Gå til innhold

Oslo-skole forbyr skytespill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow, "big deal"!!

 

Å spille på skolen har aldri vært lov på skolen jeg går på(gjør det likevel desverre:p), og synes ikke de har en verdens ting å klage over egentlig. Visste ikke engang at skoler i Norge tillot spilling.

 

Men uansett idiotisk begrunnelse om det er på grunn av den tragiske massakren i tyskland. Spill gjør IKKE folk til drapsfolk.. Det må heller være mentale forstyrrelser eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Kommer flere og flere trusler om slikt, i alle land. Norge har hatt sine trusler de og, så jeg forstår egentlig godt at de ihvertfall prøver å forebygge det.

 

Ellers så kan det jo også være at de mener det ødelegger konsentrasjonen til så mange elver, at det hjelper.

 

Jeg mener selv at når man går på Videregående Skole, så er det elevens eget ansvar å følge med i timen for å forstå det man skal... og deretter få en god karakter. Lærere skal ikke trenge å måtte følge med på elevene og hvordan de arbeider, hvis de lærer på den måten de skal... så har de gjort jobben sin. Dette er ikke barneskole lengre!

Lenke til kommentar
Tror ikke dette vil forårsake annet enn hauger av frustrasjon. Dette er kort og greit latterlig; Norge har ingen historie som tilsier at noe lignende tragediene i Tyskland, Finland og USA vil skje her. Absolutt ingen gode grunnlag å bassere slik en regel på.

Hva da, at enkeltelever blir utsatt for sosial dumping, neglisering fra lærere og sterk mobbing? Nei, det har vi ikke sett.

 

Norge har ingen mangel på skytevåpen, ingen mangel på elever med atferdsproblemer, ingen mangel på massehysteri i mediene som meget vel kan ha en tveegget effekt. Syns det er helt greit at skoleledere går inn for slike forbud, selv om de gjerne kunne vært litt mer generelle i ordlyden. Spilling er vel uansett ikke spesielt effektivt eller nødvendig forbruk av skolens materiell (som så vidt jeg veit også inkluderer utlånte PCer, og uansett nettverkskapasitet).

Lenke til kommentar
Vi får vel egentlig ikke lov å gjøre hva vi vil i timen akkurat, men vi kan egentlig bare gå ut av timen å gjøre hva vi vil... men vi får da derimot fravær.

 

Har mer eller mindre likt som Nesumar på min skole, men vi kan egentlig gjøre hva vi vil i timen så lenge det ikke forstyrrer noen andre.

Endret av Fredy!
Lenke til kommentar

For da kommer det helt klart til å bli skolemassakre bare pga. kjedsomhet.

 

Prøver ikke å være ekkel, men å fjerne alt som heter spill og moro fra skolehverdagen kan drive tilogmed det største skolelyset til vannvidd.

 

Her sitter vi flere timer hver dag, fem ganger i uka... vi trenger underholdning, og da søker vi spill, musikk og filmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...