Gå til innhold

Generell diskusjon rundt Norges hovedstad Oslo. En pryd for landet eller en forfallen rønne? Et fristed for kriminalitet eller en trygg by?


Hvordan synes du Oslo er utsendemessig?  

685 stemmer

  1. 1. Synes du Oslo er en fin by utsendemessig?



Anbefalte innlegg

Nei, du skrev bare at man skal ha begge deler.

 

Nettopp! Og når du da kommer med tullekommentarer om å ha annen hver gammel og moderne byggning fremstår du ikke akkurat som seriøs... Som jeg tideligere gav eksempel på med New York City er det nesten bare på Manhattan at du finner skyskrapere selvom det det er dette som er symbolet på hele byen. Men du har også de fire andre bydelene Brooklyn, Bronx, Queens og Staten Island. Oslo er ikke i nærheten av samme størrelse, men stor nok til at man kunne hatt nye, moderne skyskrapere i sentrum, men ikke i resten av byen. Og Oslo er mer enn sentrum.

 

Vil du ha egne bydeler med moderne arkitektur og "gamlebyen" (som vi allerede har) med de gamle byggene?

 

Nei, jeg vil ha kontraster istedefor en ensidig, grå og kjedelig by som Oslo er i dag.

 

I så fall hvilke historiske bygg skal du ofte, hvor skal denne bydelen ligge?

 

Akkurat ja, det samme pjattet om at man må rive gammle bygg... :roll: Akkurat hvor høyblokker og skyskrapere bør bygges har jeg ikke gått så mye inn på siden det er helt uaktuelt med dagens latterlige holdninger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men da vil jo Oslo fortsatt ha "de gamle, kjedelige steinbyggningene sine som knapt har noen varriasjon i det hele tatt". De du tydeligvis ikke har noe sansen for.

Nå høres det jo plutselig ut som disse "gamle, kjedelige steinbyggningene" ikke er gamle eller kjedelige lenger. Disse byggene blir jo ikke yngre av at det bygges et hypermoderne bygg i glass og stål tvers over gaten.

 

Bestem deg!

 

Du har sikkert fått det med deg hvis du har lest de siste innleggene, men det kunne vært fint med slike byggninger dersom man også hadde nye og moderne slik at det ble kontraster og varriasjon istedefor bare kjedelige og gammle bygg!

Lenke til kommentar

Glimti, du synes høyblokker er så stilig. Har du vært på Østkanten og sett sovjetblokkene som står der? Det ser jo faen ikke ut.

 

Nei, jeg vil ha kontraster istedefor en ensidig, grå og kjedelig by som Oslo er i dag.

 

Når du skriver dette lurer jeg på om du i det hele tatt har vært andre steder enn Oslo S.

 

Har du hørt om Frognerparken (som kanskje er det vakreste jeg vet med Oslo), Uranienborgsparken, Ekebergsletta, Middelalderparken osv.?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Trist nyhet....

 

Men den utvikler seg til å bli en svært god nyhet for Oslos kulturliv.

 

Må komme meg innom den bokhandlen en gang. Bøker er en svært verdifull greie som jeg aldri får nok av. Elsker å lese og det er alltid morro å gå i nye butikker og se på utvalget når de selger noe som interesserer deg. Trist for kinoen, men det finnes jo andre kinoer i Oslo.

Lenke til kommentar

Som har har bedt deg svare på før, hvordan skal du løse dette?

Skal du rive hele "sentrum" og bygge det hypermoderne, kjedelig og kaldt og la gamlebyen så?

 

Skriveriene dine blir virkelig bare mer og mer idiotiske for hvert eneste innlegg! Du er den eneste som har snakket om å rive gammle bygg og hele bydeler. Jeg har aldri nevnt et ord om det, men snakker om gammelt og nytt sammen slik at man får kontraster og en spennende by.

 

Siden det ser ut til at det bare er du som mener det, så er det ganske greit.

