Gå til innhold

Til Ateister: Hvorfor er dere så onde?


Anbefalte innlegg

Til Ateister: Hvorfor er dere så onde?

Da vil jeg vite hvorfor er ateister onde og hvorfor tror/vet du det?

En påstand som bør dokumenteres og bevises, takk..

 

Er det bare jeg som aner troll på ferde her?

 

Jeg har nettopp slettet ca.ørten slike poster, neste mann får PM fra Admin.

Og kanskje noe mer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tråden var vel dømt til å få en del usaklige kommentarer når den kommer med en slik påstand.

 

Jeg ser ikke at ondskap ble definert noe sted. Hvis det er kritikken som sees på som ond, så er jeg uenig. Jeg vil heller se på det som godt og ofte nødvendig at religion sees på kritisk.

 

Når det gjelder kreasjonismen så er den basert på misforståelser, løgn og fornekting av kunnskap. Du trenger ikke akseptere det straks, men alle diskusjoner om kreasjonisme vil gå i den retningen, bl.a. fordi bevisene er overveldende for evolusjonsteorien, mens kreasjonismen ikke har noen beviser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Jeg ser ikke at ondskap ble definert noe sted. Hvis det er kritikken som sees på som ond, så er jeg uenig. Jeg vil heller se på det som godt og ofte nødvendig at religion sees på kritisk.

 

Siden dette ikke er en universell sannhet, hvorfor er det godt og nødvendig? Eg er enig med deg, men eg ville begrunnet det med noe, slik som at religioner på mange måter har hemmet framgang.

Lenke til kommentar

Hvordan våger du å trosse herren og si at mitt grunnlag er feil! Bibelen er trykket opp på hundrevis av ulike språk, og i titusenvis av eksemplarer! Den kan da umulig være feil!

Det samme gjelder Harry Potter og Ringenes Herre-triologien. Jeg ser ikke helt poenget ditt her.

 

Du støttes ikke engang av dine egne her. Jeg har diskutert religion med prester og ingen av disse har brukt dette som argument for å validere sin egen tro. Hør på dine egne religiøse ledere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Utsagnet mitt er kanskje litt bastantisk, men jeg lurer på hva som får dere til å frynse ut en person som ikke handler etter logikk, men tro som h*n har fått beviser for fra vår allmektige gud?

 

 

Jeg uthevde problemområdet ;) Tro hva du vil for meg, så lenge du er klar over at det er tro.

Lenke til kommentar

Jeg, som ateist, er jeg ond fordi: jeg føler nesten at hvis jeg møter på et religiøst menneske som er villig til å tro på noe så ulogisk og ubevisst som religion, at de da kan tro på hva som helst. Det er utrolig mange religioner der ute, alle tror deres er den riktige. Det er en tydelig svakhet i mennesket når kjemikalier og følelser kan virke så "religøst". Husker jeg hørte bestemor kalle muslimene for rare skapninger som bare tror på tull. Gud fantes bare, ingen diskusjon. Det værste jeg vet er når religiøse personer skal prøve og overbevise andre om at Gud finnes, ved å bruke ulogiske og umulige fakta.

 

Jeg lurer på hvor mange besviser forskere må dra fram for at folk skal slutte å tro på Gud. Svaret er vel, uendelig.

 

Skjønner og at folk tviholder på religionen fordi de må vite at det er en mening med livet, at vi faktisk skal noe her. Men fakta er at vi skal finne oss en make, parre oss, og bringe genene videre slik at senere generasjoner kan tilpasse seg denne planeten vi lever på.

 

Jeg har og lest store deler av bibelen, og fant noen skildringer som kan tyde på at det har vært romskip her. Det ble beskrevet overraskende likt hvordan vi tenker oss romskip i dag, og jeg må si jeg ble fascinert. Spennende bok, absolutt.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

I call Poe's

 

Skulle til å si det samme.

Rimelig åpenbart ja, men ingenting sjokkerer meg lengre når det gjelder troende.

 

Men for å svare på spørsmålet:

Jo fordi vi vil hevne alle fritenkere som har blitt undertrykt og henrettet for sin manglende tro på en gud.

I tillegg kan vi nok om religionshistorie og den virkelige verden til og kunne blankt avvise de Abrahamittiske religionene.

Lenke til kommentar

Heisann alle dere ikke-troende på diskusjon.no :)

 

Jeg er ny registrert på dette forumet, men har "stalket" litt rundt i religions seksjonen i et par måneder nå, og føler det er på tide å ytre meningene mine.

 

 

Utsagnet mitt er kanskje litt bastantisk, men jeg lurer på hva som får dere til å frynse ut en person som ikke handler etter logikk, men tro som h*n har fått beviser for fra vår allmektige gud?

