Gå til innhold

Killzone 3 - den store tråden


mortensol

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En dag til jeg kan begynne å laste opp videoer :D

 

Hater de som allerede har gjort uten å få account suspendet. Skjedde meg før, hvorfor ikke dem!?

Fordi de bruker en fake-konto, slik at det åpenbart ikke vil gi noe smekk å suspendere kontoen. Sony folk er veldig greie på den måten - de liker å kødde med vanlige brukere. Men hvis du ser ut til å være mer viktig enn som så, da ligger de unna. Og det blir gjerne gjort manuelt på oppfordring fra andre, så hvis du ikke irriterer en humorløs gnom på et forum der du poster linkene - er oddsene for at du faktisk blir sett av Sony uhyggelig liten.

Lenke til kommentar

En dag til jeg kan begynne å laste opp videoer :D

 

Hater de som allerede har gjort uten å få account suspendet. Skjedde meg før, hvorfor ikke dem!?

Fordi de bruker en fake-konto, slik at det åpenbart ikke vil gi noe smekk å suspendere kontoen. Sony folk er veldig greie på den måten - de liker å kødde med vanlige brukere. Men hvis du ser ut til å være mer viktig enn som så, da ligger de unna. Og det blir gjerne gjort manuelt på oppfordring fra andre, så hvis du ikke irriterer en humorløs gnom på et forum der du poster linkene - er oddsene for at du faktisk blir sett av Sony uhyggelig liten.

Ikke mange fake-accoutner, en er tilogmed YT-partner.

 

Lagde tråd da jeg fikk lyst til å få han ene suspendet, men de ser ut til å gi faen.

"Mer viktig enn som så", tviler. En fyr fikk jo machinimarespawn suspendet pga tidlige black ops videoer. De er kanskje ikke direkte viktige, da det bare er en haug videoer som i hovedsak er like "gameplay/commentary", men de er godt kjente osv.

 

community.killzone.com/t5/Killzone-3-PS3/Killzone-3-Walkthorugh-completed/td-p/712143

 

Men Take 2 fikk seff meg suspenda pga tidlige videoer fra RDR.. og nesten min andre konto pga tidlige videoer fra Halo: Reach, men det var onde microsoft.

 

Det som er enda mer irriterende, er at jeg fint kan uppe videoer til min "fake" account, uten at de blir tatt ned. Ikke spoilere, men video fra spill.

Lenke til kommentar

Kjipern, ja... Jeg tror det rett og slett er fordi ingen modererer det offisielle KZ-forumet, og at Guerrilla-folket, Seb/mother666 er ganske greie når det gjelder det meste. Var det samme med Naughty Dog - de ville selvfølgelig få så mye video av spillet ut som mulig. Men "producerne" deres klarte på et eller annet mystisk vis å unnta "machinima" modusen fra resten av klausulene (selv om de ikke kunne få seg til å linke til "Game of the Year" videoen, for eksempel. *shrug*

 

Men det er det at Sony ikke har noen automatikk på det - de har ikke noen botter gående, eller en ekstern partner som leter etter kildemateriale. Istedet reagerer de på spesifikke henvendelser. Ellers er det et PR stunt av noe slag orkestrert av advokat-departementet på prinsipiellt grunnlag (slik som med "hackingen").

 

Samme igjen med screenshots i MAG (implementert bokstavelig talt et år før det ble godkjent og satt inn i spillet), videoer av replays i GT5, osv. Det blir holdt igjen på grunn av rent prinsipp. Men det blir ikke slått ned på veldig effektivt hvis noen poster videoer - selv om det helt sikker ikke er lov teknisk sett.

 

For eksempel - jeg hadde ingen anelse om at det var to forskjellige lovverk som involverte youtube-videoer i liten oppløsning som streamer, og at det var et annet for nedlastbare videoer i samme eller høyere oppløsning. Og at det kan være skikkelig dyrt å utvide rettighetene for lagring av media på den måten. Men det er to helt forskjellige lisensordninger, og klareringer som skal til. På den måten at om forlaget er Sony, så sitter utvikleren igjen med et problem hvis de ønsker å gå utenom de "normale" standardene. Mens når unntak blir gjort, og man "tror" at det er et annet system igjen - da er det bare det praktiske om å gjøre (for eksempel direkte til youtube med Shooter opptak, for eksempel).

 

..men ikke en kjeft har lyst til å snakke til noen om akkurat dette offisielt, selvsagt. Er litt som om de liker tanken på at advokatene deres har kontroll, eller noe slikt :D ..seriøst.. det er selvsagt det det er. Partnerne deres setter fokus på distribusjonssikkerhet, forventninger og forutsigbarhet. Men istedet for å finne ut en god løsning som tjener alle, så holder de igjen... Helt vanlig greie. Eget proprietært minne-brikke format på NGPen, for eksempel - stor selvfølge inne i selskapet, ser det ut som.

Lenke til kommentar

Bestilte også fra Elkjøp, men mitt eksemplar ble faktisk sendt ut den 21. Var kun reklame i postkassa nå nettopp, så kommer vel ikke i dag til tross for at det ble sendt i god tid. Bor like utenfor Oslo.

 

Edit: Må ha vært noen andre enn posten som kom med reklamen, for nå kom nettopp postbilen med Killzone 3. :)

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Hvis du fikk spillet i dag, og allerede er halvveis, så er jeg bekymret for enten deg eller lengden på spillet. :p

 

Legg merke til at jeg stiller et spørsmålstegn ved "halvveis" ;-)

Sjekket nettop opp hvor langt jeg har kommet og har nok igjen en god del , er glad i å utforske nivåene når jeg spiller så jeg bruker ofte tid på det for å få med meg mest mulig ^_^

 

Mao Halveis er nok ikke mitt tilfelle :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...