Tror Oslo tjener mer på turister fra andre land enn en bitter kar.

Særpreget er at Oslo ikke prøver å være noen hypermoderne kald og stil-løs by.

 

Ja, turister som snakker om at de opplever narkomaner som ligger rett ut på gaten... Husker jeg leste en reportasje om det en gang for noen år siden. Nå husker jeg ikke hvilken avis det var eller hvilket år så kan bli vanskelig å lete etter en nettartikel, men kan jo se om jeg finner noe.

 

Bitter... :roll: :!: Du klarer virkelig å skrive tåpelighet etter tåpelighet!

 

Huff...

 

Med den holdningen er det ikke akkurat underlig at "fremskritt" og "modernisme" er ukjente ord for deg...

 

Hvorfor er det viktig at byen skal være så stor i størrelse og i folketall?

Det hadde blitt helt på tryne om Drammen skulle blitt samme by som Oslo.

 

Fordi det blir langt mer imponerende og sammensatt. Hvorfor må alt være så lite og tragisk med Norge?

Lenke til kommentar

Men du vet jo at det er bygg i sentrum, så noen må vel vike. Eller skal du bygge ut Oslo marken.

Du skriver jo at du vil ha høyblokker i sentrum og der er det jo bygg allerede.

Så så lenge du ikke skal bygge nye høyblokker på toppen av de byggene som allerede er det så må jo noe rives. Det sier jo seg selv.

 

Slår du sammen Oslo og Drammen blir det ikke akkurat veldig sammensatt da det er mye "bondeland" mellom disse byene. Det er til og med enda en by i mellom (Sandvika).

 

Du må gjerne mene at mine innlegg er latterlige, men du driver med ønsketenkning som ikke er i nærheten av sannsynlig. Skal man bygge ett moderne sentrum uten å rive bygg?!

 

 

Huff...

 

Med den holdningen er det ikke akkurat underlig at "fremskritt" og "modernisme" er ukjente ord for deg...

Jeg jobber midt oppi moderne kalde glassbygg, det er ikke veldig stas. Har ikke noe i mot det, men syns det ser mye bedre ut med gamle historiske bygg.

Endret av PatSharpX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du vil ha ha skyline i sentrum med kalde og kjedelige bygg.

 

Komplett latterlige greier som du gjentar og gjentar! Du ønsker deg en kjedelig by med kun gammle og triste byggninger som fullstendig mangler all interesse og bare vitner om en by som aldri har kommet videre. Som ikke fenger noe som helst utenom en grå, kjedelig og trist hverdag.

 

Det er ingen ting kaldt eller kjedelig med nye, spennende byggninger i høyden! En kloss som er satt rett opp og ned blir fort kjedelig ved mindre den har et svært spesielt og imponerende utsende, men hadde du studert skyskrapere rundt om i verden ville du visst at det finnes mange spennende former og fasonger! Arkitekturen har forandret seg kraftig fra den første skyskraperen ble reist i Chicago og fram til i dag! De kaster en del skygge ja og noen kan miste utsikten, men det får så være. Annet skal man ikke forvente i en by i utvikling og da spesielt ikke en hovedstad. Som sagt får folk flytte ut på landet og bli der dersom de ikke tåler utvikling inne i byene!

 

Du sier du har vært i Oslo før, dermed vet du at det er bygg i sentrum. Dvs disse må jo dermed rives.

 

Du sier du kjenner Oslo og alikevel framstiller du det som det ikke er plass til å bygge noe mer der...

 

Personlig bryr jeg meg ikke om utsikt, men om kulturarv.

 

Og ingen andre enn deg har sagt at den må vike. Si at noen av Oslos gammle, kjedelige bygg må rives. Langt ifra alle har noen kulturarv eller verneverdighet over seg.

 

Mens du vil ha høyblokker, noe som ikke er spesielt pent.

