Gå til innhold

Ny spill-PC m/ Skjerm ca. 9000kr, ønsker råd


Anbefalte innlegg

Hei

 

Tenkte det var på tide med ny PC nå. Gamle maskinen var ikke godt nok for en god stund siden, ikke morsomt for en spill-PC :p

 

Har satt sammen noen deler på dustin som jeg tenker ser OK ut.

 

845074.jpeg

 

Noen endringer som burde gjøres på de delene ? Synes strømforsyningen var i overkant dyr, og har hørt noen sier den støyer en del. Er det andre gode PSU´er som kan anbefales? Må være modulær.

 

Har bestemt meg for at skjermkortet skal være Nvidia, og CPU Intel.

 

 

Har en Intel x-25 SSD som jeg tar med videre, og har tastatur/mus som jeg kan heholde en stund til.

 

 

Når det kommer til kabinett: Veldig usikker på hva jeg skal gjøre her. Har sett litt på Corsair Obsidian 650D, men mangler tester på det og det er noe dyrt. Det er heller ikke på det norske markedet ennå. Alternativet er Define R3, men da får jeg ikke USB3 i front, som er litt dumt.

 

Kan det være verdt det å bruke mitt Lian LI 6070 BCSCAND inntil jeg bestemmer meg for kabinett ? Nytt blir det uansett. Dersom det finnes 5,25" modul med USB3 som passer for Define R3, kan kanskje det være aktuelt?

 

 

Skjerm: Her har ikke jeg anelse om hva jeg skal gå for. Min Samsung 226BW er noe defekt og må byttes, synd egentlig, var en grei skjerm. Bør jeg gå for en 24" tommer med det skjermkortet jeg har valgt ?

 

 

Prøver å presse prisen, men samtidig kjøpe gode komponenter som bør vare en stund.

 

Kan kanskje øke budsjettet noe hvis det virkelig vil gjøre det verdt det.

 

Alle råd/tips mottas med stor takk :)

 

Mvh Trond

Endret av Frugy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Tenkte det var på tide med ny PC nå. Gamle maskinen var ikke godt nok for en god stund siden, ikke morsomt for en spill-PC :p

 

Har satt sammen noen deler på dustin som jeg tenker ser OK ut.

 

845074.jpeg

 

Noen endringer som burde gjøres på de delene ? Synes strømforsyningen var i overkant dyr, og har hørt noen sier den støyer en del. Er det andre gode PSU´er som kan anbefales? Må være modulær.

 

Har bestemt meg for at skjermkortet skal være Nvidia, og CPU Intel.

 

 

Har en Intel x-25 SSD som jeg tar med videre, og har tastatur/mus som jeg kan heholde en stund til.

 

 

Når det kommer til kabinett: Veldig usikker på hva jeg skal gjøre her. Har sett litt på Corsair Obsidian 650D, men mangler tester på det og det er noe dyrt. Det er heller ikke på det norske markedet ennå. Alternativet er Define R3, men da får jeg ikke USB3 i front, som er litt dumt.

 

Kan det være verdt det å bruke mitt Lian LI 6070 BCSCAND inntil jeg bestemmer meg for kabinett ? Nytt blir det uansett. Dersom det finnes 5,25" modul med USB3 som passer for Define R3, kan kanskje det være aktuelt?

 

 

Skjerm: Her har ikke jeg anelse om hva jeg skal gå for. Min Samsung 226BW er noe defekt og må byttes, synd egentlig, var en grei skjerm. Bør jeg gå for en 24" tommer med det skjermkortet jeg har valgt ?

 

 

Prøver å presse prisen, men samtidig kjøpe gode komponenter som bør vare en stund.

 

Kan kanskje øke budsjettet noe hvis det virkelig vil gjøre det verdt det.

 

Alle råd/tips mottas med stor takk :)

 

Mvh Trond

 

Oppsettet du har satt opp ser flott ut! :)

Ville gått for en 24" ja, BenQ 24" LCD G2420HD har jeg hørt at er bra for prisen.

 

Hvis du vil ha mer ytelse, ville jeg gått for en ny prosessorkjøler (f.eks. Corsair A70)og overklokket CPU og kanskje slengt på et GTX 580, eller SLI GTX 560 hvis du heller foretrekker det.

Endret av Athey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...