Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Du kommer inn et sted & blir beskyldt for tyveri, hva gjør du?


peace2

Anbefalte innlegg

Det er ingen menneskerett å være inne i en butikk, og eieren kan bortvise absolutt hvem han vil.

 

Kilde?

 

Et umiddelbart synspunkt: bortvisning i sin alminnelighet kan vel begrunnes i utøvelse av eiendomsrett, såfremt det ikke foreligger kontraheringsplikt for butikken. At det tilsynelatende ikke foreligger en menneskerettighet på et område gir aldri en konklusjon i seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er uskyldig , kommer inn i en sykkelbutikk & spørr om priser + div ting. så kommer en ildsinna mann (som jobber der) å skriker mot ansiktet ditt hvor er sykklen min?! DU TOK SYKKLEN MIN som kosta 25 000 kr !

 

Du aner ikke hva han snakker om , når han blir oppgitt kaster han deg ut. "BARE GÅ UT!! , UT MED DEG!!"

Du er totalt uskyldig,

Hva sier loven om dette? hvilke rettigheter har man da? kan man kreve erstarning for å ha blitt kasta ut fra en offentlig butikk sånn? eller skal man bare drite i det & glemme alt?

 

EDIT:

Det er 2 som jobber der. den andre mannen var borte.

Har du gjort det nå igjen? :p

Lenke til kommentar

Du er uskyldig , kommer inn i en sykkelbutikk & spørr om priser + div ting. så kommer en ildsinna mann (som jobber der) å skriker mot ansiktet ditt hvor er sykklen min?! DU TOK SYKKLEN MIN som kosta 25 000 kr !

 

Du aner ikke hva han snakker om , når han blir oppgitt kaster han deg ut. "BARE GÅ UT!! , UT MED DEG!!"

Du er totalt uskyldig,

Hva sier loven om dette? hvilke rettigheter har man da? kan man kreve erstarning for å ha blitt kasta ut fra en offentlig butikk sånn? eller skal man bare drite i det & glemme alt?

 

EDIT:

Det er 2 som jobber der. den andre mannen var borte.

Har du gjort det nå igjen? :p

 

Det viste seg at sykkelbutikken så kunden tidligere med sin grønne sykkel på lang avstand & trodde at det var hans / butikkens sykkel. (sykklen til kunden var opprinlig fra biltema)

Lenke til kommentar

det synes jeg var dårlig gjort av ansatte. Får han lov til å handle der nå da? om dette hadde vært meg hadde jeg ikke handlet der noe mer, og hadde jeg vært innom der engang fordi de ikke solgte deler noen andre steder, så ville jeg ikke akkurat vært så veldig hyggelig mot de..

 

men han hadde uansett ikke hatt noen sak. han hadde ikke kommet seg noe langt med den saken uansett, for han ble jo bare ropt til av en annsatt som tok feil, og ble bedt om å gå. Feil besluttning fra ansatt når han ikke har noen beviser..

Lenke til kommentar

det synes jeg var dårlig gjort av ansatte. Får han lov til å handle der nå da? om dette hadde vært meg hadde jeg ikke handlet der noe mer, og hadde jeg vært innom der engang fordi de ikke solgte deler noen andre steder, så ville jeg ikke akkurat vært så veldig hyggelig mot de..

 

men han hadde uansett ikke hatt noen sak. han hadde ikke kommet seg noe langt med den saken uansett, for han ble jo bare ropt til av en annsatt som tok feil, og ble bedt om å gå. Feil besluttning fra ansatt når han ikke har noen beviser..

Han skal ikke dit igjen, han virka sur naturligvis. vurderte anmeldelses saken men valgte å glemme saken & ikke handle der igjen.

Lenke til kommentar

Som det er allerede er sagt. Det er nok nytteløst å anmelde det, selv om det er jo utrolig dårlig reklame for butikken å kjefte på og beskylde kunder for å stjele uten at dette er annet enn personlige synspunkter og løse påstander. Uprofesjonelt av den ansatte.

 

Tror kameraten din burde tatt seg en tur til lokalavisa med historien så butikken får vite hva slags rykte de sprer med den slags behandling av folk ;)

 

EDIT: leif var her

Endret av janingar
Lenke til kommentar

Det er ingen menneskerett å være inne i en butikk, og eieren kan bortvise absolutt hvem han vil.

Det stemmer ikke helt. Men så lenge det ikke gjelder diskrimering, så kan butikksjefen nekte enkelte mennesker adgang.

Men prøv ikke å lage en slik plakat på døra: "Utenlanske ingen adgang!" F.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...