Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Samfunnet har liten toleranse for jenter!


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Det er noe jeg stadig stusser over og det er forskjellen man blir sett på om man er jente som drikker seg full eller gutt.

 

Et eksempel:

Dersom en pen jente drikker seg ganske full og evt. danser hemningsløst, flørter med forskjellige gutter, kaster opp eller andre lignende ting så blir jenta med en gang stemplet som bla. "horette", "desperat", lite "classy" og kan omtrent glemme og bli sett på som "kjærestemateriale".

 

Men dersom en gutt gjør de samme tingene i fylla, så er det omtrent ingen som tenker over det en gang.

 

Hvorfor er det så liten toleranse for dette med jenter?

 

Irriterer meg grenseløst at vi jenter ikke kan "gjøre" disse tingene uten å bli sett "ned på". Hvorfor har samfunnet blitt slik at jenter må være de fornuftige som sitter og sipper av vinglasset om de i det heletatt skal bli sett på som ordentlige jenter?

 

Nå snakket jeg om jenter og gutter i alder 20-25.

 

Saken er nemlig at jeg har en tendes til å bli slik når jeg drikker for mye, og har til og med fått høre i blandt at jeg oppfører meg litt umodent! (Bare fordi jeg gjør litt mye utav meg selv, kanskje på samme måte som gutter ofte gjør med å "fly litt rundt".

 

Har jeg rett og slett møtt alt for sofistikerte mennesker? Eller er det ikke "akseptabelt" noen steder og oppføre seg slikt i en alder av 22?

 

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)

 

Det er noe jeg stadig stusser over og det er forskjellen man blir sett på om man er jente som drikker seg full eller gutt.

 

Et eksempel:

Dersom en pen jente drikker seg ganske full og evt. danser hemningsløst, flørter med forskjellige gutter, kaster opp eller andre lignende ting så blir jenta med en gang stemplet som bla. "horette", "desperat", lite "classy" og kan omtrent glemme og bli sett på som "kjærestemateriale".

 

Men dersom en gutt gjør de samme tingene i fylla, så er det omtrent ingen som tenker over det en gang.

 

Hvorfor er det så liten toleranse for dette med jenter?

 

Irriterer meg grenseløst at vi jenter ikke kan "gjøre" disse tingene uten å bli sett "ned på". Hvorfor har samfunnet blitt slik at jenter må være de fornuftige som sitter og sipper av vinglasset om de i det heletatt skal bli sett på som ordentlige jenter?

 

Nå snakket jeg om jenter og gutter i alder 20-25.

 

Saken er nemlig at jeg har en tendes til å bli slik når jeg drikker for mye, og har til og med fått høre i blandt at jeg oppfører meg litt umodent! (Bare fordi jeg gjør litt mye utav meg selv, kanskje på samme måte som gutter ofte gjør med å "fly litt rundt".

 

Har jeg rett og slett møtt alt for sofistikerte mennesker? Eller er det ikke "akseptabelt" noen steder og oppføre seg slikt i en alder av 22?

 

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Jenter vil ha drittsekker. Å gjøre så mye som mulig med så mange jenter som mulig er noe som hører til den rollen.

 

Gutter vil ikke ha frigide jenter. Gutter vil ha trofaste jenter, og dermed må de holde seg monogame.

 

Grunnen er at gutter og jenter har forskjellige idealer for en partner. Grunnen er ikke at samfunnet har liten toleranse for jenter.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hei :)

 

 

 

Har jeg rett og slett møtt alt for sofistikerte mennesker? Eller er det ikke "akseptabelt" noen steder og oppføre seg slikt i en alder av 22?

 

:dontgetit:

 

 

Kanskje det hele handler om ens eget valg av tid/sted, og setting forøvrig?!

 

På meg virker det ikke å være like sterk forskjell i hvordan gutter/jenter oppfttes hvis de "tar den helt ut" som det var for noen år siden.

 

 

Lenke til kommentar

Gammel men god:

 

If a key can open a bunch of locks, it's viewed as a master key, but if a lock is opened by a lot of different keys, well then that's a pretty shitty lock if you ask me.

 

 

Mener jeg har lest dette en plass..

Det ligger da over alt på internett, så skal ikke se bort ifra det.

Lenke til kommentar

Okay her er min mening.. FRYKTELIG mange jenter spiller hard to get, og venter på at gutter skal ta kontakt. Sånn som jeg ser det, så MÅ gutter være mer "løse" for å få kontakt med jenter, siden mange jenter bare sitter og venter på at det skal skje noe.. Derfor legger man jo mer merke til det når jenter først driver på med noe. Hadde jenter vært like aktive som gutter når det kommer til å "tekste først" "gå bort til det motsatte kjønn først" og rett og slett ta kontakt om man ser noe man liker, så hadde det ikke vært så unormalt. Da tror jeg begge kjønn kunne veid litt opp. Har ikke hørt om mange historier hvor jenter sjekker opp gutter, og jenter.. Selv om kanskje dere er en av de få, så er det skremmende flere gutter som må ta initiativ.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men jeg må si at jeg liker og foretrekker tøffe jenter som kan forsyne seg av livets goder, enten det sex, mat eller annen moro, så det er bare å bli mer outgoing jenter...

 

For all del, kan si meg enig her. Men damer som HVER helg drikker seg fra sans og samling er ikke noe å samle på for min del! Det er lov å feilberegne, men dette er noe man stort sett for unnagjort i 14-20års alderen. Jeg kjenner mange som "må" være berusa/brisen/full for at de skal ha det gøy på byen, noe jeg synes er trist.

 

Og ang emnetittel, det der går begge veier! Ingenting er likt for gutter og jenter, alle settinger har en kjønns-preferanse

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
og har til og med fått høre i blandt at jeg oppfører meg litt umodent!

Jeg stusser litt på hvem du har hørt dette fra? Slik drittslenging er ofte jenter inn i mellom, så hvorfor i det hele tatt blande inn hva gutter og hvorfor de ikke blir kritisert blir kanskje litt feil? Gutter slenger ikke dritt etter hverandre.

 

Forsåvidt enig i det siste som har blitt sagt her, det går begge veier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...