Gå til innhold

Test: Crosshair IV Extreme


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Asus Crosshair IV Formula har, i tillegg til start- og omstartsknapp, en bryter for overklokking. Core Unlocker låser opp eventuelle kjerner som er deaktivert av AMD. Videre har man en knapp for MemOK!, et verktøy for å bedre kompatibiliteten til minnet.

 

Noen har vært litt for kjappe.

Lenke til kommentar

Står formula enda et sted i artikkelen :p

 

Forøvrig skal det nevnes at maks HTT er begrenset av CPU-kjøling her, hvertfall etter min erfaring. Avogtil må det rett og slett kulde til for å dra opp mot 400 HTT og over. Kan godt være at det er forskjeller mellom kortene her, men 300+ MHz er uansett mer enn nok for alle AM3-CPUer, såsant du ikke skal benchmarke på flytende nitrogen. Det sies forøvrig heller ingen ting om hvilke settings som har blitt brukt for å oppnå denne klokken...

Lenke til kommentar

Dette kortet har vært ute en stund nå, så denne testen kunne vært utfør idligere. Likevel ville en ikke fått noen mer spennende testresultater da.

 

Kortet i seg selv er ikke SÅ spennende for andre enn de av oss her som litt over middels interessert i hardware.

Det mest spennende med kortet er de tilleggsfunksjoner som er innebygd.

Hvordan hadde testen tatt seg ut med en SLI/Crossfire eller hybrid-kombinasjon av kort?

 

Dette kortet er jo bygget nettopp for spesiellt interesserte hvor 3 skjermkort i gitte kombinasjoner kan gi interessante reultater.

 

Så beklageligvis må jeg gi tommelen ned til Hardware.no her for denne testen på tross av alle andre gode tester de utfører.

 

I dette kortets navn og skrytealbumet fra ASUS ligger det til grunn at dette kortet er et kort for spesiellt interesserte, så kortet burde vært testet i.h.h.t de forutsetninger det er ment å jobbe under.

Er det noen her som har kommet over en slik test av dette kortet?

Eller MSI sitt tilsvarende kort?

Lenke til kommentar

Jeg vil kritisere side 4 av testen:

Med unntak av å vise at stock FSB er 1% over spec er det ingen ting interresant å vise til i resten av testene. Resten enten følger av 1% FSB, eller er innenfor usikkerhetsmarginen.

 

Verdt å nevne er også at å kjøpe et high-end AM3 kort nå er også ikke den beste idèen når AM3+ er rett rundt hjørnet.

Lenke til kommentar

Jeg vil kritisere side 4 av testen:

Med unntak av å vise at stock FSB er 1% over spec er det ingen ting interresant å vise til i resten av testene.

 

Jeg ville vel heller sagt, hva er poenget med å vise at fsb er 1 % over det den skal være?

 

En annen ting, hva har dette hovedkortet med foxconn å gjøre?

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Jeg vil kritisere side 4 av testen:

Med unntak av å vise at stock FSB er 1% over spec er det ingen ting interresant å vise til i resten av testene.

 

Jeg ville vel heller sagt, hva er poenget med å vise at fsb er 1 % over det den skal være?

 

En annen ting, hva har dette hovedkortet med foxconn å gjøre?

 

Hvis HTT er litt over der den skal være, så kan det være en nyttig tilleggsinformasjon når man ser på resultatene fra ytelsestestene, da ekstra CPU-kraft kan gi et lite bump opp ift andre kort som kjører lavere (riktig) HTT-frekvens. Skal du ha et mål på hvor effektivt (ytelse pr klokkefrekvens) kortet er må dette tas hensyn til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...