 

Høyblokker og skyskrapere, noe som vitner om modernisering, sparing på plass av tomter og tar seg godt ut!

 

Altså du skal jo få lov til å mene det, vi har jo personer i landet vårt som går med sokker i sandalene også, men ikke prakk det på oss!

 

Enda et latterlig avsnitt... :roll:

 

Du presenterer argumentene dine som at det "bare er å gjøre" og det er det eneste riktige.

Poenget mitt med å delta i tråden er jo for å informerer seg om at det ikke bare er å rive å bygge opp. Ting er litt mer komplisert enn som så.

 

Igjen kommer du med disse latterlige riveuttalelsene dine til tross for at ingen andre har nevnt noe om å rive noe som helst... Hvor var det egentlig du fikk det tullet fra?

 

Du har ikke noe grunnlag for å uttale deg om hva jeg tror. Da kan jeg like gjerne uttale meg om at du er en av dem som hindrer all framgang her i landet fordi du vil ha utsettelse etter utsettelse.

 

Hva skal du gjøre med de hjemløse og narkomane feks? Det er veldig enkelt å si at de skal fjernes, men husk de er mennesker de også. De må ha ett sted å være.

 

De får tvangsflyttes inn i leiligheter. De narkomane må selvsagt tvangssendes på avrusningsklinikk først. Og om noen nekter å ta imot hjelp og vil fortsette å være på gaten får man enten kaste de ut av byene så de får bo i skogen eller kaste dem i fengsel. På gaten skal de iallefall ikke være!

 

Edit: Du stusser vel ikke over at det er ytterst få/ingen som støtter argumentene dine? Selv om du hardnakket mener at disse tingene må gjøres?

 

Nei. Som sagt har jeg forstått at folk i denne tråden prioriterer utifra sin egen, elskede utsikt samt at så lenge det finnes andre byer med værre problemer er det bare å forsømme at det finnes her i landet og...

Lenke til kommentar

Nei, fordi det finnes ikke en fasit for hva som er fint eller ikke.

 

Og det er det ingen som har påstått heller! Hvor mange påstander som aldri har vært i tråden skal du egentlig finne opp og "argumentere" utifra?

 

Du syns ikke Oslo er fin, det er din PERSONLIGE mening, som ikke deles av oss andre.

 

Og den deler svært mange dersom du ser på avstemningen. La meg minne deg på at man ikke trenger å delta i tråden for å stemme.

 

Selv om du presenterer det som om det er fasiten.

 

Nok et latterlig skriveri... :roll:

Lenke til kommentar

Igjen, du sitter på ingen måte med noen fasit, han må få lov til å til å mene at han syns byen er fin.

 

Igjen kommer du med dette fasitgnålet selvom ingen har skrevet noe om det utenom deg... :roll: Videre prøver du å få det til å fremstå som om jeg har prøvd å nekte andre å si sin mening... :!: Hvor er det egentlig du vil med alt dette tøvet?

 

Parker er det plenty av, jeg har nevnt fler tidligere i tråden.

 

Det kan være innlegg som ikke var skrevet til meg og jeg har stort sett oversett innlegg til andre siden jeg har så mange å besvare selv i denne tråden. Bare å quote det du har skrevet eller skrive det på nytt.

Lenke til kommentar

Glimti, du synes høyblokker er så stilig. Har du vært på Østkanten og sett sovjetblokkene som står der? Det ser jo faen ikke ut.

 

Var det det jeg snakket om? Nei, jeg snakket om nye og moderne høyblokker og skyskrapere med ny, spennende arkitektur og nye, spennende former! Jeg snakket ikke om gammel og kjedelig sovjetstil. Vi burde absolutt ikke bygge opp noe i tråd med den tideligere Sovjetunionen, heller ikke arkitektur.

 

Når du skriver dette lurer jeg på om du i det hele tatt har vært andre steder enn Oslo S.

