Gå til innhold

Tsunami over Norge, så tar Russland oss!


Anbefalte innlegg

Ja du skal få lov til å tro og si hva du ønsker. Forøvrig, har du noe mer å tilføye når det kommer til vulkan og tzunami etc?

 

Poe's lov slår til igjen.

 

Sorry, vet ikke om du troller eller om jeg skal ta påstandene dine for seriøse meninger.

 

Gjør som nevnt over - post ville konspirasjonsteorier på nyhetsspeilet. De folka har en konspiratorisk indusert genfeil som fører en til kronisk mangel av kritisk sans.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott at jeg skal til Bali fra starten av august, da! Til dags dato er jeg nemlig på kystvakt nettopp nevnte område!

 

God tur til Bali! Jeg for min del stikker også vekk i august, sånn for sikkerhetsskyld!

 

Når Katla brøler til liv, så blir det sansynlegvis lite med flytrafikk! Da lava + is gjør det hele enda verre. Ifølge nettavisen kan vi bare glemme å reise til syden når den våkner opp, så likegodt å fly noen dager før den våkner opp! Men når enn kan fly hjem igjen er ikke godt å si....

 

Kommer tsunamien, så ville ikke jeg heller vert på kystvaktbåt eller oljeplatform i nevnte område! Nordsjøbassenget er vel tvilsomt en smart plass å være akkuratt da!

 

http://www.nettavise...icle2884993.ece

Endret av Chi Spurger
Lenke til kommentar

Ett jordskjelv i sammenheng med Katla vulkanens utbrudd er heller ikke urealistisk.

Ett? Tusener. Noe særlig størrelse på de? Nei, og det vil ikke skje heller. Store jordskjelv forårsakes av platetektonikk, ikke lava som lurer seg opp.

 

Jordskjelv eller ei, tsunami er på vei...

 

Så får vi bare håpe det blir en liten lokal tsunami på Island, istedet for en monstertsunami skapt av ett monsterutbrudd av en monstervulkan som brøler sitt siste monsterbrøl hundrevis av meter under en monster isbree!

 

Forrige gang Katla hadde utbrudd så ble Island utvidet med fem kilometer, denne gangen skal viss Katla få enda større utbrudd og det attpåtill under forutsettninger som vil lage en enorm flodbølge ifølge forskerne, som garantert vil ramme Island hardt ja så får vi bare håpe det blir en flodbølge som kun rammer islendingene....

 

...hvor stor eller liten den faktisk blir, vet ingen. Vi får vente å se...

Lenke til kommentar

Hvis du diskuterer geologi, hvorfor postet du dette i religionsforumet? Hvorfor blander du tsunamier og vulkaner med profetier, tusenårsriker og annet bullshit?

 

Hva faen er det du vil diskutere?

 

Og hvorfor er det august som utpeker seg som den måneden katastrofen skjer?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om du vil diskutere selverklærte profeter og svaksyntes spådommer om katastrofer. Da kan du klippe bort alle linker til vulkaner på Island, for da har det ingenting med geologi å gjøre. Da kan vi diskutere overtro her, uten å blande inn geologi.

 

Eller så ønsker du å diskutere vulkansk aktivitet på Island, tsunamier, jordskjelv og lignende. Da klipper du bort alt tullet om profetier, syner og skrullinger som ønsker oppmerksomhet. Da kan vi diskutere i teknologi- og vitenskapsforumet.

 

Det du gjør når du kombinerer disse to temaene er at du tramper i salaten, du holder dine meddebatanter for narr og skaper en særdeles dårlig debatt!

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Med tsunami i denne saken mener jeg en stor bølge som ikke bare sier hei på Island, men får selv store skip til å seile i London`s gater, selv om seilingen ikke blir av den peneste sort!

 

Ok, du svarte på ett av spørsmålene, bra!

 

Vi har vel kommet fram til at det ikke er noen gode grunner til at katla skal få utbrudd akkurat i august, men at du påstår dette.

