Gå til innhold

Test: Fortron/Source Aurum Gold AU-600


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott test! Hardware.no har noen av de beste PSU-testene på nettet, og denne holder samme standard. Men ut fra resultatene er jeg ikke helt enig i at denne skal få "anbefales"-stempelet. Den er for all del et godt produkt, men som det også poengteres i konklusjonen, er HX 650W definitivt et bedre kjøp på alle mulige måter bortsett fra effektivitet. Det jeg stusser på er vel først og fremst at artikkelforfatter tar det for gitt at denne vil falle i pris i løpet av to måneder etter lansering. Vet vi det sikkert? Det er da ikke automatisk slik at hardware faller i pris en stund etter lansering. Det skjer ofte, men langt fra alltid. Og er det ikke like godt mulig at det kan komme et bedre produkt på markedet i løpet av de to månedene?

 

Jeg synes en bedre konklusjon ville vært å fjerne "anbefales"-stempelet og si at det er et meget godt produkt, men hvis lanseringsprisen holder seg kan det ikke anbefales over de produktene det konkurrerer med, men at det til en litt lavere pris, for eksempel 800 kroner, vil være et meget godt kjøp hvis du kan leve med at den ikke er modulær.

Lenke til kommentar

På side 2, siste setning i første avsnitt er der en liten skrivefeil.

"Som et eksempel kan vi i dag hente ut 540 W, mens man på 700 W-enheten maksimalt kan trekke 672 W."

 

Puke Nukem: Som han sa i testen, oscilloskopet de bruker til å måle ripple fungerte ikke som det skulle, de hadde helt sikkert målt om de bare hadde muligheten til det.

 

Håper bare at noen norske nettbutikker begynner å føre denne, ville vært typisk om ingen solgte den her i landet.

Endret av Lore
Lenke til kommentar

Jeg kjører Corsair strømforsyning og er meget fornøyd med det. Har bygget en PC med CX strømforsyning som var meget stillegående. Ble enda bedre i et Fractal Design R3 kabinett. Håper FS sine strømforsyninger er gode på støy kontra andre strømforsyninger, for da blir de virkelig et godt kjøp. Gleder meg til disse kommer på markedet!

Lenke til kommentar

Har dere sluttet å se på ripple?

 

Hvis du hadde tatt deg tid til å lese hele artikkelen hadde du fått med deg dette:

 

"Denne gangen fikk vi dessverre ikke gjort rippelmålinger. Når vi gjør disse målingene lytter vi på både den positive lederen og jordingen. Dette gjør at vi benytter begge de to kanalene oscilloskopet vårt har. Dessverre ser det ut til at én av disse kanalene har tatt kvelden, og det var derfor ikke mulig å gjøre rippelmålinger."

 

Så der har du det ;)

 

Håkon

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...