Det føler jeg er ren ondskap!

 

Men hva vet vel jeg, jeg har ikke dømmekraften til vår far, og dessuten; Hadde det ikke vært for dere hadde man ikke kunnet skildre mellom det gode og det onde :)

 

Det har med at religion for mange blir en eneste stor IQ-bremse mens det egentlig bare er et eventyr (en gammel bok) som mange baserer livet sitt på. Hva en religion sier er riktig og galt har ingenting å gjøre med hva som faktisk er riktig og galt men mange glemmer dette og slike mennesker er farlige, skumle og skremmendes.

 

 

Bevisene som kommer direkte fra gud kan være så mye annet.. Jeg kan forsikre deg om at det finnes mye mellom himmel og jord og flere kobler alt dette til gud men sannheten er at religion mest sannsynlig er en blindvei iforhold til sannheten. Religion har oppigjennom tidene vært et maktapparat basert på frykt over svakere-stilte mennesker, dersom det finnes en sann gud så tror jeg ikke at han ønsker eller trenger så mye gull og rikdom som mulig og heller ikke at han ønsker du skal leve som en fattig slave.

 

 

Jeg tror heller jeg ville laget meg en egen religion og gått min egen vei/gjort min egen reise basert på mine egne kvaliteter og livserfaringer enn å følge i slavesporene til et 2000 år gammelt maktapparat.

 

Det er noen som har sagt at kristendom og religion er en støttekrykke for svake mennesker, det kan være litt sannhet i det.

Lenke til kommentar

Teister er onde. Teister er onde. Teister er onde. Teister er onde. Teister er onde. Teister er onde. Teister er onde. Teister er onde. Teister er onde. Teister er onde. Teister er onde. Teister er onde. Teister er onde. Teister er onde. Teister er onde. Teister er onde. Teister er onde. Teister er onde. Teister er onde. Teister er onde. Teister er onde. Teister er onde. Teister er onde. Teister er onde. Teister er onde. Teister er onde. Teister er onde. Teister er onde.

 

Når løgnen gjentas mange nok ganger blir den sannhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utsagnet mitt er kanskje litt bastantisk, men jeg lurer på hva som får dere til å frynse ut en person som ikke handler etter logikk, men tro som h*n har fått beviser for fra vår allmektige gud?

Det føler jeg er ren ondskap!

Så når du blåser i nesa og kaller det avguds dyrkning og andre lite flaterende ting over mine personlige "beviser" fra den røde dragen jeg har i garasjen så er det ren ondskap som får deg til å gjøre det? Er det dette du mener?

 

 

 

Men hva vet vel jeg, jeg har ikke dømmekraften til vår far, og dessuten; Hadde det ikke vært for dere hadde man ikke kunnet skildre mellom det gode og det onde :)

Her kommer du med en rekke påstander som du ikke kan stå inne for igjen....

 

Men hvordan skiller DU det onde fra det gode? Ta noe slikt som de kristne hekse brenningene. Den gangen dere gjorde dette var det en god ting å gjøre, ingen kristen som syntes dette var en ond ting å gjøre, for det var jo for gud dere kristne brandt hekser, er du ikke enig?

 

I dag så står det fremdeles at du som kristne ikke skal la trollkvinner leve, men er det noen av dere kristne som anser det som en god handling i dag å brenne en kvinne dere tror er en heks? I så fall, hvorfor ikke? Det er ingenting i bibelen som er endret på det punktet, så hvorfor er den gode tingen som heksebrenning utgjorde den gangen ondt i dag, også blandt kristne, når budskapet i herrens bok ikke har endret seg? En trenger bare et lite dykk ned i det du og sikkert en del andre misledende kaller for den gode boken for å se hva ondskap er.... Den guden som de kristne har "av-ondisert" er ondskap i system. Problemet er at de fleste kun hører om de få gode tingene han har gjort og hopper/tolker vekk alt det onde den fyren påståelig har stått for...

 

Og med hensyn til påstander: Påstander som kan påståes uten bevis kan avfeies uten bevis også og der er påstandene om din gud, de kan avfeies uten bevis også!!! For det er bare påstander selv etter 2000 år med iherdig leting etter den guden...

Lenke til kommentar

Bevis Jesusen og Guden din så skal du få se at det blir endringer i meninger her.

Men man skal ikke høre til å måtte bevise noe som helst! Det handler om å tro :)

Dessuten, bibelen er jo satt sammen av viteuttalelser fra flere, og hvorfor skulle så mange lyge? For å få penger til kirken? pøhh.. Penger betyr jo ingenting for Gud, Jesus og den hellige ånd :yes:

 

 

Forskjellen mellom kristne og ikke-religiøse er at de kristne GJETTER eller ANTAR at noe er riktig mens de ikke-religiøse gjerne får dårlig samvittighet av å basere livet sitt på eksempelvis en LØGN eller ANTAGELSE slik all religion er.