Kan du bekrefte dette, og at påstandene dine bare har et religiøst/tullete grunnlag?

 

Dersom du baserer diskusjonen på profetier, tror jeg ikke det er så mye mer diskutere her.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om du vil diskutere selverklærte profeter og svaksyntes spådommer om katastrofer. Da kan du klippe bort alle linker til vulkaner på Island, for da har det ingenting med geologi å gjøre. Da kan vi diskutere overtro her, uten å blande inn geologi.

 

Eller så ønsker du å diskutere vulkansk aktivitet på Island, tsunamier, jordskjelv og lignende. Da klipper du bort alt tullet om profetier, syner og skrullinger som ønsker oppmerksomhet. Da kan vi diskutere i teknologi- og vitenskapsforumet.

 

Det du gjør når du kombinerer disse to temaene er at du tramper i salaten, du holder dine meddebatanter for narr og skaper en særdeles dårlig debatt!

 

Diskuter hva dere vil for meg! Å moderator må for min del flytte denne tråden rundt i alle forumets himmelrettninger! Grunnen til at den til slutt fallt ned i religion, tror jeg har med overskriften og halve første innlegget å gjøre! Altså tsunami i august, som er hentet fra religiøse "syredrømmer".

 

Resten av førsteinnlegget lenet seg på forskere som sier at lava er på vei opp og Katla vil våkne til liv innen korttid og skape store flodbølger og tsunamier! Så får det være opp til hver enkelt om det tror bølgene bare vil ramme Island eller ramme Europa forøvrig også!

 

En ting er iallefall sikkert, ingent vet med sikkerhet hva som vil skje når Katla brøler til liv, hverken hvilken måned det skjer eller hvor stor en evt. flodbølge vil bli!

Lenke til kommentar

Det er jordskred, vulkanutbrudd og astroider som lager tsunamier, forøvrig hvilken som helst voldsomt og plutselig forstyrrelse av havoverflata.

 

I 1883 var det ett vulkanutbrudd I Indonesia som laget enn tsunami som tok livet av 36 tusen mennesker.

 

En havbunnforskyvning på 5 meter var det som utløste tsunamien som nettopp herjet Japan.

 

Ja tsunami har rammet Norge før, for 8000 år siden døde halve den norske befolkning pga. tsunami. Da enorme jordmasser raste uti havet ved Storegge utenfor Mør og Romsdal, som laget en enorm tsunami som ble hele 300 meter på det høyeste inne i fjordene. Den rammet ikke bare Norge, men også Island, Skottland, Shetland.

 

http://www.nrk.no/vi...ologi/1.7544368

post-160065-0-04565400-1302024901_thumb.jpg

Endret av Chi Spurger
Lenke til kommentar

Ett jordskjelv i sammenheng med Katla vulkanens utbrudd er heller ikke urealistisk.

Ett? Tusener. Noe særlig størrelse på de? Nei, og det vil ikke skje heller. Store jordskjelv forårsakes av platetektonikk, ikke lava som lurer seg opp.

 

Den 26.august 1883 oppstod det en tsunami forårsaket av vulkanen krakatoa i Indonesia. Flodbølgen ble 37 meter høy, og 36 tusen mennesker druknet. Så det er ikke umulig at en vulkan alene kan forårsake tsunami.

 

post-160065-0-44244300-1302030819_thumb.jpg

 

http://www.drgeorgep...83Krakatoa.html

 

 

Det som er ekstra spesielt med den islandske Katla vulkanen, er at den er plassert slik at det fort vil oppstå en enorm flodbølge. Hvor stor den blir vil bare tiden vise.

 

Jeg kan gjerne gjenta, at ingen annen vulkan på jorden har hatt mer eksplosivt enkeltutbrudd enn hva Katla har hatt! Saken blir ikke mildere, med tanke på at Katla enda ikke har hatt hovedutbruddet sitt, som vil bli vulkanens "finale utblåsning". Det vil bli Katlas størrste utbrudd noensinne. Når dette skjer under 800 meter med is, blir det hele ganske så spektakulert.

 

....å helle vann ned i enn aktiv vulkan, er som å leke med flammekaster nedi en bensinstasjon tank! Når det gjelder Katla snakker vi om enorme mengder is og vann! Også enorme mengder jordras kan komme uti havet, konsekvensene kan bli verre enn hva både du og Hr.forsker kan forestille seg!

Endret av Chi Spurger
Lenke til kommentar

At det vil komme en tsunami til Norge er ikke mine ord alene, og det er heller ikke jeg som har fått det "synet". Men det har blandt annet lebesbymannen (Anton Johansen) fått sett, han forutsåg forøvrig også 1.verdenskrig, at Titanic skulle synke og mange andre ting.

 

Når folk såg at han faktisk traff nøyaktig med sine "spådommer", så fikk han store avisoppslag ikke bare i Norge, men mange plasser over hele verden. Så han ble faktisk en kjent mann langt utover norgesgrenser. Den mannen har sagt at tsunami skal komme til Norge fra nettopp Island. Han ble født i 1858 og døde i 1928.

 

Anton Johansen var forøvrig en meget religiøs mann, bønn og Bibelen var viktig del av livet hans!

 

http://no.wikipedia..../Anton_Johansen

Endret av Chi Spurger
Lenke til kommentar

At det vil komme en tsunami til Norge er ikke mine ord alene, og det er heller ikke jeg som har fått det "synet". Men det har blandt annet lebesbymannen (Anton Johansen) fått sett, han forutsåg forøvrig også 1.verdenskrig, at Titanic skulle synke og mange andre ting.

 

Når folk såg at han faktisk traff nøyaktig med sine "spådommer", så fikk han store avisoppslag ikke bare i Norge, men mange plasser over hele verden. Så han ble faktisk en kjent mann langt utover norgesgrenser. Den mannen har sagt at tsunami skal komme til Norge fra nettopp Island. Han ble født i 1858 og døde i 1928.

 

Anton Johansen var forøvrig en meget religiøs mann, bønn og Bibelen var viktig del av livet hans!

 

http://no.wikipedia..../Anton_Johansen

Så det er dette tråden handler om! Endelig!

 

Hvilket "syn" har du hatt?

 

Er du klar over at mennesker har syn om absolutt alt hele tiden? Dersom en meteor skulle treffe kongehuset i natt så kan du være sikker på at noen har hatt et syn om det! Dersom statsministeren skulle bli snikmyrdet neste mandag kan du være sikker på at minst 10 personer har hatt syner om nøyaktig det.

 

Og at Anton Johansen har hatt syner om at det "en gang i fremtiden" skal komme en tsunami mot norge... jaja. Skills? Meh... latterlig av deg å være så lite kritisk. Har du noen utdanning?

Lenke til kommentar

Korte og unødvendige innlegg som ikke hører hjemme i tråden er flyttet inn i det sorte hullet til forumet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1. i retningslinjene.

 

dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Dette er ligner god underholdning i beste sendetid på diskusjon.no.

 

Foreslår at trådstarter går ut i media om dette, slik at flere kan få seg en latter :)

 

Et kjapt spørsmål: hva om jeg kan handle julepresanger i år, uten å erindre en tsunami i hagen min, hva da?

 

For du er vel heelt sikker på at dette kommer til å skje?

Lenke til kommentar

Med tsunami i denne saken mener jeg en stor bølge som ikke bare sier hei på Island, men får selv store skip til å seile i London`s gater, selv om seilingen ikke blir av den peneste sort!

 

Sett bort fra hvor utrolig lite rasjonelt det er å anta at en tsunami fra Katlas smeltevann skal treffe London, er du klar over at London er sannsynligvis en av de minst utsatte byene? London har Thames Barrier, som beskytter den lavtliggende byen mot stormflod, høyvann og ikke minst; islandsk isbrevann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...