 

Da anbefaler jeg deg å lese igjennom tråden. Har vært svært mange andre steder i Oslo ja. Skjønt de siste årene har det blitt mest helgebesøk med byturer. Var mye utenfor sentrum på familiebesøk da jeg var mindre.

 

Har du hørt om Frognerparken (som kanskje er det vakreste jeg vet med Oslo), Uranienborgsparken, Ekebergsletta, Middelalderparken osv.?

 

Frognerparken har jeg nevnt flere ganger i tråden og sagt er fin, noe som er enda en grunn til at du burde lese igjennom tråden før du skriver... Slottsparken har jeg også nevnt og det hadde vært flott der utenom det grusomme slottet.

 

Kan godt være jeg har vært i de andre da jeg var mindre, men kan ikke si det høres kjent ut her og nå. Du må gjerne slenge ut noen bilder av det du synes er fint, men helst i spoiler. I begynnelsen av tråden var det masse bilder folk la ut og tråden ble bare uoversiktelig og håpløs å bla igjennom.

Lenke til kommentar

Var det det jeg snakket om? Nei, jeg snakket om nye og moderne høyblokker og skyskrapere med ny, spennende arkitektur og nye, spennende former! Jeg snakket ikke om gammel og kjedelig sovjetstil. Vi burde absolutt ikke bygge opp noe i tråd med den tideligere Sovjetunionen, heller ikke arkitektur.

Som nevnt tidligere, det er akkurat det som bygges i Bjørvika (webcam)

Endret av bruno99
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Frognerparken har jeg nevnt flere ganger i tråden og sagt er fin, noe som er enda en grunn til at du burde lese igjennom tråden før du skriver...

 

Jeg har da monitorert tråden siden den ble opprettet, men kun skrevet med ujevne mellomrom da du fremstår som en ignorant debattant uten innsikt i Oslo overhodet. Dermed ser jeg liten vits i å bruke altfor mye tid her.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Men du vet jo at det er bygg i sentrum, så noen må vel vike. Eller skal du bygge ut Oslo marken.

 

Om noen må så er det ingen fare. Så mange gammle, stygge bygg som det er i Oslo sentrum gjør det ingen ting om noen forsvinner for å få fram kontrastene når nye, moderne bygg kommer opp. Og som nevnt før sparer høyblokker og skyskrapere plass til andre tomter da man bygger i høyden istedefor i bredden.

 

Planla ikke å bygge i oslomarken nei. Som jeg har sagt tideligere er det nødvendig å bygge i høyden i Oslo sentrum nettopp pga. at det er uegnet å bygge ut i lengden.

 

Du skriver jo at du vil ha høyblokker i sentrum og der er det jo bygg allerede.

Så så lenge du ikke skal bygge nye høyblokker på toppen av de byggene som allerede er det så må jo noe rives. Det sier jo seg selv.

 

Du hevder at det ikke finnes mer plass i det hele tatt?

 

Slår du sammen Oslo og Drammen blir det ikke akkurat veldig sammensatt da det er mye "bondeland" mellom disse byene. Det er til og med enda en by i mellom (Sandvika).

 

Så bygger man det sammen til en by og ferdig med det. Enkel logikk.

 

Du må gjerne mene at mine innlegg er latterlige, men du driver med ønsketenkning som ikke er i nærheten av sannsynlig. Skal man bygge ett moderne sentrum uten å rive bygg?!

 

Du oppdikter uttalelser som ingen har kommet med for deretter å prøve å argumentere utifra disse uttalelsene så ja, jeg mener innleggene dine er latterlige!

 

Som nevnt før er det fortsatt plass i Oslo til å bygge på og må man fjerne noe av det gamle skrapet er det intet tap. Det er overflod av gammle og stygge steinbyggninger der så de vil fortsatt være godt synelige.

 

Jeg jobber midt oppi moderne kalde glassbygg, det er ikke veldig stas. Har ikke noe i mot det, men syns det ser mye bedre ut med gamle historiske bygg.

