Gå til innhold

motivasjonen bak et apple kjøp


Anbefalte innlegg

Kan dere lage en egen tråd hvor dere diskuterer på hvilke måter OS X/Windows/Linux er crappy?

 

Tråden spør etter hvorfor du tror folk kjøper Apple-maskiner...

 

Jeg hadde kjøpt et Apple-produkt hvis jeg først og fremst var ute etter kvalitet. Mao, at jeg vurderte kvalitet, ikke kvalitet/pris. Ettersom jeg stort sett går for kvalitet/pris så har det ikke blitt noe Apple produkter på meg. ;)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
n00b' timestamp='1300917095' post='17125572']

hadde du kjøpt deg apple produkter hvis de så slik ut ?

eller er det BrUkErVeNnLiGhEtEn og gReNsEsNiTtEt, ikke, design, branding, status og pris som dikter hva du velger?

 

dell-712034.JPG

 

sansabluesd.jpg

 

Hadde ikke kjøpt de maskinene dade ikke ser så brukervenlig ut. jeg te mac pga software og brukervennlighet.

 

- pent utseende

- god batteritid

- aluminium

- tynne

- magsafe kontakt

- STOR touchflate med multitouch.

Lenke til kommentar

- pent utseende

- god batteritid

- aluminium

- tynne

- magsafe kontakt

- STOR touchflate med multitouch.

 

 

Nå finnes det penere PCer en mac:

 

BLU-CLRCAS-3LED-N.jpg

 

cheap-alienware-laptop-2.jpg

 

19692d1227701466-nice-bamboo-case-green-asus-laptop-nice-bamboo-case-green-asus-laptop.jpg

 

Noe av dette kan du umulig finne på en mac.

 

Hvis du må ha aluminum laptop:

http://www.laptopspec.net/2010/11/samsung-qx410-j01-14-inch-aluminum-laptop-with-core-i5-4gb-ram-640gb-hdd/ Mye bedre kjøp også.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

ingen av de er spesielt pene å se på. den første er for fjortiss og neonlys er grusomt

 

Hver har sin smak.

 

Må si at G4 så bra ut:

quicksilverpc.jpg

Hadde litt gjennomsiktig plast og led.

 

Denne var stilig:

i-fish-tank.jpg

 

som jeg velger å kalle "Aqua mac"

 

Basert på:

aquarium-pc.jpg

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Tror eneste grunnen for folk heletatt vuderer mac er fordi:

 

*Personen vil ha programvare og maskinvare fra samme produsent

*Syns linux er litt for komplisert å sette opp.

 

Selv syns jeg "Apple" maskinvare = gammelt creap til høy pris.

 

Ser bort ifra Ipod touch og Ipad her, disse er veldig gode.

Prisen er bare litt høy.

1.Folk som kjøper Mac aner ikke hva programvare & maskinvare er, og vet enda mindre om hvem som produserer dem.

2. Folk som kjøper Mac har ikke engang hørt ordet "Linux".

3. Dem tror det ikke eksisterer virus til mac.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

ingen av de er spesielt pene å se på. den første er for fjortiss og neonlys er grusomt, den andre er både tykk, firkanta og kjedlig og den siste ser litt rå ut men virker litt feil. men av de er siste utvilsomt penest

 

 

mac er mer stilrent. feks macbook air

 

Deg om det! En ting er å være stilrent, men Apple sine produkter vender mot å være sterile og ensformige.

 

Jeg sier ikke at Macbook ser stygg ut, tvert imot. Men når jeg ser etter et produkt, så vil jeg gjerne at det har litt personlighet, ikke bare blender inn i et kjedelig miljø der alle har den samme, kjedelige, sterile aluminiums-klossen, på et hvitt glassbord på en eller annen Starbucks. Forstår du hva jeg mener?

 

Selvsagt er ikke de mest solgte maskinene av PC-typen heller et perfekt eksempel, men det begynner ihvertfall å komme frem litt detaljer og personlighet.

Lenke til kommentar

Det eksisterer ikke virus for mac. det eksisterer dog trojanere og for å få en trojaner på mac MÅ du instalere den og taste admin passordet

 

Det er bare å vri om ord. Når personer snakker om virus, så mener de ikke spesifikt virus, som i at de må oppfølge ALLE kravene for å være et virus, de snakker i 95% av tilfellene om "Malware".

 

Morsomt nok så må du admin-godkjenne alt for å kunne få "virus" på Windows også.

 

Edit: Det bildet du postet kunne jeg også laget. Du tar bare et bilde av en bluescreen, og skriver et C++-program som du krasjer med vilje, så kaller du programmet for bluescreen.exe, legger feilmeldingen oppå bildet og tar screenshot.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Det eksisterer ikke virus for mac. det eksisterer dog trojanere og for å få en trojaner på mac MÅ du instalere den og taste admin passordet

Neivell, synes jeg har sett flere "sjokkerendes" nyheter om virus i alle former og størrelsers til mac.

 

Så du mener virkelig det at sånne ting ikke kan skjule seg i andre filer, så brukeren ikke ser dette?

Endret av Hansien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

nyhetene skriver virus selv m det faktisk er trojaner for å skape blest da flere vet hva en virus er en en trojaner og pga manglende kunnskap på området. på mac så får man kun trojoanerne med å laste ned, instalere og taste admin passordet. på windows er det vistnok lettere å få virus og trojanere.

