Gå til innhold

Hvordan gjennomføre betaling for handel på Finn.no?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg har kjøpt/solgt litt dyre ting på Finn så har jeg som regel fått overført fraktkostnaden på forhånd, og så sendt varen.

 

På den måten taper ikke selger noe om kjøper ikke henter pakken, og hvis selgeren skulle vise seg å være en svindler har kjøperen bare tapt et par hundrelapper.

Lenke til kommentar

Du bruker "Trygg betaling"-løsningen til Finn.no

 

Pengene blir da betalt inn til en 3. part, du sender varene, mottaker bekrefter å ha mottatt varene/det går en uke og du får pengene. Det koster 25kr, noe som er vesentlig mindre enn å sende i oppkrav.

 

Trygt for både deg og mottaker.

Lenke til kommentar

Har nettopp avtalt en handel på finn for et par tusenlapper.

 

Hvordan skal jeg ordne med betalingen? Postoppkrav, eller er det dyrt? Betale før eller etter sending?

 

Mvh,

DLA

 

Har solgt en masse via Finn og kjøpt mye også. Har alltid betalt på forskudd og krevet forskudd ved salg. Har ikke lurt noen og heller ikke blitt lurt.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg skal selge pcen min på FINN nå. Jeg har fått en kjøper og skal selge den for 9000,-. Men det jeg lurer på er at om vi bruker den såkalte "Sikker Betaling" så forstår jeg hvordan det fungerer, men når kjøperen min fryser betalingen og venter til den har fått varen, kan ikke kjøper da bare kansellere innbetalingen og rømme med pcen?

Lenke til kommentar

Han kan ikke uten videre "bare kansellere betalingen", nei. Når han har betalt, så står pengene på en "sperret konto" hos Finn.no, og for å kunne hindre utbetalingen til deg må han da hevde at det er noe galt med pc'en, eller at den ikke samsvarer med annonsen, og du må få mulighet til å rette feilen, eventuelt ta pc'en tilbake. I sistnevnte tilfelle må du gi beskjed til Finn.no om du ikke har fått pc'en i retur innen en uke for å hindre at pengene blir returnert automatisk. Det samme gjelder om han sender inn en klage og du overhodet ikke svarer på den innen en uke; da blir pengene returnert til kjøper.

 

http://payex.no/privat/kundeservice/betalingsgaranti

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...