 

Latterlig å kalle moderne byggninger for "kalde"! Si meg, er det problemer med varmeannlegget der du jobber siden du kaller byggningen kald? Vi har gammle og historiske byggninger som tar seg ut slik som feks. universitetet og stortinget. Fra forskjell til generelle, stygge byggninger i stein uten noen varriasjon vil disse bli bevart.

Lenke til kommentar

Hvor vil du bygge disse moderne høyblokkene i sentrum da, du sier jo det er plass?

Gi oss gjerne noen eksempler på bygg du kunne tenkt deg å se i sentrum av Oslo.

 

Det er også besvart tideligere. Det er på tide at du begynner å lese det jeg skriver istedefor å velge deg ut et og annet tilfeldig avsnitt her og der å besvare.

 

Jeg skrev i går at jeg ikke har tatt så mye stilling til hvor de burde bygges utenom i sentrum generelt siden det er helt utelukket med slike prosjekter i dette landet for øyeblikket.

 

Jeg husker jeg tenkte som deg da jeg var mindre og uviten, men etter å ha blitt mer voksen og begynt å skjønne verdien av kulturarven vi er så heldige å ha i Oslo.

 

FANTASTISK! :roll: :!: "Midre og uviten"... :lol: "Mer voksen"... :rofl: Det eneste det virker som er at du prøver å framstå som intellektuell. Stemmer det? Du dummer deg iallefall svært kraftig ut ved å si at jeg ikke forstår meg på storbyer og ved å sammenligne Oslo med en storby! Videre dummer du deg ut ved å kalle moderne byggninger "kalde" og ved å si at vi er heldige med arkitekturen i Oslo! Eller, manglen på arkitekturen i Oslo er det riktige. Nå har stortinget og universitetet blitt nevnt, byggninger som vil bli stående uansett. Slottet er også nevnt og det blir desverre stående det og. Det samme med parkene som har blitt nevnt. Generelt, hva er verneverdig og bærer preg av kulturarv med de helt vanelige, kjedelige steinbyggningene som preger Oslo sentrum? Nøyaktig hva?

 

Jeg forstår meg vesentlig bedre på byer og storbyer enn deg da jeg feks. har argumentert for at vi sparer tomteplass med å bygge i høyden. Jeg har også gått inn på at befolkningen er økend ebåde i norske fødsler og i innvandring. Dessuten har jeg gått inn på at man ikke kan bygge utover i Oslo i all evighet da det før eller siden ikke er mer plass. Før eller siden MÅ man opp i høyden! Jeg argumenterer altså utifra helheten, ikke utifra at enkelte privatpersoner må ofre litt utsikt eller noen solstråler her og der.

Lenke til kommentar
Slår du sammen Oslo og Drammen blir det ikke akkurat veldig sammensatt da det er mye "bondeland" mellom disse byene. Det er til og med enda en by i mellom (Sandvika).

 

Så bygger man det sammen til en by og ferdig med det. Enkel logikk.

:!: Godt du har humoren i behold da, det skal du ha.

Du må gjerne mene at mine innlegg er latterlige, men du driver med ønsketenkning som ikke er i nærheten av sannsynlig. Skal man bygge ett moderne sentrum uten å rive bygg?!

 

Du oppdikter uttalelser som ingen har kommet med for deretter å prøve å argumentere utifra disse uttalelsene så ja, jeg mener innleggene dine er latterlige!

Hvor oppdikter jeg uttalelser?

Jeg jobber midt oppi moderne kalde glassbygg, det er ikke veldig stas. Har ikke noe i mot det, men syns det ser mye bedre ut med gamle historiske bygg.

 

Latterlig å kalle moderne byggninger for "kalde"! Si meg, er det problemer med varmeannlegget der du jobber siden du kaller byggningen kald?

