Gå til innhold

Totalforbud mot å diskutere Holocaust?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men her på forumet er Holocaust tydeligvis ganske så hellig. Dette er den eneste tråden som er igjen der vi fortsatt kan uttrykke tvil om Holocaust. Alle de andre har blitt nådeløst tilintetgjort av meningsfascistene.

 

Faktisk synes jeg du er litt urettferdig nå.

 

Eneste grunnen til at den forrige ble stengt (uten at jeg har analysert grunnlaget) var at det var for mye usakligheter der.

 

Det kan man forsåvidt ikke nekte for heller da.

 

Moderatorene kom med en rekke advarsler og deltok også i begrenset grad i diskusjonen så å si at du er blitt sensurert er rett og slett barnslig.

 

Jeg må si jeg er dypt imponert over kunnskapen du besitter og elsker din humoristiske vinkling på emnet. Det er dog ikke til å feie under en stol at du og andre i likhet med mot-debattanter kan vippe over grensen for hva som er saklig argumentasjon.

 

Missforstå meg rett her, jeg skjønner godt reaksjonene, både den ene og den andre veien da det som regel er dømt til å gnistre når man kobler pluss og minus sammen.

 

Om jeg skal være så frekk å komme med en analyse her så mener jeg at problemet her er en noe begrenset evne til å forstå hvordan andre tenker.

 

Du bør jo ta hintet når du pøser på med fakta opplysninger som preller av som vann på gåsa?

 

Skal ikke påstå at jeg er noe bedre her altså, ei heller har jeg noen master utdannelse i propaganda til min disposisjon, men det bør jo være lov å spørre seg om man kanskje bør forsøke noe nytt.

 

Prøvde forresten å sende deg en PM, men fikk ikke lov ^^ Sendte deg derfor en e-post.. :love:

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jøss, hva er dette for noe? begrenser forumledelsen rettighetene til kontroversielle brukere?

 

Uhørt!

 

Vel, jeg prøvde å sende PM til ham selv, uten nevneverdig hell, det er noen ganger det er problemer med PM-systemet. Han måtte sende PM til meg før jeg kunne svare ham. Så nei, det er nok ikke snakk om rettighetsbegrensning, mer snakk om bugs i systemet (og noe jeg har informert på intraforumet om).

 

Jeg splittet ut denne fra Ahmadinejadtråden for å åpne gulvet til debatt om hvordan den debatten burde foregå. Jeg har selvfølgelig noen tanker og idèer selv, men det er klart at den forrige tråden ble et kaos av usakligheter fra alle involverte parter og debatten er best tjent hvis den ikke blir utelukkende spamming av videoer/bilder uten gode beskrivelser.

 

Ja, å stenge ute brukere som ikke følger retningslinjene er selvfølgelig et tiltak som tas og kan tas og er noe man bør gjøre, istedenfor å la noen få brukere ødelegge debatten for de andre. Det betyr ikke at vi skal henge ut spesifikke brukere i denne tråden her.

 

En holocaustdebatt er et betent emne, og som den forrige tråden viste så faller det fort inn i trolling og usakligheter. Jeg skal prøve å sette opp egen tråd med spesifikke retningslinjer for hvilke former debatten skal foregå i (siden BelzeBub ikke ønsket å lage et omfattende og saklig førsteinnlegg som jeg ønsket han skulle gjøre). I utgangspunktet er all informasjon lov (unntaket er at vi er underlagt norsk lov når det kommer til rasistiske uttalelser), men det betyr ikke at de kan formidles akkurat som man ønsker, ihvertfall ikke hvis debatten skal holdes saklig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Går det an å poste her? (Test.)

 

Dere bidro ikke til noen ting, dere spammet de samme videoene og copy pasta de samme artiklene ca. 500 ganger ofte samme vidoer i løpet av 2-3 sider.

 

Dere gikk tom for nytt stoff på side 10 og tråden led en sakte død på over 90 sider, der dere ikke gjorde noe annet enn å spamme de samme videoene omigjne og omigjen.

 

Hvilke av disse videoene så du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal prøve å sette opp egen tråd med spesifikke retningslinjer for hvilke former debatten skal foregå i (siden BelzeBub ikke ønsket å lage et omfattende og saklig førsteinnlegg som jeg ønsket han skulle gjøre).

 

Hvis BelzeBob ikke vil gjøre det, så kan jeg lage et saklig startinnlegg. Jeg skal til og med få det relativt nøytralt. Hvis du da ikke allerede er godt i gang.

 

(Det jeg regner med nå er at BelzeBob akutt ombestemmer seg, og laget et startinnlegg selv, plutselig.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel ikke til å legge skjul på at et par filmer kunne vært unngått.

