Gå til innhold

Til Hong Kong med kjæresten - reisetips?


Anbefalte innlegg

Jeg og damen skal delta i studentolympiaden i friidrett. I den sammenheng har vi også lyst å være litt på ferie når vi først er der. Det jeg håper noen flinke mennesker her inne kan hjelpe oss med er både reise og attraktive reisemål i området.

 

Planen er å dra til Hong Kong fra Bergen den 15. august. Hjem igjen er vi litt mer fleksible, men planen er å være i ca. 3 uker, altså til 5.september. Er det noen som vet hvor man finner billige billetter?

 

Punkt nummer 2 er hva vi kan besøke mens vi er der borte. Vi har lyst å reise litt og har vurdert steder som Thailand og Bali. Men håper noen har noen reisemål de virkelig anbefaler, for vi er åpne for mye!

 

Håper på hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ai ai ai, studentolympiaden. Her har vi med noen sprekinger å gjøre?

 

Jaja, Hong Kong er en skikkelig fantastisk by. Victoria Harbor, Kowloon etc.

 

Punkt nummer 2 er hva vi kan besøke mens vi er der borte. Vi har lyst å reise litt og har vurdert steder som Thailand og Bali. Men håper noen har noen reisemål de virkelig anbefaler, for vi er åpne for mye!

 

Taiwan er jo i ultimat nærhet og jeg hadde tatt en kikk på det. Evt muligens Hainan? Det er litt mer eksotisk og annerledes enn Thailand og Bali som de fleste nordmenn har vært på, og du slipper alle de Europeiske turistene :)

 

For flybill. så ville jeg tatt en kikk på momondo.no.

 

Finnair pleier av og til å kjøre gode kampanjer til HKG.

Lenke til kommentar

Hei! Studerer i Hong Kong for tiden (1. året), så jeg regner med jeg kan en del om byen :p

 

Jeg pleier å sjekke Zuji.com.hk (Reisefeber.no, samme selskap) for billetter. Prisen ligger normalt rundt 6k-8k, med noen billigere unntak når det er kampanjer.

 

- Den nyeste severdigheten blir å nyte utsikten fra 100. etg fra HK's nye skyskraper ICC: http://www.sky100.com.hk/

 

Den er ikke åpent før 17 Mars, så jeg venter selv på å få oppleve dette hehe.

 

- Macau. Asias Las Vegas. 1 time med båt fra HK.

 

- Victoria Peak. Også for å nyte utsikten utover byen.

 

- Star Ferry. Tradisjonelle, grønne båter som går mellom Kowloon og HK Island. En billig og fin måte å se byen på. Koster 2 kr elns (har ikke tatt båten på lenge, for tregt for travle studenter :p )

 

- Lantau Island; the Big Buddha, Po Lin Monastery.

 

- Hver kveld kl 20: Symphony of Lights ved brygga på TST Kowloon siden og Wanchai/Central på HK siden.

 

- Kommer sikkert på mer hvis dere spør litt mer spesifikk hva dere vil oppleve.

 

- Jeg er tilbake til HK etter en kort visitt til Norge rundt slutten av Aug. Evnt kan jeg vise dere rundt i byen da hvis dere vil :) Ikke mange nordmenn å se ellers i HK så det er bare hyggelig :p

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Dette er helt feil sesong å reise til Hong Kong, det er for varmt og det regner da mye mere enn i Bergen.

 

http://news.bbc.co.uk/weather/forecast/85

 

Har du noe formening om det regner konstant gjennom hele dagen? eller er det mer at det kommer en real skur på ettermiddagen og deretter helt greit?

 

Vurderer selv Hong Kong siste uken i juli og er klar over at klimaet kanskje ikke er helt optimalt men den uken er den eneste muligheten jeg har for ferie i sommer...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Tyfoner er havets svar paa Bruce Lee om sommern...does that answer your question lol ?

 

Fikk knapt sett noe av H.K paa et par dgr saa blir nok kanskje en tur til , kan finne billetter til 5 laken hvis man ikke har hast.

Lenke til kommentar

Snip

 

 

Hvilket universitet studerer du ved? Skal selv utveksle til Hong Kong høsten 2011

 

Studerer på City University. Hvilken skole skal du på utveksling?

 

Været: Etter det jeg har hørt fra de lokale så er den verste regntiden Juni/Juli. Det er kanskje opphold/litt sol 1-2 dager i uka og resten bare regn i de siste ukene nå. Personlig syns jeg Nov - April er de beste månedene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...