Jeg håper virkelig du skjønner at jeg ikke snakker om temperaturen(?!)

Det er klade, kjedelige og sterile glassbygg.

 

Hvor vil du bygge disse moderne høyblokkene i sentrum da, du sier jo det er plass?

Gi oss gjerne noen eksempler på bygg du kunne tenkt deg å se i sentrum av Oslo.

 

Det er også besvart tideligere. Det er på tide at du begynner å lese det jeg skriver istedefor å velge deg ut et og annet tilfeldig avsnitt her og der å besvare.

right back at yah

Jeg husker jeg tenkte som deg da jeg var mindre og uviten, men etter å ha blitt mer voksen og begynt å skjønne verdien av kulturarven vi er så heldige å ha i Oslo.

 

FANTASTISK! :roll: :!: "Midre og uviten"... :lol: "Mer voksen"... :rofl: Det eneste det virker som er at du prøver å framstå som intellektuell. Stemmer det?

Nei, det stemmer ikke. Jeg har da ingen grunn for å prøve å virke ditt eller datt, jeg er ikke 14år som prøver å tøffe meg på internett!.

Men det er fakta, jeg tenkte sånn før.

Du dummer deg iallefall svært kraftig ut ved å si at jeg ikke forstår meg på storbyer og ved å sammenligne Oslo med en storby! Videre dummer du deg ut ved å kalle moderne byggninger "kalde" og ved å si at vi er heldige med arkitekturen i Oslo!

Nei, jeg dummer meg ikke ut. Jeg har bare en annen smak når det kommer til arkitektur enn det du har. Det har virkelig ingen ting med intelligens å gjøre.

Begynner det å gå litt varmt i toppen på deg? Siden du begynner å gå etter meg som person?

Syns det er litt ironisk, siden jeg har sett deg rope ulv ulv om personangrep bare noen kritiserer måten du argumenterer på.

Eller, manglen på arkitekturen i Oslo er det riktige. Nå har stortinget og universitetet blitt nevnt, byggninger som vil bli stående uansett. Slottet er også nevnt og det blir desverre stående det og. Det samme med parkene som har blitt nevnt. Generelt, hva er verneverdig og bærer preg av kulturarv med de helt vanelige, kjedelige steinbyggningene som preger Oslo sentrum? Nøyaktig hva?

Jeg skjønte ikke helt den siste setningen der, men det er mange verneverdige bygg i Oslo sentrum. Ikke bare steinbygg. Dette fordi de er fine å se på og er en del av Oslos historie.

Jeg forstår meg vesentlig bedre på byer og storbyer enn deg da jeg feks. har argumentert for at vi sparer tomteplass med å bygge i høyden. Jeg har også gått inn på at befolkningen er økend ebåde i norske fødsler og i innvandring. Dessuten har jeg gått inn på at man ikke kan bygge utover i Oslo i all evighet da det før eller siden ikke er mer plass. Før eller siden MÅ man opp i høyden! Jeg argumenterer altså utifra helheten, ikke utifra at enkelte privatpersoner må ofre litt utsikt eller noen solstråler her og der.

Hvor har jeg skrevet noe om at vi ikke skal bygge i høyden?

Jeg har skrevet at jeg ikke bryr meg om utsikt. Det jeg har sagt at det er helt tåpelig å si at Oslo er en stygg by fordi den har verneverdige, gamle bygg.

Endret av PatSharpX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

:!: Godt du har humoren i behold da, det skal du ha.

 

Jada... :roll: Nå begynner tom. innleggene dine med tåpeligheter. Nøyaktig hvor er det du finner humor her? Dette er faktisk en seriøs tråd i politikk og samfunnsdelen av forumet og ikke en tulletråd i off topicdelen. PÅ tide at du merker deg det...

 

Hvor oppdikter jeg uttalelser?