 

Men strengt tatt var det heller ikke rart at noen filmer ble postet om igjen flere ganger ettersom de samme spørsmålene ble stilt om igjen flere ganger.

 

Jeg klaget selv over noe som var på grensen til propagandakrig, men syns på samme tid flere andre også gikk over streken.

 

Det er jo litt synd om andres "dumheter" skal gå utover noens ønske om å diskutere et emne på en ryddig måte

Lenke til kommentar

Ingen av dem, jeg vet hva de handler om og jeg er ikke interisert i det, samme grunn til at jeg ikke ser kreasjonist videoer, de er rett og slett for dumme og for langt fra virkligheten.

 

Men det betyr ikke at du trenger å poste samme video 200 ganger, jeg så den ikke første gang og da ser jeg ikke den gang nr. 200

 

Det viser jo hvor interessert du er i undersøke motdebattantenes argumenter? Argumentering som dette hører ikke hjemme på et seriøst forum.

 

Det er vel ikke til å legge skjul på at et par filmer kunne vært unngått.

 

Men strengt tatt var det heller ikke rart at noen filmer ble postet om igjen flere ganger ettersom de samme spørsmålene ble stilt om igjen flere ganger.

 

Jeg klaget selv over noe som var på grensen til propagandakrig, men syns på samme tid flere andre også gikk over streken.

 

Det er jo litt synd om andres "dumheter" skal gå utover noens ønske om å diskutere et emne på en ryddig måte

 

Man kan jo komme med videoer man selv synes er oppbyggende for diskusjonen, men ja la det være få av dem og for all del se de før dere begynner å hagle med personangrep. Var vel til og med noen trusler om vold mot benekterne i tråden "Den virkelige Hitler".

 

Jøss, hva er dette for noe? begrenser forumledelsen rettighetene til kontroversielle brukere?

 

Uhørt!

 

Vel, jeg prøvde å sende PM til ham selv, uten nevneverdig hell, det er noen ganger det er problemer med PM-systemet. Han måtte sende PM til meg før jeg kunne svare ham. Så nei, det er nok ikke snakk om rettighetsbegrensning, mer snakk om bugs i systemet (og noe jeg har informert på intraforumet om).

 

Jeg splittet ut denne fra Ahmadinejadtråden for å åpne gulvet til debatt om hvordan den debatten burde foregå. Jeg har selvfølgelig noen tanker og idèer selv, men det er klart at den forrige tråden ble et kaos av usakligheter fra alle involverte parter og debatten er best tjent hvis den ikke blir utelukkende spamming av videoer/bilder uten gode beskrivelser.

 

Ja, å stenge ute brukere som ikke følger retningslinjene er selvfølgelig et tiltak som tas og kan tas og er noe man bør gjøre, istedenfor å la noen få brukere ødelegge debatten for de andre. Det betyr ikke at vi skal henge ut spesifikke brukere i denne tråden her.

 

En holocaustdebatt er et betent emne, og som den forrige tråden viste så faller det fort inn i trolling og usakligheter. Jeg skal prøve å sette opp egen tråd med spesifikke retningslinjer for hvilke former debatten skal foregå i (siden BelzeBub ikke ønsket å lage et omfattende og saklig førsteinnlegg som jeg ønsket han skulle gjøre). I utgangspunktet er all informasjon lov (unntaket er at vi er underlagt norsk lov når det kommer til rasistiske uttalelser), men det betyr ikke at de kan formidles akkurat som man ønsker, ihvertfall ikke hvis debatten skal holdes saklig.

 

Jeg må si at det uansett er bra at moderator ønsker ytringsfrihet for dette emnet, da det i mange land ikke er tillatt å diskutere Holocaust.

 

Jeg synes også at man skal droppe å copy paste inn lange engelske dokumenter, men heller prøve å formidle dem på norsk. (er skyldig der selv).

Endret av nico69
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Problemet med disse "debattene" er mange:

 

- På begge sider finnes det noen folk med stygge motiver som ikke går av veien for å lyve og bedra. Noen er ikke akkurat så ille, og de holder seg til å bedrive selektiv fremstilling av fakta.

- Noen "kritikere" tillegger andre i debatten meninger de ikke har. Det er ingen av oss som har påstått at 500 stk ble gasset på en og samme gang i ETT JÆVLA GASSKAMMER. Det er heller ikke så mange av oss som tror at det er NØYAKTIG 6 millioner jøder som ble gasset.

- Noen "kritikere" benytter seg av ekstreme mengder med copy & paste og YouTube-videoer. Det er en enorm jobb for oss å se gjennom alt dette, og de er ofte klinisk frie for kildehenvisninger.

