Gå til innhold

Egenandel på bytte av skjerm i Iphone 4 (netcom avtive extra forsikring)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg var så uheldig å knuse skjermen på min iphone 4 i natt. jeg har forsikring, og tenkte å benytte meg av denne. med i vilkårene fo forsikring står det at egenandelen for iphone er minst 40% av reprasjonskostnaden.

men dette sier meg ingenting, da jeg ikke vet hva det koster å bytte skjerm på en telefon. lurer derfor på om noen kan hjelpe meg å si hvor mye det koster sånn ca.

hvis det er for dyrt, må jeg vente til jeg får lønn, så vil derfor ikke ringe å melde skade enda.

Krapish.

Endret av Krapish
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg ikke tar veldig feil nå, er egenandelen på 600kr for iPhone 4. Selv om du bare trenger å bytte skjerm, så byttes hele enheten ettersom Apple ikke har et godkjent verksted for bytting av deler i Norge. Hvis du har brukt forsikringen før, kan egenandelen være høyere..

Du burde rapportere skaden med en gang, det tar ca 2-3 uker å få iPhonen fikset uansett. Husk at du må vite dato, tid og sted ved rapportering.

Skrevet

du har rett. ringte til dem i går, og de sa at det kom til å koste 600... var jo det som sto i kontrakten også, men under, så sto det at på iphone, kunne kostnadene bli 40% av reprasjonskostnadene.

Men ved 2.gangs bruk av forsikringen, ville egenandelen blitt 1000.

Men hvis det tar 2-3 uker, vil jo jeg være uten telefon. Har en telefon liggende, men ikke som har mulighet for micro-sim. Det står i kontrakten at jeg har rett på leigetelefon. Er det bare for meg å ringe, så sender de en, eller må jeg betale frakt og drit for den i tillegg?

Skrevet

Vet ikke helt det med leietelefon ettersom du sannsynligvis ikke kjøpte over disk. Men du har rett til en leietelefon, hvis det tar mer enn 1 uke. Hvilken du får derimot er et godt spørsmål, men jeg tror du har rett på en telefon med lignende funksjoner etter 1 uke..

Skrevet

Du vil uansett ikke få en iPhone 4 som lånetelefon, så da bør du skaffe deg et annet simkort til bruk i mellomtiden, eller et simkortadapter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...