Hansoen Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Palas er overlegne på boss healing(egen erfaring). Begynt å se meg slått av de andre healerene i guilden på trash nå (druids og shamans for det meste), og hver gang vi ser på heal meteret for trash så gliser de like rått Så tar vi en boss og gjett hvem som eier alt og alle da B)
Toroto92 Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Godt å vite. Manaen er jo overlegen alle klassene da. Så stemmer sikkert at Paladin er bedre på boss fights. Men ja, kan spesielt se at druids gliser når vi ser overall healing
bear^_InnleggNO Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Skrevet 22. februar 2009 Har ingen problemer med å heale som paladin, virkelig morsomt. Med 1600 spellpower blir det rundt 4-6000 heal med flash of light og rundt 14 000 med holy light. I AoE kamper er det Sacred shield på tanken og Beacon of Light. Hjelper fantastisk mye. Morsomt å heale som paladin, er ikke bare å spamme AoE healing hele tiden, kan bli litt utfordrene til tider om kampene varer i langdrag og du er nødt å spamme holy light hele tiden for å holde folk i livet. Men morsomt like fult.
Tzikas_InnleggNO Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 herregud, les da mann. Jeg skriver at paladins funker fint på dagens content eller kan du ikke lese? Blir så latterlig å skrive noe her for folk lese akkurat det de vil og spyr rundt seg med dritt. Og hvorfor skal jeg være fokusert på det? det er absolutt inger grunn til å stille noen klasser i dårlig lys, jeg spiller pve så jeg driter langt i hva som er OP, fordi for meg er OP bra, bra for raidet mitt. Men rly cba å diskutere dette i en topic med bare trangsynte paladins som ikke vil innrømme at klassen er broken for prot atm iforhold til blizzard sin "Bring the class". Jeg var kanskje en av de som diskuterte mest for prot paladins i TBC angående at de også var viable i raids som MT/OT/tank generelt og skulle gjerne ønske de fikset det nå så jeg kanskje kan tonke i Ulduar. Jeg leste akkurat posten din en gang til, og du nevner flere ganger at alle andre tank klasser er bedre enn paladins, og at selv om paladins kan brukes til all content så er det mye enklere med andre klasser. Jeg er, som nevnt tidligere, fremdeles uenig med deg, og jeg føler absolutt ikke at jeg "spyr rundt meg med dritt" bare fordi jeg påpeker dette. Det har heller ikke noe som helst å gjøre med hvem eller hva som er OP, det har ingenting med Blizzard sin filosofi å gjøre (som forresten er "Bring the player, not the class" og ikke "bring the class" som du påstår) og jeg tør fint påstå at jeg ikke er spesiellt trangsynt bare fordi jeg ikke er enig med deg. For å si det på en litt annen måte; jeg TRENGER ikke være enig med deg, at jeg ikke er enig med deg vil ikke automatisk si at jeg tar feil og at du har rett, og man skulle virkelig tro at hvis du hadde noe som helst å legge bak påstandene dine (WWS, theorycrafting, en sammenligning mellom de enkelte egenskapene til klassene (som du forøvrig ble oppfordret til å presentere tidligere i tråden av en annen poster)) så hadde du vært fullt i stand til å argumentere for synspunktet ditt uten å bli sint og begynne å angripe meg på person i stedet for på argumenter. Men men, det skal ikke alltid være enkelt, og jeg skal absolutt ikke nekte deg å si at palas er dårligere enn alle andre klasser til å tanke; men jeg kommer heller ikke til å bli enig med deg før Ulduar eventuellt har påvist en eller flere virkelig store mangler med klassen. Det diskuteres og spekuleres veldig mye i om skaleringa er litt i svakeste laget, og jeg er enig i at rent bortsett fra å tanke så er prot-treet litt slankt når det gjelder ekstra utility for resten av raidet, men intil det første er bevist så ser jeg absolutt 0 problemer med å bruke en pala som MT. Men, så kan det hende jeg bare er usannsynlig heldig med guilda som faktisk er villig til å eksprimentere med sånne ting og da :>
faldmo Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 (endret) altså, om folk er enige eller ikke bryr meg lite. Men ser ikke at du backer up dine motpåstander med WWS,theorycraft? Så da blir det vel ord mot ord for jeg orker virkelig ikke gjøre masse research for å diskutere på et norskt forum : ( Endret 22. februar 2009 av Cosha
crypt0r Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 altså, om folk er enige eller ikke bryr meg lite. Men ser ikke at du backer up dine motpåstander med WWS,theorycraft? Så da blir det vel ord mot ord for jeg orker virkelig ikke gjøre masse research for å diskutere på et norskt forum : ( Gjør research og post det på et utenlandsk forum da. Så kan vi få linken eller noe. :rolleyes:
Hansoen Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 altså, om folk er enige eller ikke bryr meg lite. Men ser ikke at du backer up dine motpåstander med WWS,theorycraft? Så da blir det vel ord mot ord for jeg orker virkelig ikke gjøre masse research for å diskutere på et norskt forum : ( Hvis du slenger ut påstander uten å backe det opp har du tapt en diskusjon før den har begynt. Kan være du har rett, kan være du har feil, men hvis du ikke "gidder" å bevise det, må du forvente at det du sier blir sett på deretter.