 

Når de kristne GJETTER så mener jeg virkelig alle kristne helt opp til paven - INGEN vet noenting og de fleste er faktisk helt på villspor. Men kristne er ikke dumme, langt ifra, de som startet sekten kristendom fikk mange tilhengere som både brente hekser og plyndret, drepte og voldtok i herrens navn under flere korstog. Herren trengte penger, MYE penger! Derfor måtte alle betale skatt til kirken såvel som til staten. De som hadde syndet kunne kjøpe seg plass i himmelen for noen mynter.

På et tidspunkt forsto noen hvilken enorm makt de kunne få ved å fremstå som om de hadde de svarene så mange mennesker søkte.

 

Det er virkelig verdens største svindel - dersom du gir meg dine penger og vier livet ditt til å tjene meg skal jeg betale deg tilbake etter at du dør! OG DERSOM DU NEKTER VIL DU LIDE I HELVETE!

 

Kristendommen er faktisk bygget på frykt, de kristne skremmer vanlige mennesker med evig tortur dersom de ikke blir med i sekten deres. De som har syndet slipper evig tortur hvis de betaler penger til herren.

 

 

 

Hvis jeg må velge mellom å ikke vite noe og å GJETTE da velger jeg mye heller å ikke vite.. Å gjette på noe og ta det for fakta må være en av de høyeste formene for ignoranse som finnes og jeg er ikke ignorant.

Endret av Pycnopodia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan våger du å trosse herren og si at mitt grunnlag er feil! Bibelen er trykket opp på hundrevis av ulike språk, og i titusenvis av eksemplarer! Den kan da umulig være feil!

Dette er grunnen til at jeg tror du er et forumtroll da dette er et argument som er så idiotisk som du kan få det. Du tror at fordi noe er skrevet så mange ganger så kan det umulig være feil? Trodde ikke alle at jorda var flat også? Det var sannsynligvis også skrevet massevis av bøker om hvor flat jorda var, derfor er det umulig feil? Til tross for at det viste seg å faktisk være feil? Som noen andre skrev her, RIngenes Herre er også trykket opp i hundrevis av ulike språk og i tusenvis av eksemplarer. Det gjør det ikke mer "sant" av den grunn.

 

 

Noe jeg videre liker å trekke inn i diskusjoner som dette, hvor motparten ikke helt ser ut til å forstå, er dette her med romernes troverdighet contra troverdigheten til Jesu Krist og alt det fantastiske han gjorde. Hvor mange bøker er det skrevet om Julius Cæsar? Og så på den andre sida - hvor mange bøker er det skrevet om Jesus? Nettopp!! Dere må da være åpne for å kanskje ta feil, dere som er så "åpne" for nye ting osv.

Det er liten tvil om at Jesus faktisk eksisterte. Men fortellingene om han ser jeg på som helt like som med Snåsamannen. Bortsett fra at den gangen fikk han flere tilhengere enn Snåsamannen har i dag. Dersom du kan historien din vet du også at på Jesu tid var ikke Jesus enestående som den personen han var. Det fantes massevis av Jesus-lignende folk som preket og mente godt og ville forandre ting. Tilfeldigheter har mye med at Jesus ble den han ble. Og bare fordi noen skriver om hvilke flotte ting en person har gjort trenger ikke det bety at det er sant. Bibelen er full av metaforer og ukonkrete tekster, nettopp fordi det skal tolkes. Derfor er det ikke Vitenskaplig og derfor er det heller ikke "sant" som sådan. Det sier seg selv.

 

Men man skal ikke høre til å måtte bevise noe som helst! Det handler om å tro :)

Dessuten, bibelen er jo satt sammen av viteuttalelser fra flere, og hvorfor skulle så mange lyge? For å få penger til kirken? pøhh.. Penger betyr jo ingenting for Gud, Jesus og den hellige ånd :yes:

Du kan umulig være seriøs?? Du tror vitneuttalelser er Vitenskaplige? Det er de ikke. Hvor mange har ikke sett spøkelser? Tror du de lyver om hva de har sett? Spiller det overhodet noen rolle på om det er sant eller ikke? Selvfølgelig ikke. Jeg har selv sett ting jeg kunne kalt "spøkelse". Men fordi jeg ikke velger å kalle det "spøkelse" så havner det ikke i den kategorien. Men dersom jeg hadde kalt det det så hadde det automatisk vært sant?

 

 

Håper du forstår hvordan det du skriver her totalt ramler sammen over seg selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...