Gå til innhold

Hodetelefoner for musikk


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal i militæret om noen dager og trenger et par nye hodetelefoner for oppholdet. Jeg har brukt Sennheiser HD555 i noen år nå og er veldig fornøyd. De har god lyd og sitter godt rundt ørene. Problemet er at de bruker jack, ikke mini-jack, og er derfor litt upraktiske til bruk med iPhonen min.

 

Så jeg leter etter noen heldekkende hodetelefoner som skal bli brukt 90% til musikk. Jeg vil helst ha noen som ikke skaper for mye lyd for de rundt meg (noe HD555 absolutt gjør). Det eneste jeg må utsette på HD555 er kanskje at den har bitte bitte litt for lite bass. Men jeg er ikke på jakt etter et headset der det dundrer akkurat. Jeg liker ikke å tukle for mye med equalizers forøvrig, så lyden som den er "out of the box" er nok hvordan jeg vil høre den. Jeg hører på mye forskjellig musikk, så å spesifisere noe ville blitt for dumt.

 

Jeg kan bruke opptil to tusen. På forhånd tusen takk! Spør gjerne hvis dere trenger mer informasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge alatest.com er de beste hodetelefonene Bose AE2 med 99/100 i poeng og Sennheiser HD800

 

Hakke' så mye peiling på hodetelefoner selv, men jeg veit at det finnes fine ledninger fra stor jack til liten jack som kan være bra å ha som en "plan b" løsning til de gamle hodetelefonene dine, om de nye hodetelefonene dine dauer ellerno'...

 

Denne løsningen koster 85 spenn med frakt:

Cable Adapter TRS Audio Jack 1/4" to 1/8" in. mini-plug

25215.jpg

 

Denne er billigere, 5,50 spenn med frakt, men har ingen ledning... :(

1/4" 6.35 Female Jack To 1/8" 3.5 M Plug Adapter Stereo

25216.jpg

Lenke til kommentar

Her vil det kunne komme mange (gode) forslag og basert på diverse tester og hva andre brukere mener kan det være lurt å vurdere Shure SRH840. :)

 

Dette er en lukket hodetelefon, men jeg antar du vil få samme problemet med jack/mini-jack som du har med HD 555. (Imidlertid har jeg ikke hørt den selv.)

 

Sennheiser HD 800 er nok å sikte vel høyt (i denne sammenheng). :tease:

Lenke til kommentar

HD800 blir litt vel dyrt, ja (selvom jeg absolutt ikke hadde sagt nei, hehe :dribble: )

Jack > minijack-løsningen har jeg slitt med i noen år nå og det er virkelig upraktisk om man flytter mye på seg. Jeg ser på ATH-M50 nå. Noen som vet om de holder lyden inne? Er ikke spesielt kult når alle i rommet hører hva du gjør.

 

edit: SRH840 så absolutt gode ut, forresten!

Endret av EMBEF
Lenke til kommentar

Etter å ha lest meg litt frem har jeg funnet ut at det foreløpig står mellom

 

ATH-M50

SRH840

Beyer DT770 - usikker på om jeg bør velge 32 eller 80 ohm. Etter hva jeg har hørt fungerer begge to uten amp til mp3spillere, men 32 er kanskje et smartere valg?

 

luksusproblem...

Endret av EMBEF
Lenke til kommentar

Etter å ha lest meg litt frem har jeg funnet ut at det foreløpig står mellom

 

ATH-M50

SRH840

Beyer DT770 - usikker på om jeg bør velge 32 eller 80 ohm. Etter hva jeg har hørt fungerer begge to uten amp til mp3spillere, men 32 er kanskje et smartere valg?

 

luksusproblem...

 

Har selv DT770 Pro 80ohm, og driver de greit med min HTC HD7, så tviler på at du vil få problemer.

Lenke til kommentar

Fra Lyd og Bilde sin artikkel om ATH-M50: "Kan ikke brukes på bærbart"

Det er tull. Eg har brukt M50 på D2 Cowon og ein liten Miezu sak. Dei er ganske lettdrevne, men har god og fyldig lyd med fint trykk i bassen. Eg er veldig nøgd med dette settet. Les eventuelt meir her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1230390

+1.

Lyd og bilde tar helt feil. M50 er relativt lettdrevne og fungerer bra sammen med bærbare DAP. F.eks. har min Sansa Clip+ ikke noe problem med å drive dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...