Gå til innhold

Vil du bytte til sidemål?

Gjest Bruker-127711

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711
Skrevet

Var det samer? Æ hetttte jonnnas

Skrevet (endret)

Eg skreiv ein tekst på nynorsk i går (det var skuleoppgåva), om den inkompetente fransklæraren min, før eg la han i hylla hennar. Lurer på korleis ho reagerar... :lol:

Endret av Mokko
Skrevet
Eg skreiv ein tekst på nynorsk i går (det var skuleoppgåva), om den inkompetente fransklæraren min, før eg la han i hylla hennar. Lurer på korleis ho reagerar... :lol:

Hahahaha ^^

mange rare lærare der ute...

Skrevet (endret)

Min personlige mening er at det burde være et skriftspråk (bokmål) som kaltes norsk. Og så kan folka ifra Sogn og indre Telemark snakke så uforståelig som de bare vil!

Endret av magne
Skrevet

vel no som eg er med på lista å eg vel skjerpa meg og skrive nynorsk. Det er ikkje bere folk på vestlandet som snakkar noko som lignar på nynorsk vi i Troms sei også "eg" og andre nynorsk ord.

Skrevet

Jeg snakker en blanding av dialekt og nynorsk, men skriver alltid bokmål...Har bare et unntak: SKOLE :excl: :excl: :excl: :excl:

Fa*** skole <_<

Hahahaha ^^

Veldig mange rare lærare der ute...

Fixa posten din litt :lol:

Gjest Bruker-127711
Skrevet

Nå tar jeg en liten pause fra nynorsken, da jeg syns det er anstrengende å skrive nynorsk. Det kan vi ikke ha noe av i ferie, kan vi vel?

Skrevet
Jeg snakker en blanding av dialekt og nynorsk, men skriver alltid bokmål...Har bare et unntak: SKOLE :excl: :excl: :excl: :excl:

Fa*** skole <_<

Du skriver bokmål på nettet men ikke på skolen? Logisk ... :huh:

Skrevet
vel no som eg er med på lista å eg vel skjerpa meg og skrive nynorsk. Det er ikkje bere folk på vestlandet som snakkar noko som lignar på nynorsk vi i Troms sei også "eg" og andre nynorsk ord.

Er fra tromsø ganske langt tilbake i tid og sier Æ og ikke "eg". Hvilke andre nynorske ord?

Skrevet

Fa*** skole <_<

Du skriver bokmål på nettet men ikke på skolen? Logisk ... :huh:

Altså jeg skriver bare nynorsk på skolen fordi jeg

Skrevet (endret)

Tror jeg venter med nynorsk intill vi begynner å lære dette på skolen.

Det er om et halvt år.

Så da kan trådstarter fjerne meg fra førstepost, og for å bevise hvor lite (ingenting) jeg kan:

Eg kan ikkje skrive noko meir ein detta her.

Skjul
:D:p:lol::blink: :unsure: Det ble helt forferdelig og sikkert 100% feil!!
Endret av Paisley
Skrevet
Tror jeg venter med nynorsk intill vi begynner å lære dette på skolen.

Det er om et halvt år.

Så da kan trådstarter fjerne meg fra førstepost, og for å bevise hvor lite (ingenting) jeg kan:

Eg kan ikkje skrive noko meir ein detta her.

Skjul
:D:p:lol::blink: :unsure: Det ble helt forferdelig og sikkert 100% feil!!

Eg, ikkje, noko, ein

ikke så dumt :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...