Gå til innhold

Firaxis fikser Colonization


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du mener én skatt av gangen i en galleon? Sant, men Snoopy/Dale lagde en XML-setting, der du kunne sette hvor mange slots en skatt skulle ta.. endra man den til 2, fikk man plass til 6/2 = 3 skatter, som jeg syns var et godt kompromiss mellom gamle colonization og spillbarhet ;)

 

Men det er ikke nevnt noe om det i patchnotes ihvertfall.

Lenke til kommentar

Fint at Firaxis har starta på jobben med å fikse dette spelet...som for min del var ein stor skuffelse. Vanlegvis er spel med "Sid Meier's" i tittelen svært vanedannande, men dette orka eg berre so vidt å tvinge meg igjennom ein gong. Det originale Colonization med litt oppdatert grafikk og grenser ville absolutt ha vore å foretrekke.

 

Ein ting eg saknar i endringslista, er ein fiks for tida det tek å utdanne kolonistar. Dette vart berre latterleg, i alle fall på marathon. Etter å ha utdanna ein del spesialistar, kom tida det tok opp i fleire hundre turns.

 

Eg håpar dei held fram med å oppdatere og fikse spelet, og at det etter kvart vil gjere seg fortent til tittelen.

 

Kay

Lenke til kommentar
Ein ting eg saknar i endringslista, er ein fiks for tida det tek å utdanne kolonistar. Dette vart berre latterleg, i alle fall på marathon. Etter å ha utdanna ein del spesialistar, kom tida det tok opp i fleire hundre turns.

Det er fikset det :)

 

...

Education points required for graduation increase more slowly

...

Education point threshold increases per city, as intended, rather than per player

Med andre ord: tiden det tar å utdanne en colonist øker nå mindre per utdanning enn før, og hver by har sin egen threshold, istedenfor at alle byene deler threshold. Det burde hjelpe ganske mye :)
Lenke til kommentar

Er det en måte å tvinge Steam til å oppdatere?

 

Etter å ha lest denne nyheten på gamer valgte jeg å reinstallere Civ4: Colonization gjennom Steam. Jeg kan høyreklikke på spillet i my games lista og velge at spillet alltid skal være oppdatert, men når jeg starter spillet og velge "about this build" står det fortsatt build 1.0.0.1 (altså Release).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...