Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Jeg liker at det har vært mer eller mindre umulig å komme seg inn på diskusjon.no den siste timen (45 min i alle fall). Blir jo enda mer morro når noen ekstra personer kommer fra innlegg.no.

 

Edit: Lakus, å investere når nyheter om atomreaktorene kom hadde vært ekstremt risky :p Hvis en av dem hadde sprengt, så hadde nødvendigvis de andre gått til helvete også. Japan hadde vært "fucked" og aksjene hadde stupt ytterligere. Det, i kombinasjon med at Japan er det landet i verden med mest lån (100% av bnp hvis jeg ikke tar helt feil) kunne det gått skikkelig på rævva.

 

Det som derimot kunne vært lurere er å ha investert i shipping-selskaper, f.eks.

Japan kommer til å trenge masse varer fremover, og shipping-gutta sitter og gnir seg i hendene akkurat nå

Endret av Error
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem er Kim Hallgrimsen?

 

Det er meg!

 

Såpass. Jeg hadde trodd at du skulle se litt mer kamelaktig ut

Kommer du her og påstår at vår store moder kamel ikke ser kamelaktig ut? :o Blasfemi! Straffen er å steines med kamelkaker.

 

Så vidt jeg husker, så lærte jeg faktisk feil på barneskolen angående det der xD ("krokodillen spiser den minste").

 

I følge min mor, som er førskolelærer, så spiser krokodillen der det er mest ^_^

Hihi, stemmer det ja. Synes huskeregelen jeg lagde var enkel og grei, "Krokkodiller gaper over det meste" :p

 

Noen som har peiling på hvordan man faktisk kjøper aksjer fra private selskaper?

 

Vet ikke om jeg nevnte det tidligere, men skal investere 33000 kronasjer. 15k i et fond (det er grei skuring) og 18k i et spesifikt børsnotert selskap. Hvordan går jeg frem?

 

Og ja, jeg har råd til å miste de pengene, og ja, jeg har tenkt meg nøye om, har en god plan og diverse.

Men i... :o Var da svært til penger du har da Error. Synes heller du skal gi dem til meg, det er en sikker investering det. ;)

Lenke til kommentar

Var det ikke noe med krokodillemunn som spiser det andre tallet/symbloet? Altså, X bli spist av 2, noe som gjør 2 større enn x?

 

Usikker selv.

En huskeregel er å se på tegnet i seg selv. I alle fall har jeg begynt å tenke slik at siden > øker i størrelse/rekkevidde fra høyre til venstre, betyr det at det på venstresiden er størst. Og for

 

Dette med krokodillemunn er at tegnet ser ut som en munn, munnen gaper da mot det største tegnet.

 

 

Jeg liker at det har vært mer eller mindre umulig å komme seg inn på diskusjon.no den siste timen (45 min i alle fall). Blir jo enda mer morro når noen ekstra personer kommer fra innlegg.no.

Ytelsesproblemene jobber drift iherdig med å fikse, de håper å lansere et nytt og mye bedre søk før overgangen finner sted. Det nye søket vil gjøre slik at de kan konvertere innleggs- og trådtabellene sin tabelltype fra MyIsam til InnoDB.

 

Grunnen til at vi ikke kan gjøre dette før nytt søk er på plass er fordi IPB-programvaren tar utgangspunkt i at det skal være MyIsam, dette påvirker søkesystemet fordi grunnen til at MyIsam blir brukt som tabelltype er fordi det har standard støtte for fulltekstsøk/-indeksering.

 

 

Men Errorizer da, det er jo helt greit - de er jo verdens største IP board-forum! Det er jo helt greit da :)

Hehe, ytelsesproblemer er noe som blir tatt alvorlig av drift. Men det er som det er sagt; størrelsen vår foråsaker problemer, slik burde det ikke være og vi har en høne å plukke med utviklerne av forumprogramvaren i forhold til det. Per i dag er Diskusjon.no det største IPB-forumet som kjører versjon 3.X av programvaren, noe som viser at det ikke er spesielt lett verken for oss eller dem å forutse problemer for forum av vår størrelse før vi faktisk gjør oppgraderingene.

 

Jeg håper dere ikke tror at verken jeg, andre medarbeidere eller brukere er fornøyd med de problemene vi opplever på Diskusjon.no, de rammer oss alle.

Lenke til kommentar

Jeg håper dere ikke tror at verken jeg, andre medarbeidere eller brukere er fornøyd med de problemene vi opplever på Diskusjon.no, de rammer oss alle.

 

Dere er sikkert ikke fornøyde, men inntrykket dere gir er at dere er "misfornøyde" på samme måte som at noen er "misfornøyde" med at alle andre kondomer enn Durex XXL sprekker.

 

1974248817_3130646c1a_o.jpg

 

WUPS

VI ER VISST FOR STORE

HURHURHUR

Lenke til kommentar

Okay, da går jeg og besøker Jugend-vennene mine :p

 

Samanliknar du kommunistar med nazistar? :p

 

Noen som har peiling på hvordan man faktisk kjøper aksjer fra private selskaper?

 

Vet ikke om jeg nevnte det tidligere, men skal investere 33000 kronasjer. 15k i et fond (det er grei skuring) og 18k i et spesifikt børsnotert selskap. Hvordan går jeg frem?

 

Og ja, jeg har råd til å miste de pengene, og ja, jeg har tenkt meg nøye om, har en god plan og diverse.

 

Her kanskje? http://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Handel

Eller her? https://www.dnbnor.no/privat/sparing-og-investering/aksjer/aksjer.html?WT.mc_id=ppc_sparing_2010_googleno_tekst_aksjer_kjoepe-aksjer_salg_broad_&WT.srch=1

Lenke til kommentar

Jeg håper dere ikke tror at verken jeg, andre medarbeidere eller brukere er fornøyd med de problemene vi opplever på Diskusjon.no, de rammer oss alle.

 

Dere er sikkert ikke fornøyde, men inntrykket dere gir er at dere er "misfornøyde" på samme måte som at noen er "misfornøyde" med at alle andre kondomer enn Durex XXL sprekker.

Det er vanskelig å forklare årsakene uten å nevne at størrelsen er en faktor i det hele. Nå venter jeg i fall i spenning på at drift ferdigstiller det nye søket og får endret tabelltypene i alle fall - da får en sannsynligvis oppleve den ytelsen man bør kunne forvente.

 

Ellers er det naturligvis også økonomiske realiteter inne i bildet, som gjør at enkelte ting kan ta lengre tid enn man skulle ønske eller at forumet ikke får tilgang til den mengden med tid og ressurser en gjerne skulle ønsket. Denne realiteten gjelder også for Innlegg.no for seg selv og andre nettsteder.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...