faldmo Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 (endret) Er ikke her for vinne diskusjoner så om jeg har tapt by default så er det oki for meg. Og det er utrolig mange andre påstander/uttalelser i denne (og den gamle tråden forøvrig) tråden som ikke er backet, ser ikke vitsen med å backe opp noe jeg vet er riktig. Om noen spør etter hva slags glyphs man trenger for ret, må jeg linke til en post fra EJ før noe tror meg? Men siden dere vil, så har en i guilden min wall'o'texta hele greia, dette gjelder også for warriors; http://forums.wow-europe.com/thread.html?t...25070&sid=1 Såklart ikke ene og alene grunnen, men det gir druids en fordel, DKs og for den saksskyld Endret 22. februar 2009 av Cosha
Hansoen Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Er ikke her for vinne diskusjoner så om jeg har tapt by default så er det oki for meg. Og det er utrolig mange andre påstander/uttalelser i denne (og den gamle tråden forøvrig) tråden som ikke er backet, ser ikke vitsen med å backe opp noe jeg vet er riktig. Om noen spør etter hva slags glyphs man trenger for ret, må jeg linke til en post fra EJ før noe tror meg? Det blir som å si at: Jeg gidder ikke å backe opp evolusjonsteorien, fordi jeg vet at det er riktig. Så at du ikke gidder er ditt problem, ikke vårt. Du har rett til din mening, men du trenger ikke å begynne med personangrep som du gjorde tidligere bare fordi folk er uenig med deg;)
faldmo Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 (endret) Og spørre om en kan lese er vel ikke noe som kan klassifiseres som et personanngrep tbh, når han tydeligvis ikke leste det jeg skrev før han postet Og han som skrev posten jeg linket lagde en simulering (aner ikke hvor) og med beste gear-setupen tar druids og DKs 1k mindre dmg i sekunden på en patchwerk kinda fight. Så vet ikke jeg, er paladins mer viable en druids? Endret 22. februar 2009 av Cosha
Zepticon Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Snip... Ser ikke at du motbeviser hans påstander heller
bear^_InnleggNO Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Skrevet 22. februar 2009 (endret) Vel, som tank tenker jeg slik: Hold aggro Tål å ta en støkk Som paladin tank klarer jeg å holde aggro og jeg tåler en støkk. Ingen har klaget på meg når jeg tanker. Ergo, effektivitet er null og niks, klarer man å ta opp adds, holde på dem til de er død og om mulig tåle en støkk så har man fullført oppdraget som tank uansett hva man er. I tilegg ligger jeg på rundt 1500 DPS i snitt når vi går heroics og rundt 1200 i raid. Effektivt nok for mange ser det ut som. Endret 22. februar 2009 av bear^
Toroto92 Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Har prøvd meg litt som healer nå, men skal prøve meg som en tank også. Noen som har lyst til å gi meg en liten guide om hvordan du skal begynne og diverse? For eksempel en rotation hadde vært kjekt å vite. Bare generell info ^_^
faldmo Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Bear^, det handler om min/maxing og hva som er best, jeg har sagt det før men sier det igjen, paladins er mer en nok viable for _alt_ content som er i wow idag, men DKs og druids vil gjøre det bedre i Ulduar om det faktisk er noen bosser der som slår litt hardt og krever litt - men tankadins blir jo buffet bra nå i 3.1 så kan godt hende tankadins fint kan tanke ulduar, og at de blir buffet nå sier vel litt om at blizz også har innsett at de er litt crap atm. Og for threat er jo tonkadons overlegent, kan jo pulle så mye TPS at det er latterlig - er også rapportert på maintankadin og EJ om tankadins som har hatt 4k DPS (uten at noen har lagt ved WWS, men ser ikke bort ifra det) på PW
bear^_InnleggNO Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Skrevet 23. februar 2009 Jeg ser ikke hvordan DKs og druids skal være så mye bedre på det å ta damage. DKs kan ikke engang bruke shield og dermed er avoidance deres dårligere i mange tilfeller enn paladin. Med holy shield oppe hele tiden, som en normalt skal ha, ligger man godt ann i løypa på å mota damage. Om redemption og slår inn så hyler man avgårde med blocks, dodges og parries så det hyler om ørene. I tilegg får paladins nå mer eller mindre samme nytte av gear som warrior gjør og man trenger ikke ofre noen ting lengere. Jeg ser ikke helt logikken bak at druids og DKs skal være så mye bedre å tåle å mota damage ei heller være så forferdeling ineffektiv. Kan man klassen sin er paladins i mange tilfeller bedre på enkelte områder enn druids og DKs. Som f.eks å plukke opp mobs, trenger ikke mye for å få dem med seg, en righteouss hammer og du plukker med deg i alle fall 3 stk så fremst de står i nærheten av hverandre, har du avanger's shield ledig har du enda en god måte å plukke dem med deg. Alt i alt ser jeg som sagt ikke logikken bak at paladins skal tåle så mye mindre enn druids og DKs.
