Gå til innhold

Prøv en annen maskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Altinn har stengt ute 40 prosent av IP-adressene i Norge. En IP-adresse kan sammenlignes det et telefonnummer, og er unikt for datamaskinen du bruker.

 

En offentlig IP-adresse er ikke unik for datamaskinen du bruker, med mindre du er i et stort firma med uante mengder penger.

 

I en vanlig husholdning er det bare EN ekstern IP-adresse, det er denne som er blokkert.

Lenke til kommentar
Altinn har stengt ute 40 prosent av IP-adressene i Norge. En IP-adresse kan sammenlignes det et telefonnummer, og er unikt for datamaskinen du bruker.

 

En offentlig IP-adresse er ikke unik for datamaskinen du bruker, med mindre du er i et stort firma med uante mengder penger.

 

I en vanlig husholdning er det bare EN ekstern IP-adresse, det er denne som er blokkert.

 

Reagerte på det samme, og lurte først på om jeg var kommet inn på itavisen.no eller vg.no ved en feil.

 

Langt under standarden jeg forventer for hw.no nettverket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Reagerte på det samme, og lurte først på om jeg var kommet inn på itavisen.no eller vg.no ved en feil.

 

Langt under standarden jeg forventer for hw.no nettverket.

 

Haha, jeg tenkte på akkurat det samme. Da jeg leste overskriften tenkte jeg at de skulle foreslå proxy, eller et eller annet smart, men så var trikset bytt datamaskin?

 

Får du ikke sjekket selvangivelsen på nett?

Prøv dette trikset. Les saken på Teknofil.no »

 

Dette er nesten på dinside nivå der overskriften ikke forteller deg noen ting, og det eneste de prøver på er å generere klikk. Også blir leseren skuffet når de kommer inn i artikkelen. På sikt så må de jo miste lesere...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Slår man av ruteren i 10 minutter eller noe sånt, så får man kanskje en ny IP som ikke er sperra når den er på igjen :thumbup:

Det avhenger av lease-tiden fra din ISP. Enkelte får sjeldent ny ekstern ip-adresse.

Det er vel bare ISP'er med trangt om adresse plassen som opererer med mindre enn 24 timers lease.

(Det kan medføre liten ulempe for det interne nettet hos ISP dersom en har svært korte lease tider for nodene samt at det også kan være irriterende for brukeren med adressebytte hver gang modemet restarter.)

Lenke til kommentar

Det sier sitt når ansvarlige for Altinn foreslår å bytte maskin for å få tilgang til nettsiden....

 

Hvem er det som ansetter folk som overhodet ikke har kompetanse i jobben sin?

 

Bruk en gratis proxy! Så enkelt er det.

 

Blir aldri overraska lenger over inkompetansen i det statlige systemet..

 

For Altinn.no er vel en statlig side?

Lenke til kommentar

Hvordan kan vi vite hvilke IP adresser som blir godkjent ? vil de bytte ut adressene senere hvis ikke feilen blir funnet før fristen ?

 

Vil tippe at de vil rotere hvilke pool som har tilgang, og hvis de gjør det vil jeg også tippe at de roterer det en eller gang i løpet av hver natt.

 

Noe annet ville vært helt idiotisk. Men... Er tross alt staten det handler om her.

Lenke til kommentar

Hvordan kan vi vite hvilke IP adresser som blir godkjent ? vil de bytte ut adressene senere hvis ikke feilen blir funnet før fristen ?

 

Vil tippe at de vil rotere hvilke pool som har tilgang, og hvis de gjør det vil jeg også tippe at de roterer det en eller gang i løpet av hver natt.

 

Noe annet ville vært helt idiotisk. Men... Er tross alt staten det handler om her.

 

Med alt dette tullet så vil det være et pes å få levert selvangivelsen.

Greit nok at de fleste neppe trenger å gjøre så mye , men for å være sikker så må man faktisk vite hva som står der .

Da er det viktig at man får kontrollert og korrigert.

 

Er man uheldig så risikerer men for mye i skatt. Spørsmålet er da hva man skal gjøre i ettertid.

For man for lite i skatt er nok myndigheten på banen ganske raskt.

 

I det hel så blir spørsmålet om myndighetene vil optere fornuftig og korrigere feilene i ligningen når vi ikke kan gjøre det selv .

 

Det mest fornuftige ville egentlig være å sende papirutgaven til alle i tilfelle vi ikke har klart å komme oss inn .

 

Det var min grubling over saken.

Lenke til kommentar
Altinn har stengt ute 40 prosent av IP-adressene i Norge. En IP-adresse kan sammenlignes det et telefonnummer, og er unikt for datamaskinen du bruker.

 

En offentlig IP-adresse er ikke unik for datamaskinen du bruker, med mindre du er i et stort firma med uante mengder penger.

 

I en vanlig husholdning er det bare EN ekstern IP-adresse, det er denne som er blokkert.

 

Det er korrekt at mange ISP'er bruker NAT'ing, og datamaskinene får "LAN" ip mens det er ruteren som har Internet IP'en. Hos noen ISP'er står imidlertid ruteren i bridge mode som standard instilling. I bridge mode er det datamaskinen som får tildelt den ekte Internet IP'en. CanalDigital hadde f.eks ruter i bridgemode der jeg bodde før, og de tildelte opp til 5 forskjellige IP'er. Så i dette tilfellet kunne det fungert utmerket å bytte PC :)

Lenke til kommentar

Hardware.no viser seg å være ekstremt kompetansesvake på eget nett ....Jeg har verfisert min konto der 2 ganger de siste 3 åra pga endringer, begge gangene fungerer IKKE kontoen på bla Bruktmarkedet etter verifiseringen IGJEN ....Systemene deres bør fungere, så enkelt er det.Jeg har altså da 100% feilmargin ved denne handlingen.

 

Hardware.no =SØPPELAv SØPLEFOLKFungerer IKKE som det skal, nok en gang

Lenke til kommentar
Det avhenger av lease-tiden fra din ISP. Enkelte får sjeldent ny ekstern ip-adresse.

Det omgår man gjerne ved å spoofe MAC-adressen til routeren man bruker.

 

 

Hardware.no viser seg å være ekstremt kompetansesvake på eget nett ....

Og du viser din kompetanse ved å poste dette i denne tråden :roll:
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...