Gå til innhold

Asus GTX465 og Asus GTX560 SLI?


PowerShot-x

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, du kan ikke kjøre de to kortene i SLI. Dessverre er Nvidia litt sær med sitt SLI oppsett, det må være samme kort, altså 2 x GTX 465 eller 2 x GTX 560 Ti. Man kan visst ikke mikse to kort med forskjellig størrelse på minne heller. :(

 

Men du kan bruke GTX 560 Ti kortet som hoved skjermkort og GTX 645 som PhysX kort, det er det ikke noe i veien for.

Lenke til kommentar

Nei, du kan ikke kjøre de to kortene i SLI. Dessverre er Nvidia litt sær med sitt SLI oppsett, det må være samme kort, altså 2 x GTX 465 eller 2 x GTX 560 Ti. Man kan visst ikke mikse to kort med forskjellig størrelse på minne heller. :(

 

Men du kan bruke GTX 560 Ti kortet som hoved skjermkort og GTX 645 som PhysX kort, det er det ikke noe i veien for.

Du kan bruke kort med forskjellig minnemengde, men du vil kun få utnyttet mengden tilsvarende det minste kortet. Har du et 1GB kort, og et 2GB kort så vil du kun få 1GB tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Uten at jeg skal garantere for riktigheten i det, så er dette et av svarene du finner i Nvidia SLI Zone:

 

Can I mix and match graphics cards with different sizes of memory?

No. For example, an XXXGT 512MB cannot be paired with a XXXGT 1GB in an SLI configuration.

 

Som nevnt, Nvidia sitt SLI oppsett er ikke så fleksibelt som ATI/AMD sitt Crossfire oppsett, det er helt sikkert. I Crossfire kan man mikse kort med forskjellig minne størrelse.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Tja, kommer jo også an på hvor oppdatert den SLI Zone siden er da. Men fant jo ut at det er mulig å mikse litt med minne størrelse ved hjelp av Forceware Coolbits.

 

Men mistenker som sagt at SLI Zone sidene ikke er holdt noe særlig oppdatert, fant også ut at de mumler om driver versjon 80.xxx og DET er jo en stund siden da.

Lenke til kommentar

Jeg har jo funnet ut at GPU må være lik. Er den det på de to kortene? Jeg tror ikke man feks kan kjøre gtx465 og gtx480. Men jeg er usikker på gtx560, for det er vel ikke så ulikt gtx465. Noe annet som sies er at model navnet eller noe sånt må være likt. Jeg kjenner jeg blir litt forvirret her.

 

Kan jeg bare teste for å se om det går?

Lenke til kommentar

Nei, ikke test i det hele tatt. Jeg kan nesten garantere deg 100 % at SLI med et GTX 465 og et GTX 560 Ti vil IKKE gå bra i det hele tatt.

Det MÅ være like GPUer, altså 2 x GTX 465 eller 2 x GTX 560 Ti. Det er tross alt snakk om to forskjellige generasjoner av GPUer.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Takker, da er jeg spent på hva komplett.no vil gjøre, siden jeg kjøpte kortene med hensikten for å bruke SLI. Ser ikke ut som de har flere gtx465. Håper de ber meg sende inn mitt andre gtx465 kort, så jeg da kan få 2 gtx560 kort.

 

 

Du kan jo be dem om et MSI Big Bang Fuzion hovedkort for der kan du nemlig mikse og trikse med forskjellige skjermkort. Det hovedkortet har nemlig Lucid's Hydra Engine oppsett. :thumbup:

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...