Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

PUA-dritten gjennomsyrer og raserer hele samfunnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Bozzeye: Nei. Jeg skriver bare det folk ikke tørr å skrive her inne.. Er akkurat som det ordet som blir brukt på kvinner når dem har hatt x-antall ligg!

Jeg tør ikke å generalisere flere milliarder mennesker og ønsker heller ikke å gjøre det, siden jeg vet at det er feil.

 

Ja Pu blir brukt til å få selvtilit og alt det der. Men når dem har ført fått det så går dem over til manipulering av det stoffet!

Fordi det er slik du gjør? Enda en feilaktig generalisering.

Lenke til kommentar

Dere alle som syter & klager. Kan ikke dere bare akseptere at det finnes folk som liker å knulle & ta damene deres. De fleste som holder på med PUA liker å ha sex og er rett og slett ikke redd for å ta damene ders.

Hm, hvor ble det av personlig utvikling og mestringsevne? Her er det igjen her som sier at PuA er fokus på å "knulle" og å faktisk stjele andres damer. Sjarmerende, må jeg si.

 

(Forøvring er jeg selv dame og har dermed ingen damer andre kan ta. Jeg er også i et langvarig forhold, så det er ingen klysegutter som kan komme og "ta" meg heller).

 

Det vet du aldri. Ingen gutter ER trygge! Skal ikke mye til før du er i buksene på en eller annen som driver med pickup eller med en som bruker NLP for å manipulere

 

Dette er jo rimelig korrekt, skjønner ikke hvorfor noen klager..

Det er alltid en eller annen fjomp som legger seg etter dama di, og later som at han er kompis, mens han jobber etter "kølapp på den fine dama" prinsippet, så venter han bare på at hun skal være full nok eller at dere har kranglet en kveld, eventuelt skjenker han henne, og "følger henne hjem for hennes trygghet" eller lignende, for så å forsøke å utnytte henne.

Lenke til kommentar

"Pickup artister" og tryllekunstnere har mye til felles mener jeg. Begge bruker teknikker som manipulerer sansene/tankegangen til subjektet. Jeg var utrolig fasinert når jeg først fikk demonstrert hvor effektive disse teknikkene faktisk er på mange jenter.

 

Men, etter å ha lest en del bøker om temaet, grublet litt, så har jeg konkludert med at "pickup artister" er kleine hedonister som ser på kvinner som kjøttstykker. Vi er alle egoister til en hvis grad, men dette er ren manipulasjon og maktmisbruk. kunne liksågodt kalt dere "con-artists".

 

Slike mennesker vil en altid finne, og det må man akseptere. Problemet oppstår når "alle" vil være med på morroa. Det forstyrrer samfunnsdynamikken, og advokerer et forskrudd kvinnesyn som ikke hører hjemme i det 21 århundre.

 

Men ja, whatever.. jeg foretrekker å elske kvinner.

Endret av GIsken
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Godt innlegg av Gisken :)

 

Det forutsetter at dama er åpen for å være utro.

Tror du at folk går rundt og vet med seg selv at de enten er åpen eller ikke åpen for å være utro, som at dette er en slags preferanse? Om du hadde spurt noen, trolig de aller fleste, om de var "åpen for å være utro", ville de så klart sagt nei. I den konteksten det er snakk om her, at en beruset person i forhold blir "plukket opp" av en PUA og dermed er utro, er det jo snakk om et/flere svake øyeblikk hvor denne personen mister dømmekraft, i likhet med andre svake øyeblikk hvor folk gjør dumme ting i fylla.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om jeg blir hodestups forelsket i ei jente, så skyr jeg ingen midler for å få henne...

Eksen min var i et forhold kvelden vi møttes. Dagen etterpå var hun ikke i et forhold lengre.

 

Uansett, det folk her glemmer av, er at jenter ikke er dumme brød (eller, mesteparten er det) - de er betraktelig bedre til å oppfatte små signaler enn menn, dermed ser de lett om noe er "galt" med måten man framstiller seg selv.

 

De fleste jenter ser hva gutten holder på med, og lar seg rive med til tross for farene det kan innebære.

