Gå til innhold

Tekniske spørsmål - Klasse B


vbjornevik

Anbefalte innlegg

Takk for svar. Jeg kom til den samme konklusjonen siden jeg ikke fikk svar her tidligere. Det er godt mulig jeg skaffer meg en 50cc moped i nær framtid og da er det best å være på den sikre siden og skal innom trafikkstasjonen første ting i morgen tidlig. Har en følelse av at mopedister blir ofte stoppet for rutine kontroll (spesielt siden trimming er populært, men det skal jeg holde meg langt unna uansett). :p

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...
  • 3 måneder senere...
Borealis skrev (1 time siden):

Hei, akkurat tatt lappen. Jeg er 23 år og lurer på om jeg må ha noen forsikring utover den foreldrene mine har på sin bil da dette enn så lenge er bilen jeg disponerer? Noen som vet?

Nei, du trenger ikke egen forsikring. Men det er viktig at foreldrene dine har en forsikring som sier at folk under en viss alder får kjøre bilen og eller at bilen også blir disponert av anndre familiemedlemmer. 

Det beste er dog uansett og jobbe seg opp bonus selv. Forsikring på bil bør ikke være så svindyrt, avhengig av hvilken bil som skal forsikres. Skal du ha deg en BMW S4 så regn med superdyr forsikring. Men har man råd til en slik bil blir jo forsikringen i de fleste tilfeller blåbær uansett :) 

 

Lenke til kommentar

Du må sjekke kva forsikringsavtale foreldra dine har, nokon forsikringsselskap har ei avgrensing på sjåfør under 23 år, andre på under 25 år.
Sjølv om foreldra dine har forsikringsavtale som krever at føraren er over 25 år så vil bilen fortsatt være forsikra, men eigenandelen ved skade vil være langt høgare om føraren ikkje oppfyller krava som forsikringsselskapet har satt.

Som Bjerknez skrivere så bør du også vurdere å ha forsikringa i ditt navn for å spare deg opp bonus. Når du er over 23 år så vil du vanlegvis sleppe unna dei aller dyraste åra med bilforsikring. På sikt vil det være ein stor fordel å spare seg opp bonus for på eit eller anna tidspunkt må du nok uansett ha forsikring i ditt eige namn. Om forsikringa står i namnet til foreldra dine så får du ikkje bonus, og foreldra dine løper ein økonomisk risiko for at du kan påføre dei bonustap om du kræsjer bilen.

Lenke til kommentar

Okei, takk! Glemte helt å sjekke innom. Jeg kommer til å bruke bilen såpass lite at jeg er usikker på om jeg gidder å tegne egen forsikringsavtale. Vil helst ha minst mulig utgifter i forbindelse med bil.

Kan man ved å dokumentere kilometer/kjøretid man har kjørt sikre seg bedre bonusvilkår den dagen man skaffer egen forsikring? Vet det finnes slike ordninger for de under 18 som har kjørt mye før de får lappen. Da reduseres forsikringspremien.

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...