 

Feks. at jeg mener byen må rives med jevne mellomrom for å modernisere ytterligere samt at jeg ønsker annenhver gammel og moderne bygging. Kunne nevnt flere ting, men forhåpentligvis ser du poenget og slutter å tillegge meg meninger jeg aldri har ytret...

 

Jeg håper virkelig du skjønner at jeg ikke snakker om temperaturen(?!)

 

Selvsagt gjør jeg det, men når du skriver tull er det like greit å svare med tull.

 

Det er klade, kjedelige og sterile glassbygg.

 

Nå vet jeg ikke hvilken byggning du jobber i så jeg kan ikke si noe om den ved mindre du legger ut et bilde, men jeg kan si at arkitekturen her i Norge er temmelig kjedelig ja. Om du jobber i en typisk firkantbyggning uten særpreg i det hele tatt er det ikke mye spennende, men fortsatt bedre enn en grå og kjedelig mur eller steinbyggning som det finnes så mange av i Oslo. Husk det jeg skrev tideligere om spennende arkitektur.

 

right back at yah

 

Har du noe svar eller skal du bare skrive tull?

 

Nei, det stemmer ikke. Jeg har da ingen grunn for å prøve å virke ditt eller datt, jeg er ikke 14år som prøver å tøffe meg på internett!.

 

Du har iallefall den samme typiske holdningen med å kalle deg musikkelsker og snakke om kulturarv og verneverdighet... Som jeg nevnte er de færreste av Oslos typiske, kjedelige hus og byggninger av stein verneverdige. Ikke har de noe med musikk å gjøre heller.

 

Men det er fakta, jeg tenkte sånn før.

 

Synd at det endret seg. Oslo trenger modernisme!

 

Nei, jeg dummer meg ikke ut. Jeg har bare en annen smak når det kommer til arkitektur enn det du har. Det har virkelig ingen ting med intelligens å gjøre.

 

Jo, ved å kalle Oslo en storby og samtidig si at jeg hverken forstår meg på Oslo eller på storbyer dummer du deg ut! Må jeg gjenta argumentene for å bygge i høyden i tillegg til at det symboliserer modernisme?

 

Begynner det å gå litt varmt i toppen på deg? Siden du begynner å gå etter meg som person?

Syns det er litt ironisk, siden jeg har sett deg rope ulv ulv om personangrep bare noen kritiserer måten du argumenterer på.

 

Bare spar deg! Det er du og utelukket du som har bedrevet tull og hersketeknikker i denne tråden ved å finne opp uttalelser og tillegge meg meninger jeg ikke har! Dessuten går jeg ikke på person, men bemerker at du tar feil i dine uttalelser om Oslo og storbyer. Samtidig viser jeg til seriøse argumenter for å bygge i høyden mens alt du kan si er at du synes nye, moderne bygg er kalde, kjedelige og sterile...

 

Jeg skjønte ikke helt den siste setningen der, men det er mange verneverdige bygg i Oslo sentrum. Ikke bare steinbygg. Dette fordi de er fine å se på og er en del av Oslos historie.

 

Da får jeg prøve å skrive enklere: Hva er verneverdig med de typiske husene og byggene i Oslo? Hvor ligger kulturarven?

 

Hvor har jeg skrevet noe om at vi ikke skal bygge i høyden?

 

Du har vært plent imot det gjennom hele tråden. Endrer du plutselig mening?

 

Jeg har skrevet at jeg ikke bryr meg om utsikt.

 

Nei, ikke du. Men så og si alle andre har snakket om det både i denne og andre tråder der temaet har vært tatt opp og derfor nevner jeg det siden det samt at skyskrapere kaster skygge er typiske argumenter som kommer opp og det er ikke noe som får meg til å endre mening. Den slags argumenter vitner bare om at folk ikke har forstått at de lever i en by!

 

Det jeg har sagt at det er helt tåpelig å si at Oslo er en stygg by fordi den har verneverdige, gamle bygg.

 

Og igjen, hva er verneverdige med dem?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...