Gå til innhold

Lanserer slanke bærbare for massene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, den snodige oppløsningen 1366x768 har av en eller annen snodig grunn blitt vanlig.

 

Jeg savner den gode gamle maskina mi med 4:3-skjerm og veldig mye bedre oppløsning (1200 i høyden). Synd det har blitt helt slutt på bærbare med den oppløsningen.

 

# Siste Intel-prosessor

# 2,5-tommer 64 GB harddisk

Hva i all verden skal dette bety? Kan dere ikke bare skrive hvilke prosessorer eller prosessorserier det gjelder?

 

Og 64 GB harddisk må jo være feil. Så vidt jeg vet har det aldri eksistert 64 GB harddisker og det er lenge siden det ble produsert og solgt 2,5" harddisker i størrelsene 60 og 80 GB. Det må være SSD (og ikke harddisk) dere mener?

Lenke til kommentar

Innebygd kjølesystem, 64 GB harddisk, siste prosessorer fra Intel, opptil 8 GB minne. Hva skal det til for å skrive for HW? Fullstendig rubbish kopiering av en presseartikkel. Når man skal gjøre noe så enkelt som å kopiere en pressemelding, så sørg i hvert fall å gjør det riktig!

 

Skal ikke være kun kritisk da det har i det siste kommet mange fine artikler her på HW, men det er overveldende mange slike tragiske artikler som dette. Hadde nesten vært bedre å lagt en RSS-feed fra lanseringsguiden direkte ut på forsiden.

Lenke til kommentar
R830

 

13,3-tommer skjerm med lED-baklys, 1366x768, 16:9

Hvordan får man en Improvised Explosive Device til å fungere som baklys...? :p

 

Noe jeg stusset over: "VGA, HDMI (eller DisplayPort)", hvorfor ikke HDMI og DisplayPort?

 

VGA har fortsatt livets rett ettersom det finnes svært mange prosjektorer rundt om i landets møte- og konferanselokalser som benytter VGA.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Kan ikke begripe hvorfor mennesker kjøper 15-tommere med 768-linjers oppløsning. Ikke 14-tommere heller for den sags skyld. På en 13-tommer er det kanskje en gråsone.. Ikke mye man får plass på med slik oppløsning gitt.

Enig, men det kommer også veldig an på bruken. De fleste, kanskje ikke her inne dog, bruker maskinen sin kun til å surfe og titte på feriebildene og da går det greit. Den store massen har ikke så store krav til databruk. De fleste redigerer ikke en gang bildene sine, eller surfer på mer enn én til to nettsider om gangen. Mange eldre mennesker, inkludert meg selv til tross for at jeg ikke er så gammel, merker at synet blir dårligere - og da er det greit med litt liten oppløsning på en 15".

 

Kjører selv 1920x1200 på min desktop, og kunne ikke tenke meg å gå lavere. Tenker jeg derimot på min mor og far ville det nok ha vært en for høy oppløsning. Det jeg gjerne skulle ha sett var at flere laptoper ble levert med høyere oppløsning på skjermen slik at man hadde et større utvalg å velge blant. Nå er det stort sett slik at man må velge rådyre business-maskiner, eller at man må bestille direkte fra Dell og andre der du kan konfigurere maskinen direkte på nettet. Ulempen er at man ikke fysisk får sett og sammenliknet maskinene man er interessert i før man kjøper.

Endret av Nuffern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er første gang jeg sjekket hvem som har publisert artikkelen. For her var det mye som ga lite mening. Det er synd å si at mistanken ble bekreftet om at det var samme mann som mange blant publikum har kritisert siste tiden her på hw.no.

 

Jeg går ikke etter person, og har holdt meg unna å kommentere slik før, men dette begynner å bli komisk.

 

Kan ikke begripe hvorfor mennesker kjøper 15-tommere med 768-linjers oppløsning. Ikke 14-tommere heller for den sags skyld. På en 13-tommer er det kanskje en gråsone.. Ikke mye man får plass på med slik oppløsning gitt.

Kan bekrefte at det er en god oppløsning på min 13", på min 11.6" er det derimot i minste laget synes jeg og man blir fort sliten av å lese websider mm. men funker helt greit til casual stuff. På 12" er det kankskje bedre men jeg trives med den på 13" men nå er synet mitt ikke lenger hva det en gang var.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Skal ikke være kun kritisk da det har i det siste kommet mange fine artikler her på HW, men det er overveldende mange slike tragiske artikler som dette.

Hvis du ser etter på de artiklene så er det stor sannsynlighet for at det er samme "reporter" som skriver dem. Jeg liker ikke å henge ut noen, men nå har det pågått i lang tid, med stadige tilbakemeldinger uten noen forbedring...

Lenke til kommentar

Bleh. Maskinene ser jo slett ikke verst ut, men skjermoppløsningen da, Toshiba :(

 

Her lanserer dere maskiner som har spesifikasjoner gode nok til å til og med interessere bedriftsbrukere, og mer "hardcore" brukere, og så leverer dere maskinene med latterlig dårlige oppløsninger? Min 2-3 år gamle Thinkpad har jo bedre oppløsning, og det er på en 4:3 skjerm...

Lenke til kommentar

1440x900 bør være et minstekrav til standard på 15". På 17" bør minstekravet være 1680x1050. Hvor man selvfølgelig kan kjøpe alle med høyere oppløsning til en høyere pris.

 

EDIT:

Ellers så jeg til min store glede at Samsung sin "google experience"/honeycomb tablet på 10.1" kommer med 1280x800 :). Jeg trodde ikke det ville bli laget såpass bleedingedge enheter med det gode 16:10 ws formatet lenger.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

1440x900 bør være et minstekrav til standard på 15". På 17" bør minstekravet være 1680x1050. Hvor man selvfølgelig kan kjøpe alle med høyere oppløsning til en høyere pris.

 

EDIT:

Ellers så jeg til min store glede at Samsung sin "google experience"/honeycomb tablet på 10.1" kommer med 1280x800 :). Jeg trodde ikke det ville bli laget såpass bleedingedge enheter med det gode 16:10 ws formatet lenger.

 

I år 2000 kjøpte jeg den første bærbare som ikke var arvet :-)

Det var 1450 x 1050 oppløsning på en 15". Da fantes slik oppløsning som tilvalg på svært mange merker. Idag 11 år senere er det nesten ikke mulig å oppdrive skikkelig oppløsning på bærbare.

Lenke til kommentar

VGA har fortsatt livets rett ettersom det finnes svært mange prosjektorer rundt om i landets møte- og konferanselokalser som benytter VGA.

Det er vel kanskje for tidlig å fase ut VGA tilkoblingen generelt på bærbar, men man må vel uansett droppe VGA porten hvis en vil ha en veldig tynn maskin.

 

Forøvrig:

In December 2010 it was announced that several computer vendors and display makers including Intel, AMD, Dell, Lenovo, Samsung and LG would stop using LVDS from 2013 and legacy DVI and VGA connectors from 2015, replacing them with DisplayPort and HDMI. However, many are still using those connectors, so it doesn't seem to have much effect right now. Most laptops still have HDMI and legacy VGA ports, but not displayport or DVI
http://en.wikipedia.org/wiki/Displayport#Advantages_over_legacy_standards Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...