah, dessuten kan jeg ikke fordra Red Ring of Death. Makan til stemningsdreper.

Gjest Bruker-127711
Skrevet

Nå er det middag er irriterende, spesielt når du akkurat har satt deg ned med en online match i f.eks. Gears 2, hvor quittere ødelegger.

Når internetten går kaputt, eller når en stefar skal prøve og fikle med sikringsskapet fordi det tilfeldighvis er en vaskemaskin som tar strømmen i første etasjan.

Skrevet (endret)

Når jeg spiller ellers veldig gode spill, men med kameraet i samme kvalitet som om det skulle bli filmet av en full pelikan. Slike små ting får ikke alltid nok fokus og finpuss av alle utviklere, og kan ødelegge ganske mye.

Eller når man spiller Stranglehold på Guitar Hero World Tour, som varer i 8-9 minutter, og går ut på 90-95% <_<

Endret av ShampooMacTavish
Gjest Bruker-127711
Skrevet
Eller når man spiller Stranglehold på Guitar Hero World Tour, som varer i 8-9 minutter, og går ut på 90-95% <_<

Freebird og Green Grass and High Tides er også ille.

Skrevet

Freebird og Green Grass and High Tides er også ille.

Hehe, husker jeg spilte freebird på ekspert, også datt jeg ut på siste nota på gitar R**nkinga. Det ble jeg temmelig sur.

Hvis ikke så er det jo alltid kjedelig når du har glemt å save på en stund fordi du har vært så utrolig opptatt, også kræsjer spillet. Jeg har heldigvis lært av det da, men nå saver jeg jo vært andre sekund.

Skrevet
Å bli snakket til av folk IRL. Når de ikke skjønner at du er opptatt når du snakker inn i et headset, har hånda på en kontroll og spiller på TV'n er hinsides min sosiale intelligens. Og når de aldri slutter, attpåtil, har jeg lett for å bli veldig sur - særlig hvis det er gode motstandere eller noe som krever skikkelig fokusering.

Ååå ja. Folk tror jo åpenbart at grunnen til at du har et headset på hodet mens du stirrer dypt inn i skjermen er at du vil høre ekstra godt på hva de sier. Hadde de nå iallfall spurt meg om jeg har to sekunder, men det gjør de ikke. Men når min mor eller søster skal lage mat og svever over den magiske kokeboka, nei da er det blasfemi å snakke. Huff.

Skrevet
Ser flere er irritert over å bli haket inn til middagsmat. Angående akkurat den situasjonen, måtte det da vært mye kjedeligere om dere aldri fikk beskjed om at noen faktisk har stelt i stand et måltid for dere?

Sett nå ikke ting i perspektiv!

Personlig lar jeg meg irritere av lite, og noe av det eneste som jeg virkerlig kjenner at går inn på meg er i Team Fortress 2 - ingenting er så uhorvelig forbanna inni skogen irriterende som critical rocket (crocket) eller critical sticky (cricky) når jeg har full Übercharge.

Hva som er enda mer enerverende er at særlig crocketsene ser jeg komme men jeg blir veldig sånn rådyr i frontlyktene på en bil: Stopper og føler meg mest som en forbanna magnet.

Democampers med stickybomber over alt er irriterende det også forsåvidt men det er derfor jeg lar den jeg healer gå først.

Skrevet

Å ikke klare noe på hengende håret. Var 0,3 millisekunder nå fra å klare et achiement i mirrors edge.

Hvis vi går inn på sånn spillmessig ellers (som dere har gjort):

Når du ikke har plass til mer penger etc i inventory (f. eks zelda wind waker, Bioshock).

Korrupte savefiler og barn som sletter filen din.

Å bli drept av Assault rifle i halo 3.

Skrevet

Når jeg får lagspikes som følge av en dårlig trådløs router mens jeg spiller Call of Duty 4 Online på pc. En kill unna heli'n, du runder hjørnet og ser en fi som løper over veien. Du sikter med millimeter presisjon mot kroppen hans, :), og nanosekundet før du trykker av så stopper all bevegelse. Når alt kommer tilbake ett sekund senere, så er du død.

Slike hendelser 10, 20 ganger iløpet av en match, det går hardt utover selvkontrollen. Heldigvis så setter jeg datautstyr over sinne utløp, så veggen får kjenne det istedet.

Skrevet (endret)

Noen her som har opplevd det som skjer da du holder inne shift 8 sekkunder?

Det er så fantastik gjort av windows å sette en så drastisk funskjon på shift som du lett holder inne noen sekkunder. Riktig nok er 8 ganske lenge, men har hendt meg to ganger. Den ene gangen, var midt i en DotA Clan war, og alt gikk til helvette.

Da fikk skift knappen og resten av tastaturet smake da :D

Endret av Ateuz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...