Lenke til kommentar

Det slår meg at på fest er det de som er "tryhards" som du Ideal omtaler de som får mest DENG!

 

Jeg og mine kompiser ER alpha og omega på fest fordi vi er hyggelige og ikke har et latent markeringsbehov som blir trigga av å lese om og prøve ut PUA! :new_woot:

 

Jo mer jeg leser om PUA-folk skjønner jeg hvorfor vi har frosset ut en del gutter vi tidligere har hatt kontakt med...

Jeg tviler på at noen av de dere fryste ut er PUA. De dere fryste ut var folk som er ikke fornøyde med sitt sosiale/seksuelle liv og som prøver hardt for å bli mer populære. Dere er hyggelige dere. :ermm:

Jeg er sikker på at de IKKE var PUA elns, bare generelle drittsekker...

 

Om de var usikre på sitt sosial/sexliv er vel meg knekkende likegyldig så lenge de ikke kan oppføre seg, jeg håper faktisk at en slik oppførsel bare fører til enda mer avstand fra folk for deres del. Unner dem ingenting godt...

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at de IKKE var PUA elns, bare generelle drittsekker...

 

Om de var usikre på sitt sosial/sexliv er vel meg knekkende likegyldig så lenge de ikke kan oppføre seg, jeg håper faktisk at en slik oppførsel bare fører til enda mer avstand fra folk for deres del. Unner dem ingenting godt...

Hva slags oppførsel er du egentlig tenker på?

Lenke til kommentar

Generell drittsekkoppførsel med det for øyet å dra damer. Husker spesielt en av de (det var 3 stykker), han var skikkelig idiot så lenge det var damer tilstede men klarte samtidig å connecte SKIKKELIG med damene på denmåten det blir beskrevet at "PUA-folk" gjør det...

Han drakk andres drikke, hadde hele tida "glemt sine øl hjemme" og bomma kontinuerlig røyk.

 

Når det ikke var damer tilstede var han hyggelig og normal...

 

Han forsvarte til og med sin oppførsel med at "pffft, bare du som er hårsår i fylla..."... JAHA!? Alle vi som brukte å være sammen med han... Sære greier...Jeg lurer på HVEM som tolererer slik oppførsel?

 

Vi ga han til slutt opp og "dumpa" han på en fest på en måte jeg ikke gidder å gå inn på her, men det var nasty det vi gjorde og vel fortjent!

Lenke til kommentar

Om jeg blir hodestups forelsket i ei jente, så skyr jeg ingen midler for å få henne...

Eksen min var i et forhold kvelden vi møttes. Dagen etterpå var hun ikke i et forhold lengre.

 

Uansett, det folk her glemmer av, er at jenter ikke er dumme brød (eller, mesteparten er det) - de er betraktelig bedre til å oppfatte små signaler enn menn, dermed ser de lett om noe er "galt" med måten man framstiller seg selv.

 

De fleste jenter ser hva gutten holder på med, og lar seg rive med til tross for farene det kan innebære.

 

Hm.. Var det ikke du som responderte til mitt innlegg angående det å ta damene fra andre/kompiser i "sjekketråden" var galt? Hvor jeg da skrev at det går helt fint å bryte et forhold for å få sex med ei jente?

Du vet at du motsier deg selv? isåfall hvis det ikke var deg så mener jeg fortsatt at det er greit å ha sex med kjæresten til kompiser eller en elller annen bekjent. Sex forran ALT! Man lever bare engang.

 

Jeg forelsker meg i alle de jeg synes er deilig. ordet Forelskelse i dagens samfunn betyr nesten ingenting lengere

 

 

Lenke til kommentar

De hadde nok svart nei på at de kunne vært utro.. som så trodde jeg, helt til jeg reiste til utlandet, og traff mange norske jenter med typer hjemme.. alt fra sjenerte til *hip og gullunge jenter.. de fleste hadde forhold hjemme men det stoppet ikke dem i det hele tatt... pulte rundt som kanniner, skapte til og med forhold med de lokale. Når typene kom på besøk så var det hemmelige forhold bak ryggen.. de reiste hjem og slutsa fortsatte.. Vi dro for å arbeide som frivillige, og alle som en dreit de fullstendig i følelsene til der hjemme. Ei slo til og med opp når han reiste helt ned til amerika på besøk pga jeg hadde pult på henne.. en jente, veldig gullunge pulte ca 3 før typen kom og skapte et forhold etter han dro, så ringte hun og slo opp.. pulte litt til og så kom hun hjem og ble i sammen med han igjenn uten at han visste at hun hadde sikkert hatt 5 kuker i seg utennom han. Tysk jente *i have a boyfriend, i will never have sex down here* woooooooops, der knagged hun.. sjenert jente med sosial angst hadde noe på g hjemme, og så plutselig løsnet det i buksen... Den gjengen representerer en god del norske jenter, så når de først kommer seg bort så viser det seg hvordan de egentlig er... Jeg får nok min straff for det jeg bidro med der nede, men det tar vi en annen dag.. bwiehe

Endret av Nøbe
Lenke til kommentar

Hm.. Var det ikke du som responderte til mitt innlegg angående det å ta damene fra andre/kompiser i "sjekketråden" var galt? Hvor jeg da skrev at det går helt fint å bryte et forhold for å få sex med ei jente?

Du vet at du motsier deg selv? isåfall hvis det ikke var deg så mener jeg fortsatt at det er greit å ha sex med kjæresten til kompiser eller en elller annen bekjent. Sex forran ALT! Man lever bare engang.

 

Jeg forelsker meg i alle de jeg synes er deilig. ordet Forelskelse i dagens samfunn betyr nesten ingenting lengere

Å ødelegge et godt forhold for +1 cm på ego-penisen din forsvarer jeg ikke. Å ødelegge et forhold fordi du aldri har hatt slike følelser for noen andre tidligere, og ser muligheten til å gi jenta et betraktelig bedre forhold, det forsvarer jeg.

 

Det at du ikke har følelser som strekker seg lengre enn 15cm, betyr ikke at det gjelder resten av menneskene i dagens samfunn.

 

 

 

Igjen, det skal være sagt at jeg har vært på meget mange jenter som har vært i et forhold. Da mange jenter bruker "Jeg har type" for å skremme bort gutter, ignorerer jeg det helt til de faktisk sier "Kutt ut, jeg har type". Har også vært noen tilfeller hvor jeg fikk vite at hun var gift/samboer i ettertid.

Lenke til kommentar

På tide å kvesse øksa igjen, ser jeg...

 

Mange kvinnfolk har fått det for seg at drittsekk=selvsikkerhet, og at hensynsfull=usikker på seg selv.

 

De kvinnene som dermed sier en ting, men går etter en annen, lider av akkurat denne paradoksale selvmotsigelsen.

 

Kvinner: slutt å ta feil av det at noen viser hensyn og omsorg, og at de har lav selvtillitt. Slutt å ta feil mellom å oppføre seg som en dritt og å ha selvtillitt.

 

De kvinnene som er så dumme at de faller for dette PUA-tøvet, de fortjener rett og slett pump&dump, de kan bare skylde seg selv når de er så lettlurte.

 

 

En temmelig grov generalisering, men ok...

 

Dette med drittsekk og hensynsfull er en ganske utbredt konklusjon, men den har såpass grove mangler at det stiller i ca samme klasse som å legge 50 biter av et 1000-biters puslespill og erklære seg ferdig. Man får med seg en del av bildet, men det er ikke særlig brukbart og man kan godt ha endt med et hjørne istedenfor hovedmotivet. Jeg har også en teori om at "drittsekk vs snill"-problematikken i større eller mindre grad befinner seg i hodet til de som syter og klager over drittsekkene, noe jeg skal svippe innom i løpet av dette innlegget.

 

Jeg mener denne konklusjonen er skivebom fordi det ikke berører hovedproblemet, nemlig hvorfor de hensynsfulle er nettopp det.

Alle som har frekventert forum en stund vet at det med jevne mellomrom dukker opp tråder av typen "Jeg får ikke dame" hvorpå de ramser opp hvor snille de er, hvor hensynsfulle de er og stort sett hele smør-og-brød-lista som jenter sier de vil ha.

Haken er at samfunnet vårt i det store og hele lærer gutter at snillhet er en handelsvare, og at bare de er snille og hensynsfulle så får de napp. Dette gir rom for misforståelser, og man ender med gutter som står på pinne døgnet rundt, stiller opp for hver minste ting og slipper alt og kommer løpende fordi det er det de har lært at man skal gjøre. Spør du de så sier de gjerne at de er sånn, men går du ting nærmere etter i sømmene så skinner det igjennom at de "er sånn" fordi de vil bli likt + få litt pels på knaggen.

 

Dette leder til neste punkt, nemlig at de er så hensynsfulle at de lett blir kjedelige og uinteressante. Du må jo være snill for å få napp, så hvis jenta ber deg stå på hue og drite murstein må du iallfall forsøke. Alt for å vise henne hvor snill og hensynsfull du er, slik at hun vil gi deg litt pulings i bytte for denne snillheten. Ikkeno' er som sex basert på at hun føler hun skylder deg noe, eller hva?

Her trer så menneskenes svøpe i kraft, i form av generalisering. Etter hvert som man møter sin del av alle "Viggo Vennefelle"-typene der ute oppdager man at de deler en del fellestrekk når det gjelder oppførsel og framtoning, og man begynner å tenke at siden de 10 forrige løkrullene som oppførte seg på denne måten var uinteressante og drepende kjedelige så er sikkert den 11. som står foran meg og roter akkurat like dust som de andre. Det er såklart rom for feil her og man kan gjøre noen skikkelige brølere, men på generell basis er denne mekanismen effektiv nok til at den overlever.

 

Så over til "drittsekken". Ja, i anførselstegn fordi han ikke nødvendigvis er et rasshøl, men fordi de snille og hensynsfulle gjerne måler ham opp mot sitt eget verdisystem og konkluderer med at siden han ikke ikke gjør som de ville gjort så er han en drittsekk.

Misforstå meg rett, jeg syns også at en som lover gull og grønne skoger bare for å få seg noe for ei natt er en idiot, men jeg har både sett og erfart hvor mye ens egen indre virkelighet kan påvirke hvordan ting oppfattes og hvis man er den typen "snill og hensynsfull" som jeg beskrev over kan man fort ende opp med å se spøkelser ved høylys dag.

 

Uansett, drittsekken er ikke nødvendigvis den mest attraktive og det å oppføre seg som en sopp er i de fleste tilfeller uproduktivt, men i forhold til Viggo Vennefellene er han mer attraktiv fordi han gjerne leder, han gir faen og reagerer mindre på eventuelt piss som måtte dukke opp, og han viser hva han vil uten at han desperat trenger et resultat. Selv om han antagelig hadde tapt så pelsen hadde fløyet mot en god "PUA" (argh, jeg hater den forkortelsen) så stikker han av med flere damer fordi han har noen tiltrekkende kvaliteter.

 

Når det gjelder å "slutte å ta feil" - Har du noen gang vært dødsforelsket og opplevd at en kompis/venninne forsøker å snakke deg fra det fordi h*n mener dama er dårlig for deg? Hvis ja - klarte h*n å overtale deg?

 

Didn't think so.

 

Som Camlon også er innom - det er ikke nødvendigvis at de tar "feil" som gjelder, men at følelsene i øyeblikket overstyrer logikken og får de til å ta avgjørelser de angrer på i ettertid. Det er ikke idioti, men slik vi mennesker fungerer. Dog, du er mer enn velkommen til å forsøke å forandre menneskehetens medfødte "kode" via innlegg på diskusjon.no. Vennligst (ikke) hold pusten mens du prøver.

 

Alle oppegående voksne folk skjønner at forhold er "gi og ta". Man må gi litt. Man kan ikke bare ta og ta.

PUA-bibelen går ut på at man aldri skal gi en millimeter.

 

Værsåsnill'a.

Ingen "PUA-bibel" i dag sier at man ikke skal fire en millimeter. Derimot sier de ganske klart og tydelig at man ikke skal gå av skaftet og komme løpende med hele medisinskapet bare dama brekker en negl, noe de "snille og hensynsfulle" beskrevet lenger opp har en tendens til å gjøre. Det er en ikke ubetydelig forskjell der, men jeg tipper at du vil ignorere den for å kunne fortsette å blåse i ditt eget horn.

 

jeg kan ikke bestemme over deres liv.

 

Likevel forsøker du å kontrollere andre ved å fordømme og generalisere, uten at du virker nevneverdig interessert i å åpne deg for nye inntrykk og forsøke å se den andre siden av saken. Dette får deg bare til å virke trangsynt og bitter, og jeg syns ærlig talt litt synd på deg.

 

Dessverre for PUA-folkene så tror de at det er pga PUA-metodene de får seg et ligg.

Sannsynligvis vil man uansett hvordan man oppfører seg få seg et ligg her og der, hvis man er på jakt på byen, og tar det man kommer over. Dette vil selvfølgelig være random og tilfeldig.

PUA-folkene trekker derimot slutningen at "oh my God, dette er på grunn av PUA-bibelen!!! HALLELLUUUUJAH!" - akkurat som at folk aldri fikk pult uten den.

 

(utheving gjort av meg)

Ingen har vel noen gang påstått at man ikke fikk pult uten denne mystiske PUA-bibelen du stadig nevner. Mennesket har ikke overlevd et par millioner år på denne planeten grunnet jomfrufødsler. Imidlertid vil jeg bestemt påstå at PU-teknikker kan være til hjelp for de som vil, vil, men ikke får til og har skallet hodet i "vær snill så blir det noe på deg"-veggen altfor lenge.

Jeg vil like bestemt påstå at man faktisk kan forbedre sjansene sine med selvutvikling, selv om det alltid vil være et element av tilfeldigheter med i bildet.

 

For å illustrere: Jeg var selv "på jakt" hver eneste helg i to år uten å få napp, hovedsaklig fordi jeg hadde elendig selvtillit, masse mentalt søppel i hue og sosiale antenner på størrelse med en myggpikk.

Så oppdaget jeg PU, fikk etter hvert ryddet i toppetasjen, trent opp de sosiale antennene litt og boostet selvtilliten ca 2 millioner hakk, og nå blir jeg sjekket opp jevnlig. Random og tilfeldig? Vel, det -kan- jo hende at Gud "random og tilfeldig" forbarmet seg over akkurat meg og ga meg magisk karisma som et plaster på såret for den elendige oppveksten han ga meg. Eller...?

 

Når det gjelder alpha-preiket du sprer om deg med, sjekk Oracle of Swedens "Warm alpha"-artikkel før du uttaler deg. Det er idealet, ikke en som hopper inn i pissekonkurranser over en lav sko og driter ut kompisene for å heve seg selv.

 

Mine fem flate.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Du sier mye bra her, og jeg er glad for at jente forklarer dette. Slik kan gutter forstå denne forskjellen. Allikevel er det mange som mener at det å være grei og gjøre alt en jente vil, uten å vise intensjonene sine vil fungere best mulig. Hvorfor?

 

Det er et godt spørsmål, men jeg vil tro at mye av det skyldes de romantiske komediene i Hollywood. Både de som er laget for jenter, men også filmer gutter også ser på, f. eks American Pie med flere. Filmene sier at gutter vil alltid ha sex, og jenter vil alltid ha forhold. De jentene som ikke er slike er enten horer, eller gærne nymfoer elns. Sex er selvfølgelig en big deal, og de guttene som skal "sjekke" opp jenter går alltid på en smell.

 

Den verste biten er ikke bare denne rare sexmoralen, men det at det er vanlig at jenter kan gjøre helomvending og plutselig bli tiltrukket av en gutt de tidligere bare har sett på som en venn. Selvfølgelig er det fullstendig vanlig at nerder lander drithotte jenter, bare jentene oppdager den følsomme og romantiske personligheten deres. Å prøve å forandre seg er også galt, ettersom du kan bli en klysete drittsekk.

 

De fleste vil tenke at film og virkelighet er to forskjellige ting, men se på det slik; hvem er det som forteller unge gutter hva jenter tiltrekkes av eller ikke? Er det et fag på skolen? Er det faren som forklarer det for sønnen sin? Jeg har ikke en slik far, hva med dere andre? Kan en lære det av kamerater og egen erfaring? Tja, hvis man er så heldig å vokse opp med kamerater som er flinke med jenter og får muligheten til å skaffe seg erfaring. Gjør man ikke det ender man nemlig opp med å lære fra filmer, TV-serier eller lignende. Dermed kan mange gutter beholde forestillingene de får derfra langt inn i voksen alder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Igjen så setter man likhetstegn mellom "snill" og en som utsletter seg selv. Det å ikke ha egen vilje, ikke kunne sette grenser for seg selv og å gjøre hva som helst en dame ber om, er IKKE det samme som å være en snill person.

 

Det er fordi det, etter det jeg har sett og opplevd, faktisk er et reelt problem for en del mannfolk der ute.

Såklart, det er bare en del av bildet og det finnes snille gutter som ikke står på pinne for dama hele dagen, men som WCH påpeker - hvem er det som forteller gutter hva jenter tiltrekkes av?

Lenke til kommentar

Det er fordi det, etter det jeg har sett og opplevd, faktisk er et reelt problem for en del mannfolk der ute.

Det er godt mulig dette er et reelt problem for en del menn, men da er det ikke snillhet som er problemet, men mangel på selvtillit og evne til å sette grenser for seg selv. Det er ikke det samme. Det kan virke som om jeg kverulerer på semantikk, men jeg synes dette er viktig. For det er mulig det er her misforståelsen om at "jenter liker drittsekker" kommer fra.

 

Mulig jeg er for gammel for denne tråden, for jeg klarer ikke sette meg inn i halvparten av det som blir skrevet her.

Lenke til kommentar

Det er godt mulig dette er et reelt problem for en del menn, men da er det ikke snillhet som er problemet, men mangel på selvtillit og evne til å sette grenser for seg selv. Det er ikke det samme.

 

Korrekt, og jeg er enig i at det ikke er det samme, men disse mennene definerer gjerne "være tjener og stå på pinne døgnet rundt" som å være "snill" fordi de har fått det for seg at snill = være oppofrende og gjøre ting for andre.

Hva er da mer naturlig enn å selge sjela si i håp om å få seg noe? Det er såklart feil, men vi mennesker er ganske flinke til å tilpasse verden til vår indre virkelighet og holde fast på at det er slik det skal være fordi "alle" andre sier det skal være slik.

 

Det kan virke som om jeg kverulerer på semantikk, men jeg synes dette er viktig. For det er mulig det er her misforståelsen om at "jenter liker drittsekker" kommer fra.

 

Oh yes.

Som jeg nevnte for et par innlegg siden så tror jeg at "drittsekk vs snill"-problematikken i stor grad kun eksisterer i hodet til de som påberoper seg å være snille, fordi de måler ting opp mot sitt eget indre bilde av virkeligheten og (mis)oppfatter grensesetting og uskyldig erting som frekkheter og ufin oppførsel. Type "Jeg ville aldri gjort det der mot ei jente, ergo må han der være et rasshøl uten like."

 

Joda. I noen tilfeller er han faktisk et rasshøl, men med tanke på at vi tenker og gjør utrolig mye irrasjonelt og rart for å bevare illusjonen av at vi vet hvordan verden fungerer så tør jeg påstå at "rasshølet" i mange tilfeller bare finnes i fantasien til de som snakker om det.

 

Dessuten har man også festlige medspillere som f eks at hjernen belønner en med en liten gla'følelse hver gang man ser en "drittsekk", fordi man da kan fortelle seg selv at "jeg er iallfall snill" og dermed føle seg "bedre" enn han løken som akkurat grafset på puppene til dama man hadde siklet på hele kvelden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...