- INGEN av sidene i debatten har oversikt over all kilder og all dokumentasjon

- INGEN av sidene i debatten har kunnskaper nok til å besvare en del av påstandene som settes frem (svært tekniske påstander f.eks), og "kritikerne" er spesielt flinke til å bagatellisere hvilke kunnskaper som kreves for å kunne si noe sikkert.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Mitt forslag til førsteinnlegg:

 

Diskuter Holocaust her.

 

Mer trenger ikke å sies.

 

Mitt syn: det eneste som teller er at folk kan få slippe til og diskutere Holocaust/Holohoax/Holoca$h. Vi trenger ingen "Store Leder" som forteller folk noe som helst. Et emne som heter "Et kritisk blikk på Holocaust" er alt vi trenger. Trollene kommer helt sikkert til å være der, men det gjør ikke så mye, syns jeg. Hovedsaken er at vi andre kan få lov å si det vi har på hjertet om en sak som opptar oss.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mitt forslag til førsteinnlegg:

 

Diskuter Holocaust her.

 

Mer trenger ikke å sies.

 

Mitt syn: det eneste som teller er at folk kan få slippe til og diskutere Holocaust/Holohoax/Holoca$h. Vi trenger ingen "Store Leder" som forteller folk noe som helst. Et emne som heter "Et kritisk blikk på Holocaust" er alt vi trenger. Trollene kommer helt sikkert til å være der, men det gjør ikke så mye, syns jeg. Hovedsaken er at vi andre kan få lov å si det vi har på hjertet om en sak som opptar oss.

 

Forumet er ikke et åpent fora, selv om du ikke har problemer med troll og personangrep betyr det ikke at vi skal tillate det fordi du synes det er greit. Og når det da er så åpenbart at man trenger et bra utgangspunkt på en ny tråd så synes jeg det er besynderlig at du bruker så mye tid på å direkte motarbeide det (nekte å lage ordentlige førsteinnlegg, opprette nye tråder til tross for klar beskjed fra moderator og flytte debatten over i nye tråder).

 

Dette er et privateid forum, dere bør egentlig være glad for at de som sitter på makten her tillater det. Tro meg, jeg er på ytringsfrihetens side, men det innebærer ikke anarki på forumet. Ei heller er forumet noe demokrati slik du appellerer til i førsteinnlegget, det er et relativt totalitært regime med ulike maktinstanser. "Vi" har full kontroll over alle aspekter av samfunnet og kan bestemme slik det er ønskelig. Som betyr at vi kan stille krav til diskusjoner hvis det er åpenbart at det faller inn i kaos og dette er et eksempel på at vi må bruke posisjonen vår til å holde debatten og debattantene i tøylene, til tross for at de selv gjerne ville bare flydd på hverandre i en forumkrig av dimensjoner.

 

Nå har Bidalaka tatt på seg oppgaven av å utarbeide et førsteinnlegg som tar for seg debatten og jeg skal supplere det med regler, så vil vi få debatten opp igjen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg forventer at de reglene som settes for tråden blir håndhevet med jern hånd og at vi ikke får noe 100 sider med shit kasting og propaganda videoer som postest 20 ganger på 20 sider.

 

Jeg håper også at viss tråden faller sammen blir den lås fort og at det da ikke blir opprettet noe ny tråd, da det viser at forumet ikke kan ha slike diskusjoner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ønsker selv bare å kaste min mening inn her;

 

Jeg må si jeg er totalt uenig med holocaust forkjempere, men respekterer deres syn, og deres "tro". Det at forumet skulle begynne sensur av dette vil jo bare være begynnelsen på hva det norske samfunnet i dag ellers er. Å diskutere noe som holocaust i et annet åpent norsk fora hadde vært direkte uhørt.

 

Propaganda posting forstår jeg godt kan være frustrerende, men ærlig talt syntes jeg ikke det er fullt så galt man skal ha det til; selv ser jeg på populære filmer av suksessfulle direktører som michael moore som propaganda, regner nok med at det finnes utrolig mange der ute som oppfatter dette som en flott dokumentar.

 

Reposting er en uting, og har ingen annen formening om det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

[quote

 

Dette er et privateid forum, dere bør egentlig være glad for at de som sitter på makten her tillater det.

 

 

Det er bra at dette er et privateid forum for denne diskusjonen ville aldri blitt tillatt i det offentlige! Når en Ap politiker benekter holocaust er det ikke snakk om å ha en seriøs debatt om det, men personen blir bare fryst ut med hersketeknikker. Bra at dette forumet ikke oppfører seg som det offentlige er min mening.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...