Tzikas_InnleggNO Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 (endret) Snip... Ser ikke at du motbeviser hans påstander heller Jeg går heller ikke rundt og sier at alle som ikke er enige med meg er trangynte og har leseproblemer, at palas er suverent overlegne alle andre tank-klasser hele tida og at alle andre automatisk er enig med meg. Det jeg har sagt, og fremdeles sier, er at basert på egne erfaringer (som MT i en 6-8 ukers periode for ei guild som setter progress-raiding foran det meste annet) så er jeg uenig i at paladins er klart svakere enn de andre klassene. Og, om folk leser bakover i tråden til der jeg først begynte å poste så er en av de første tingene jeg nevner at jeg er en smule skeptisk til hvordan paladin-tanker vil skalere i fremtida (les: uludar og utover). Jeg vil ikke avskrive dem av den grunn dog, spesiellt ikke før folk (både meg selv og andre) har fått testet både content og class-changes på PTR, og selv om det er latterlig mye jalla itemisering ute og går fra Blizzard sin side så mener jeg ikke at det gjør klassen dårlig heller. Men siden det blir nevnt at Paladins tar litt mer skade enn f.eks. Druids på Patchwerk, så kan jeg jo og nevne at Palas tar mindre skade enn f.eks. Druids på Loatheb. Vil ikke påstå at Druids er dårlige tanker av den grunn Endret 23. februar 2009 av Tzikas
Tzikas_InnleggNO Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Jeg ser ikke hvordan DKs og druids skal være så mye bedre på det å ta damage. DKs kan ikke engang bruke shield og dermed er avoidance deres dårligere i mange tilfeller enn paladin. Cooldowns, cooldowns og cooldowns. Ta Sartharion med 3 drakes i live, og sammenlign forskjellen med å ha en Paladin stående foran Dragefar opp mot å ha en DK stående foran Dragefar. Er bare ett eksempel, men det er vel bortimot det mest markante eksempelet (I tilfelle du ikke har vært der (jeg vet tross alt ikke hvilket erfaringsnivå alle sitter på) så har han en søt liten flammeånde som fort treffer for noe over 40k mens fighten er på det aller hardeste.)
Tzikas_InnleggNO Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 (endret) tankadins blir jo buffet bra nå i 3.1 Bare av interesse, har Blizzard gitt ut noen eksakt info om hvordan de vil forandre på de forskjellige klassene enda, eller har det vært tyst helt siden de ga ut den "class changes in 3.1" infoen sin som var mye spekulering, en del forslag og uheldigvis veldig lite håndfast info? EDIT: Dette er for øvrig ikke ment å være hverken spydig eller ett angrep på kommentaren din, jeg er ærlig og oppriktig interessert i om noe info har sneket seg forbi uten at jeg har fått det med meg. Endret 23. februar 2009 av Tzikas
Toroto92 Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Kommer Paladins til å være pålitelige healers i kommende patch og Ulduar? Tror jeg har lyst å forbli healer etter som det er det jeg liker best! ^_^
faldmo Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 alle healerklassene vil alltid være viable - og ja, paladins vil være bra i ulduar også selvom de har planer om å endre på manaregen så det faktisk skal bli litt "skill" med mana-management, de har jo allerede nerfet Divine Plea og har vel uttalt at de skal ta en kraftig gjennomgang av alle mana-regen mekanismer og justere og tweake. Litt rant om mana-changes dog ingenting er 100% sikkert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå