SnowDome Skrevet 20. mars 2011 Skrevet 20. mars 2011 Hei! Jeg har en 18 mnd gammel bærbar som plutselig sluttet å virke, har en mistanke om at det har noe med skjermen å gjøre. Dette regner jeg med blir dekt av garanti. Når jeg kjøpte denne pc så var kom den med vista, jeg installerte en p***t versjon av Win7++ alt dette har fungert med oppdateringer osv. Hva skjer når jeg leverer den inn til service? Svar mottats med takk.
2ball_ Skrevet 20. mars 2011 Skrevet 20. mars 2011 Ingenting. De som foretar service bryr seg ikke om hva du ahr på PC-en. Dersom det er noen galt med oprativsystemet vil de nok bare reinstallere den til vista som den kom med. Lisensnøkkelen er fremdeles klistret under PC-en og med mindre du bytter noen deler i PC-en vil denne gjelde i all forseelig fremtid.
Mr. BigBear Skrevet 21. mars 2011 Skrevet 21. mars 2011 Det er sikkert problem med hovedkortet (eller VGA på hovedkortet, kostet meg 1500 for å få fikset)!
SnowDome Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Skrevet 21. mars 2011 Det er sikkert problem med hovedkortet (eller VGA på hovedkortet, kostet meg 1500 for å få fikset)! Har en mistanke om at det er hovedkortet, har prøvd å koble til med en hdmi kabel og ekstern skjerm. ingen reaksjon da heller. Da bærer det til butikken og få den til service. Men å betale 1500, var den ikke innenfor garanti / reklamasjon perioden da eller?
Mr. BigBear Skrevet 22. mars 2011 Skrevet 22. mars 2011 Det er sikkert problem med hovedkortet (eller VGA på hovedkortet, kostet meg 1500 for å få fikset)! Har en mistanke om at det er hovedkortet, har prøvd å koble til med en hdmi kabel og ekstern skjerm. ingen reaksjon da heller. Da bærer det til butikken og få den til service. Men å betale 1500, var den ikke innenfor garanti / reklamasjon perioden da eller? Ja det var utenfor garanti perioden. Elkjøp og Lefdal ville ha over 4000kr for nytt hovedkort. Jeg ble anbefalt fra Lefdal å dra til pcreperasjon.no på strømmen, de fikset det for 1500kr.
Itspersonal Skrevet 22. mars 2011 Skrevet 22. mars 2011 Reklamasjon har du uansett på 5 år, så butikken skal ordne dette gratis om det ikke er du selv som har forårsaket skaden. I mange tilfeller unngår de å opplyse om dette, fordi etter garanti-tiden er det selger som må betale for reparasjonen. Du har derimot krav på 5 års reklamasjonsrett. Jeg har selv en HP Pavillion som jeg har hatt en del problemer med. Jeg mener at HP selv har utvidet garantien på flere av maskinene fra Pavillion serien fordi det nettopp har vært et kjent problem med hovedkortene. Om du har en av disse modellene er jeg usikker på. Uansett har du krav på å få dette fikset (2 forsøk på utbedring og hvis feilen skjer igjen, kan du heve kjøpet eller kreve ny tilsvarende vare).
SnowDome Skrevet 22. mars 2011 Forfatter Skrevet 22. mars 2011 (endret) Har en Pavilion DV7-2114eo. Det er en god maskin, det er to ting som jeg savner. Bluray drev, og bedre kjøling. Har målt temp på CPU til 105 C. Det er varmt. Fikk opp skjermen i butikken, og prøvde å oppdatere bios uten hell. Endret 22. mars 2011 av SnowDome
ferskvare Skrevet 22. mars 2011 Skrevet 22. mars 2011 Hva mener du med "fikk opp skjermen i butikken"? Koblet maskinen til en ekstern skjerm og fungerte? Det eneste det kan tyde på er at selve koblingen mellom hovedkort og skjerm på maskinen din er defekt. Ta med maskinen dit du kjøpte den, reklamer.
SnowDome Skrevet 24. mars 2011 Forfatter Skrevet 24. mars 2011 Hva mener du med "fikk opp skjermen i butikken"? Koblet maskinen til en ekstern skjerm og fungerte? Det eneste det kan tyde på er at selve koblingen mellom hovedkort og skjerm på maskinen din er defekt. Ta med maskinen dit du kjøpte den, reklamer. Det var i butikken, at vi fikk liv i skjermen. Burde ha skrevet litt anderledes ser jeg. Har reklamert på den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå