Gå til innhold

Reklamasjon på fire år gammel Xbox 360?


Anbefalte innlegg

Har hatt en 360 i nesten 4 år nå uten problemer, men det måtte jo komme:P Garantien er selvsagt løpt ut, men kan man ikke bruke reklamasjon i dette tilfellet? Snakket med elkjøp, men de sier denne feilen ikke dekkes av reklamasjon. Er det ikke slik at man kan forvente at den varer mer enn 4 år? Når den da ikke kan brukes etter den tiden må jo dette dekkes?

 

Har sendt mail til microsoft, men venter fremdeles på svar.

 

Feilen er forresten et rødt lys. e73 hardware failure eller noe med ethernet.

Maskinen har aldri vært tuklet med eller noe.

 

Spørsmålet er enkelt og greit om dette er noe som burde dekkes av reklamasjon? Noen som har vært borti lignende saker?

 

Takkker for svar på forhånd,

Axel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikse RROD

 

Kan dessverre ikke svare på ditt spørsmål. Men iflg denne nettsiden kan du enkelt fikse dette ved å stramme skruene til cpu. Ikke gjør dette før du er helt sikker på at garranti gjelder.

 

Har selv fikset Three Ring Of death ved å bruke denne løsningen: http://www.squidoo.com/xbox_360_red_ring_of_death_fix-how_to_guide123

 

Må gjøre oppmerksom på at ved påføring av ny kjølepasta. Ikke ta på for mye. Etter at det er påført, slett det ut med et kredittkort eller lignende. Koble på kjøleribbe, men ikke stram skruene helt. Start xboxb 360 la den få 3 RROD, vent til 2 RROD blinker (OBS veeeldig varmt, så vær forsiktig med kjøleribbene!!). koble fra strøm og stram skruene til kjøleribbe.

 

Tips for skruer på kjøleribbe. Sett på litt kjølepasta på skrueskivene slik at de ikke faller av når du skal sette de på.

Lenke til kommentar

Det blir isåfall siste løsning Cubicle Dude, men takk for tipset:D

 

5 års reklamasjonsrett! Nekter butikken, kontakt forbrukerrådet! Gjorde selv dette da jeg fikk RROD. Kan aldri tro at ikke din feil går under det samme!

 

Er dette jeg også prøvde å fortelle de på elkjøp. Men fikk svar fra microsoft der de ba meg ringe til de for å forklare saken:P jeeez...jaja gir meg ikkje!

Lenke til kommentar

Har nå snakket med xbox support og de sier at reklamasjonen bare dekker de tre røde lysene og et lys med feilkode e74. Jeg har feilkode e73 og den dekkes ikke sier de.

 

Men dette er jo en maskinvarefeil og det er absolutt ingenting jeg har gjort med maskinen som kan ha gjort dette. Kan jeg da prøve å levere den inn hos elkjøp igjen og si at dette skal på reklamasjon? kjøpsloven sier vel også det at selger er pliktig til å undersøke produktet for å finne ut hvem som er skyldig i feilen? Da må de finne ut hva som er galt uten at det skal koste meg noe vel?

Lenke til kommentar

Nå er det nå sånn at hverken selger eller produsent kan velge hva som dekkes eller ei i en reklamasjonssak, gitt at du som forbruker ikke har ført til feilen. Det måtte være manglende vedlikehold eller selvforskyldt skade på produktet. Nå kjenner jeg ikke til feilkoden, men gitt at dette ikke er noe som du selv er ansvarlig for, så er det bare å høflig informere om din rett til å reklamere på produktet.

Fortsetter servicedisken å stå på sitt, be vennligst om å få snakke med serviceansvarlig, evt varehussjef. Om dette ikke fører frem, så har forbrukerrådet en tjeneste som kjekt kalles "klikk og klag" på sine hjemmesider.

 

I en riktig verden så er det et sertifisert verksted som avgjør hva som er en reklamasjon/garanti eller betalbar sak.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Liten oppdatering her...

 

Xboxen har vært inne 2 ganger hos elkjøp og hentet den igjen nå i helgen uten at noe som helst var gjort igjen! Fikk beskjed om at denne feilen ikke dekkes av microsoft blablabla...

Ble forbanna og bare gikk. Har nå prøvd en siste gang å sende en klage til microsoft. Får se hva de sier til denne saken. Er lei av å kjøre frem og tilbake til elkjøp så sender vel en mail til de også hvis dette ikke fører frem.

 

Takk for tipsene så langt.

 

Hvordan deaktiverer jeg nettverkskortet når jeg ikke kommer inn på xboxen?:p

Lenke til kommentar

Det er ikke du og Microsoft som har et kundeforhold, men du og Elkjøp. Så si til de at du gir en lang faan i hva Microsoft mener og spør de hva Elkjøp vil gjøre med produktet ditt, som skal holde i minst 5 år iflg forbrukerkjøpsloven. Les deg gjerne opp på lovdata og henvis til paragrafer.

 

For all del ikke la de hale ut dette, har selv kranglet med Siba på en 4,5 år gammel pc. Endte med at jeg fikk hevet kjøpet etter 3. gangs samme feil og fikk igjen 12.500 som jeg ga 4,5 år tidligere. De prøvde seg også på den at HP mener. HP sier.. osv. Men loven er klar på at kundeforholdet ditt er til Elkjøp og ikke Microsoft, så får Elkjøp i såfall ta opp kampen videre..

 

Irriterer meg at det er så mange bevisste lovbrudd i bransjen, men så lenge 50% av oss forbrukere lar oss bli tråkket på er det vel økonomisk lønnsomt å holde på slik.

 

 

EDIT: Sendte deg en PM med litt stuff jeg håper hjelper deg i kampen mot Elkjøp :) Ikke nøl med å ta kontakt skulle du trenge mere.

Endret av Bentein_InnleggNO
  • Liker 2
Lenke til kommentar

To ganger? Latterlig, bare si til Elkjøp at dette er en reklamasjonssak, og du skal få en ny. Sjekk her. Står flere steder her om reklamasjonsretten til xbox 360.

 

Tro meg, har prøvd:P Men gir meg ikkje før den blir reparert! Vet ikke om jeg kan kreve omlevering eller hva jeg kan.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har nå være på elkjøp igjen for å leverer den inn, men denne gangen nektet han å ta den inn!

 

Diskuterte med han i så lenge som 40 minutter før jeg bare måtte gå...helt utrolig!

 

Saken er hvertfall sånn at han påstår at selvom maskinen har 5 år reklamasjon så har ikke alle delene i maskinen det. Hallo det er en del av maskinen:O Så brukte han eksempel som at lyspæren i et kjøleskap ikke blir erstattet hvis den ryker:P Da måtte jeg bare le og fortalte at du for faen fremdeles kan bruke kjøleskapet selvom lyspæren ikke fungerer! Han var hvertfall helt umulig å snakke med. Påstod at akkurat denne feilkoden har de vært innom mange ganger og de har alltid rett. Sa også at forbrukerrådet har vært involvert...

 

Så kommer ingen vei der ute hvertfall. Eneste de er hjelpsom med er tilbud på en ny xbox:P

 

Så blir vel forbrukerrådet nå! Hvordan går jeg frem da? Noen som vet?

Lenke til kommentar

Han sa forresten også det at de aldri tar inn xbox for service der! Dette er jo noe som kanskje burde gått videre til avisene eller noe. Er jo helt latterlig at de ikke tar ansvar for produkter de selger og bare henvender oss til microsoft for å ta service!

Lenke til kommentar

Å kontakte microsoft må bli siste løsning. Mitt kundeforhold er med elkjøp så da er det de som eventuelt må ordne med microsoft.

 

Har skrevet klagebrev til elkjøp og forklart hele saken nå. Krever nå heving av kjøpet på grunn av alt dette. Sender brevet i dag og har gitt de to uker til å svare. Hvis ikke går klagen videre til forbrukerrådet.

Lenke til kommentar

Tråden hører hjemme under forumet "forbrukerrett".

 

 

 

§ 15. Tingens egenskaper

 

Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen.

 

Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen

a) passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til

b) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper

c) passe for et bestemt formål som selgeren var eller måtte være kjent med da kjøpet ble inngått, hvis selgeren har akseptert dette formålet eller forbrukeren ellers har hatt rimelig grunn til å bygge på selgerens sakkunnskap og vurdering

d) ha egenskaper som selgeren har vist til ved å legge frem en prøve eller modell

e) være pakket på vanlig eller annen forsvarlig måte som trengs for å bevare og beskytte tingen

f) være i samsvar med offentligrettslige krav som stilles i lovgivningen eller offentlig vedtak i medhold av lov på den tid kjøpet inngås, hvis ikke forbrukeren har til hensikt å anvende tingen på en slik måte at kravet er uten betydning

g) være fri tredjepersons rett i tingen, for eksempel eiendomsrett eller panterett. Likeså skal tingen være fri tredjepersons krav på å ha rett i tingen når dette bestrides, unntatt når kravet er klart ugrunnet.

 

 

 

§ 16. Mangel

 

Tingen har en mangel dersom

a) den ikke er i samsvar med ett eller flere av kravene i § 15

b) selgeren ved kjøpet har forsømt å opplyse om forhold ved tingen eller dens bruk som han eller hun burde kjenne til, og som forbrukeren hadde grunn til å regne med å få, dersom unnlatelsen kan antas å ha virket inn på kjøpet

c) den ikke svarer til opplysninger som selgeren i sin markedsføring eller ellers har gitt om tingen eller dens bruk, dersom selgeren ikke viser at opplysningene før kjøpet er rettet på en tydelig måte, eller at de ikke kan ha innvirket på kjøpet

d) nødvendige opplysninger om installering, montering, bruk, stell og oppbevaring ikke følger med tingen.

 

Første ledd bokstav c gjelder tilsvarende for opplysninger noen annen enn selgeren har gitt på tingens innpakning, i annonse eller annen markedsføring på vegne av selgeren eller tidligere salgsledd.

 

Forbrukeren kan ikke gjøre gjeldende som en mangel noe han eller hun kjente eller måtte kjenne til ved kjøpet.

 

Forbrukeren kan ikke gjøre gjeldende som en mangel noe som har sin årsak i materialer som er levert av forbrukeren. Dette gjelder likevel ikke dersom selgeren på grunn av materialenes uegnethet burde ha frarådet bruken av dem.

 

 

 

§ 26. Forbrukerens krav ved mangler

 

Dersom det foreligger en mangel og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren

a) holde kjøpesummen tilbake etter § 28

b) velge mellom retting og omlevering i samsvar med §§ 29 og 30

c) kreve prisavslag etter § 31

d) kreve heving etter § 32

e) kreve erstatning etter § 33.

 

Forbrukerens rett til erstatning faller ikke bort ved at han eller hun gjør gjeldende andre krav, eller ved at disse ikke kan gjøres gjeldende.

 

For andre feil ved selgerens oppfyllelse gjelder bestemmelsene om mangler så langt de passer. Partene kan avtale en annen løsning. Avtalefriheten gjelder likevel ikke for installeringsforpliktelser som inngår i salgsavtalen.

 

 

 

§ 29. Retting og omlevering (avhjelp)

 

Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

 

Ved avgjørelsen av om kostnadene er urimelige etter første ledd annet punktum, skal det særlig legges vekt på verdien av en mangelfri ting, mangelens betydning og om andre beføyelser kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for forbrukeren.

 

Selv om forbrukeren verken krever retting eller omlevering etter loven, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med loven, kan forbrukeren ikke kreve prisavslag eller heving.

 

 

 

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

 

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

 

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

 

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

 

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader.

 

 

 

§ 31. Prisavslag

 

Dersom mangelen ikke rettes eller tingen omleveres i samsvar med §§ 29 til 30, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden.

 

Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for forbrukeren.

 

Forbrukeren kan ikke kreve prisavslag ved salg av brukte ting på auksjon hvor han eller hun har anledning til å være til stede.

 

 

 

§ 32. Heving

 

I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.

 

 

For å oppsummere:

  • Tingen skal svare til det du som forbruker "har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper".
  • Dersom den ikke gjør dette, foreligger en mangel.
  • Du kan som forbruker i utgangspunktet velge mellom retting og omlevering når det foreligger en mangel, unntatt "hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader". I praksis er dette dermed som oftest selgers valg (hva er egentlig "rimelig"?)
  • "Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren."
  • Dersom mangelen likevel ikke rettes i samsvar med §29 og 30, kan du kreve prisavslag (noe som neppe er aktuelt for deg da tingen er ubrukelig i utgangspunktet) eller, dersom mangelen ikke er uvesentlig (noe den selvsagt ikke er), heving.

 

Det står ingenting om unntakstilfeller der selger ikke er pliktig å rette mangler som oppstår på spesifikke komponenter som er en del av produktet ("tingen"). Det står heller ingenting om at selger selv kan velge hvilke mangler han vil rette basert på en feilkode. Hvis selger nekter å rette mangel fordi feilkoden er e73 og ikke e74, må de forklare deg (og dokumentere) hvorfor de mener feilkode e73 må være selvforskyldt (= ikke "mangel" i forbrukerkjøpslovens forstand).

 

"Avhjelp" er forøvrig en fellesbetegnelse for retting og omlevering. Selger er altså pliktig å gjennomføre avhjelp "uten vesentlig ulempe...", noe de foreløpig har nektet. Ettersom dette ikke er gjort, har du (pga. mangelens art) krav på å få heve kjøpet.

 

Alt dette fordrer selvsagt at mangelen ikke er selvforskyldt fra din side. Dette er isåfall selgers ansvar å dokumentere, og "feilkode e73" er ikke tilstrekkelig dokumentasjon.

Endret av srbz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tråden hører hjemme under forumet "forbrukerrett".

 

 

 

§ 15. Tingens egenskaper

 

Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen.

 

Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen

a) passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til

b) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper

c) passe for et bestemt formål som selgeren var eller måtte være kjent med da kjøpet ble inngått, hvis selgeren har akseptert dette formålet eller forbrukeren ellers har hatt rimelig grunn til å bygge på selgerens sakkunnskap og vurdering

d) ha egenskaper som selgeren har vist til ved å legge frem en prøve eller modell

e) være pakket på vanlig eller annen forsvarlig måte som trengs for å bevare og beskytte tingen

f) være i samsvar med offentligrettslige krav som stilles i lovgivningen eller offentlig vedtak i medhold av lov på den tid kjøpet inngås, hvis ikke forbrukeren har til hensikt å anvende tingen på en slik måte at kravet er uten betydning

g) være fri tredjepersons rett i tingen, for eksempel eiendomsrett eller panterett. Likeså skal tingen være fri tredjepersons krav på å ha rett i tingen når dette bestrides, unntatt når kravet er klart ugrunnet.

 

 

 

§ 16. Mangel

 

Tingen har en mangel dersom

a) den ikke er i samsvar med ett eller flere av kravene i § 15

b) selgeren ved kjøpet har forsømt å opplyse om forhold ved tingen eller dens bruk som han eller hun burde kjenne til, og som forbrukeren hadde grunn til å regne med å få, dersom unnlatelsen kan antas å ha virket inn på kjøpet

c) den ikke svarer til opplysninger som selgeren i sin markedsføring eller ellers har gitt om tingen eller dens bruk, dersom selgeren ikke viser at opplysningene før kjøpet er rettet på en tydelig måte, eller at de ikke kan ha innvirket på kjøpet

d) nødvendige opplysninger om installering, montering, bruk, stell og oppbevaring ikke følger med tingen.

 

Første ledd bokstav c gjelder tilsvarende for opplysninger noen annen enn selgeren har gitt på tingens innpakning, i annonse eller annen markedsføring på vegne av selgeren eller tidligere salgsledd.

 

Forbrukeren kan ikke gjøre gjeldende som en mangel noe han eller hun kjente eller måtte kjenne til ved kjøpet.

 

Forbrukeren kan ikke gjøre gjeldende som en mangel noe som har sin årsak i materialer som er levert av forbrukeren. Dette gjelder likevel ikke dersom selgeren på grunn av materialenes uegnethet burde ha frarådet bruken av dem.

 

 

 

§ 26. Forbrukerens krav ved mangler

 

Dersom det foreligger en mangel og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren

a) holde kjøpesummen tilbake etter § 28

b) velge mellom retting og omlevering i samsvar med §§ 29 og 30

c) kreve prisavslag etter § 31

d) kreve heving etter § 32

e) kreve erstatning etter § 33.

 

Forbrukerens rett til erstatning faller ikke bort ved at han eller hun gjør gjeldende andre krav, eller ved at disse ikke kan gjøres gjeldende.

 

For andre feil ved selgerens oppfyllelse gjelder bestemmelsene om mangler så langt de passer. Partene kan avtale en annen løsning. Avtalefriheten gjelder likevel ikke for installeringsforpliktelser som inngår i salgsavtalen.

 

 

 

§ 29. Retting og omlevering (avhjelp)

 

Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

 

Ved avgjørelsen av om kostnadene er urimelige etter første ledd annet punktum, skal det særlig legges vekt på verdien av en mangelfri ting, mangelens betydning og om andre beføyelser kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for forbrukeren.

 

Selv om forbrukeren verken krever retting eller omlevering etter loven, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med loven, kan forbrukeren ikke kreve prisavslag eller heving.

 

 

 

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

 

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

 

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

 

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

 

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader.

 

 

 

§ 31. Prisavslag

 

Dersom mangelen ikke rettes eller tingen omleveres i samsvar med §§ 29 til 30, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden.

 

Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for forbrukeren.

 

Forbrukeren kan ikke kreve prisavslag ved salg av brukte ting på auksjon hvor han eller hun har anledning til å være til stede.

 

 

 

§ 32. Heving

 

I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.

 

 

For å oppsummere:

  • Tingen skal svare til det du som forbruker "har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper".
  • Dersom den ikke gjør dette, foreligger en mangel.
  • Du kan som forbruker i utgangspunktet velge mellom retting og omlevering når det foreligger en mangel, unntatt "hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader". I praksis er dette dermed som oftest selgers valg (hva er egentlig "rimelig"?)
  • "Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren."
  • Dersom mangelen likevel ikke rettes i samsvar med §29 og 30, kan du kreve prisavslag (noe som neppe er aktuelt for deg da tingen er ubrukelig i utgangspunktet) eller, dersom mangelen ikke er uvesentlig (noe den selvsagt ikke er), heving.

 

Det står ingenting om unntakstilfeller der selger ikke er pliktig å rette mangler som oppstår på spesifikke komponenter som er en del av produktet ("tingen"). Det står heller ingenting om at selger selv kan velge hvilke mangler han vil rette basert på en feilkode. Hvis selger nekter å rette mangel fordi feilkoden er e73 og ikke e74, må de forklare deg (og dokumentere) hvorfor de mener feilkode e73 må være selvforskyldt (= ikke "mangel" i forbrukerkjøpslovens forstand).

 

"Avhjelp" er forøvrig en fellesbetegnelse for retting og omlevering. Selger er altså pliktig å gjennomføre avhjelp "uten vesentlig ulempe...", noe de foreløpig har nektet. Ettersom dette ikke er gjort, har du (pga. mangelens art) krav på å få heve kjøpet.

 

Alt dette fordrer selvsagt at mangelen ikke er selvforskyldt fra din side. Dette er isåfall selgers ansvar å dokumentere, og "feilkode e73" er ikke tilstrekkelig dokumentasjon.

 

Tusen takk for utfyllende svar;) Har sendt brev til Elkjøp der jeg krever heving av kjøpet og det har nå gått en og en halv uke uten svar! Dermed blir vel siste løsning å sende dette inne til forbrukerrådet i slutten av uken. Oppdaterer etterhvert;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...