Gå til innhold

Wave S8500 og Exchange ActiveSync mot Gmail


Foxtrot

Anbefalte innlegg

Har en Samsung Wave S8500 og må bruke Exchange ActiveSync mot Gmail. Den skal innbefatte epost, kontakter og kalender.

Har lest de få guidene jeg fant på nettet uten å lykkes.

 

Disse har jeg prøvd:

http://email.about.com/od/accessinggmail/f/Gmail_Exchange_ActiveSync_Settings.htm

http://www.badaforums.net/forums/samsung-wave-tutorials/how-get-push-email-the-samsung-wave-t1401.html

 

Er det noen som kan hjelpe meg med dette?

Jeg synker over WiFi første gangen da det er en del data ved første synk.

 

Er det noen som har et velprøvd oppsett?

Endret av Foxtrot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo helt utrolig at ingen svarer på et problem som er velkjent blant eiere av Samsung Wave 8500. Exchange ActiveSync mot Gmail er problematisk og har ennå ikke funnet en løsning noen steder. Det virker som at det som fungerer for den ene ikke nødvendigvis fungerer for andre, noe jeg synes er litt rart.

 

Jeg håper på et eget forum under "Mobil og PDA > Smarttelefoner" der vi kan samle alle diskusjoner ang BADA OS og Samsung Wave.

Endret av Foxtrot
Lenke til kommentar

Me har ikkje eit eige Android-forum her, så eit bada-forum må du nok vente lenge på.

 

Kva er eigentleg problemet ditt? Ja, det gjeld Exchange mot Gmail, men kva går gale? Det klarer ikkje eg å trekke ut av innlegga dine.

 

Om du ikkje får satt den opp, her er mitt oppsett (firmware JL2):

- E-postadresse: [email protected]

- Brukarnavn: [email protected]

- Passord: Gmail-passord

- Server URL: m.google.com

- Bruk SSL: ja

- Domene: (blankt)

- E-postsynk: Siste uke

- Kalendersynkronisering: på (alle data)

- Kontaktsynkronisering: av

- Oppgavesynkronisering: av

- I tilfelle konflikt: erstatt element på enheten

 

Dette har eg brukt sidan starten av januar, og det virkar. Eg har derimot opplevd at kontoen enten sluttar å hente data (ingen feilmeldingar), eller gjev feilmelding "kunne ikke koble til", sjølv om det ikkje er noko feil med nettverket. Då må eg slette kontoen og sette den opp på nytt.

 

Sist dette skjedde hadde eg problem med å koble til kontoen etter sletting òg. Det virkar som det ikkje går dersom du gjer noko feil under oppsettet, og prøvar å rette det opp etterpå. Veit du om du har fått alt 100% rett på første forsøk? Om ikkje, slett kontoen, start telefonen på nytt (bare for å vere sikker), og prøv igjen.

 

Merk òg at når du lagar ei hending i kalenderen på telefonen vel den "Min kalender" som standard. For å få hendinga opp i Google Kalender må du velge Exchange ActiveSync kvar gong du opprettar ei hending.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...