Gå til innhold

Ledig plass på systempartisjonen reduseres


Anbefalte innlegg

Jeg har i dag formatert min bærbare PC og lagt inn Windows 7 på nytt. I denne prosessen opprettet jeg to partisjoner, en systempartisjon (kun for Windows), og en annen hvor alt av programmer osv blir installert.

 

Problemet er at jeg kontinuerlig mister plass på systempartisjonen min. Jeg startet i dag med ca 14 GB ledig plass, nå er jeg nede i 7,38 GB. Dette skjer ikke på den andre partisjonen jeg opprettet, kun på Windows partisjonen.

 

Jeg har forsøkt å ta en diskopprydding, samt slettet gjenopprettingspunkter, men dette hjelper ikke. Det merkelige er at hvis jeg går inn på Windows partisjonen og markerer alle mappene (inkludert de skjulte), så ser jeg at disse opptar 14,5 GB, mens hvis jeg går inn på "egenskaper" på partisjonen, så står det at jeg har brukt 21,5 GB. Hvor blir de siste 7 GB av?? :mad:

 

Ledig plass fortsetter å reduseres kontinuerlig selv om jeg ikke installerer nye programmer, eller er aktiv på PCen på noen som helst slags måte. Hva kan dette komme av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vel ikke et "Maskinen fungerer ikke" problem, flytter tråden til Windows.

 

Problemstillingen er en gjenganger, uten at jeg har sett noe nøyaktig svar.

Windows partisjonen vil bruke mer plass over tid. Det finnes også mange godt skjulte filer.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...