 

 

trojaner og virus er forskjellig,

Endret av NinjaChriis
Lenke til kommentar

Det er nå ikke bare via nyhetsmedier jeg har funnet denne informasjonen, men faktisk på forum hvor det i tillegg har vært diskusjon om det vi sitter å "diskuterer" her nå.

 

Ta deg et par google forsøk så finner du og den samme informasjonen om du engasjerer deg litt i å lete!

 

På windows er det lettere å få virus vist man er en fersk pc-bruker/dum som et brød.(Dette må apple tydligvis hjelpe brukerne med av noen rare grunner.)

Har man litt i mellom ørene og tar et par enkle sikkerhetsregler når man går på det vide nettet så trenger man ikke antivirus på en windowsPC heller. (Eller andre operativsystem for den saks skyld)

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

nyhetene skriver virus selv m det faktisk er trojaner for å skape blest da flere vet hva en virus er en en trojaner og pga manglende kunnskap på området. på mac så får man kun trojoanerne med å laste ned, instalere og taste admin passordet. på windows er det vistnok lettere å få virus og trojanere.

 

 

trojaner og virus er forskjellig,

 

Jeg forstår godt at OSX ikke har noe særlig problemer med virus. Det samme gjelder Linux. Jeg skal ikke diskutere på dette området, for jeg er enig i at OSX "ikke har noen virus".

 

Men med popularitet følger virusene, for det er nok av sikkerhetshull i OSX.

Lenke til kommentar

Fikk min første MAC for en uke siden, en Macbookpro.

 

Har stasjonær PC, laptop og en Asus eee med WIN7

 

Både Win7 og OSX fungerer meget bra, OSX var forferdelig knotete mht. å koble til en nettverksskriver (joda, måtte ut med 49 EUR i programvare for å koble meg opp mot en helt kurant Canon skriver).

 

Når det gjelder økonomi og maskinvare har jeg svidd av usannsynlig mye penger for en litt over over middels maskin med relativt dårlige tilkoblingsmuligheter.

 

Batteri: Oppgitt til 7 timer, holder i ca 5 - det samme som da min dell D820 var ny (9 cellers batteri). I Dellmaskinen kjøpte jeg imidlertid et ekstra batteri som kunne erstatte dvdbrenneren (maskinen er gammel, dvdbrenner var moderne på den tiden). Totalt fikk jeg ca 9 timer med begge batteriene (5 år siden).

 

Tilkoblingsmuligheter: Macen mangler kurant skjermtilkobling, måtte kjøpe overgang for å kunne koble til TV (HDMI). HDMI/DVI eller VGA er stort sett standard på pcer fra kr 1590,- og opp.

Savner foreløpig ikke USB3, men synes det er litt knapt med to usbporter som i tillegg ligger så nærme hverandre at hvis jeg plugger i 4G/LTE modemet mitt uten skjøtekabel i den ene porten så blokkerer det den andre porten.

Hvor i all verden er Bluraydrevet???? Her har jeg betalt nesten 20 lapper for en maskin som kun har en vanlig DVDbrenner....Retro...

 

MACen er pen, men det finnes mange pene pcer også, blandt annet fra Asus som produserer Macbook air.

 

Tastaturet på MAC er behagelig, men jeg har enda ikke funnet DEL knappen og må bruke google hver gang jeg har behov for en backslash. Lys i knappene er praktisk.

 

Motivasjonen min for å kjøpe MAC var at jeg ønsker å lære meg å utvikle apps til Android, iOS (iPhone/iPad) mfl. Apple har selvfølgelig sperret for å lage apps for iOS på andre plattformer enn MAC/OSX. Android og de andre er åpne og det finnes muligheter for utvikling både i Windows, på Mac og i Linux.

 

Er fornøyd med Macen, den gjør jobben, er kjapp og stille - Blurayplatene kan jeg spille av på PS3 eller PC. Maskinen fungerer også fint i Windows. Man gjør de samme greiene i både Win og OSX, det er ikke store forskjellen. Men dersom man MÅ ha OSX, så har man ikke så mange andre valg...

Endret av oleanl
Lenke til kommentar

men det er jo ganske åpenbart at ikke hackere og de som lager virus sikter seg innpå en mål gruppe på 5-10%

og det er vanskelig og gjøre noe på en mac sånn at man kan lage et skikkelig virus uten og jobbe som OS utvikler hos apple.

og man er jo også ganske dumm siden det finnes noen virus på mac som ligger i filer som bare funker på MAC.

siden det er noen folk uten et liv som sitter og jobber med slikt 24/7.

så ikke føl deg så eksjepsonelt trygg på MAC. installer antivirus på mac!!

det er dumt bare og ikke ha antivirus(uansett MAC eller PC).

Men MAC salget øker siden folk tjener mer penger her i norge. og folk som såvidt klarer og bruke fjern kontrollen på tven(som egentlig ikke burde vært i nærheten av elektronikk) betaler de 2-4000kr ekstra for og klare og gjøre noe som helst.

Endret av hursay
Lenke til kommentar

instalere og taste admin passordet.

 

Dette er selvfølgelig helt korrekt.

Du får ikke installert uten å taste passordet.

 

Hvis noen er så dumme at de faktisk laster ned og taster admin passordet, så må de jo nesten skylde seg selv.

 

Ergo - man vil aldri i praksis ha bruk for antivirus på mac.

Endret av Ideal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...