Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - Februar 2011


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ett fra meg som fotograferte i går =)

 

 

IMG_9982_Edit.jpg

Synes ikke dette funket, men kun min personlige smak. Ble litt over the top kraftig redigering.

 

That is exactly what I was going for. Når jeg først gjør ting på TFP så handler det om å gjøre nye ting & spennende ting, utvide comfort sonen litt. Skal gjøre mere slikt nå til uka med litt mere konseptuelle shoots med SFX make up.

 

@CG, jepp, prøvde med litt mere retusj i bakgrunnen også.. men synes hun sto fram bedre om ikke alt i bakgrunnen også var så blankt & shiny. den endte opp med å ta veldig mye oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Tilbake til samme lokalisasjon som tidligere denne uka, da var det grått og lite detaljer. I dag knall vær, noe som gjorde at himmelen ble noe kjedelig. Det blir litt lite struktur der.. :)

 

post-44035-0-86180600-1297440337_thumb.jpg

 

post-44035-0-96196500-1297440351_thumb.jpg

 

post-44035-0-86920200-1297440371_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Så å si at det er overeksponert med vilje var kanskje en liten overdrivelse, med andre ord ? :)

 

Jeg tror det å være bevisst på ting før man kommer helt i siste stadiet av ett bilde gjør at man kan ta litt bedre bedre bilder, der man ser at ting er gjort med vilje uten å må bli fortalt det. Det er - veldig - mange som poster bilder på web etc som slenger på en "det var med vilje" når de vet at noe ikke ser optimalt ut, og jeg er usikker på om jeg skal ta så mye hensyn til det når jeg kommenterer, om jeg fortsatt mener det ser dårlig ut.

 

Jeg overeksponerte bilde i camera raw før jeg begynte jobbe med det. Hvis det ikke er med vilje, så har du kanskje inntrykket av at jeg kan ikke å bruke camera raw? Jeg kan det, så nå slipper du undre på hvordan det var med vilje.

 

Og jeg tror det å drive med mye etterarbeid selv på sine egene bilder, for så å poste på ett forum at det er så mye bedre å ta bilde "riktig" på location i stedet for å "lage" bilde i ettertid med etterarbeid er kanskje litt uheldig. Til og med på grensa til dumt :hmm:

 

Det er veldig mange som har en anderledes workflow og teknikk enn meg selv, uten at jeg er så pompøs og selvopptatt at jeg går på forum å hevder at min måte er så mye bedre. Kanskje det du burde prøve å ta hensyn til når du skal kommentere noe er hvordan sluttresultatet er, og ikke henge deg opp i at andre ikke jobber på samme måte som deg selv? :thumbup:

Eg syns iallefall det er mykje meir irriterande når folk angriper kritikaren, istaden for å ta kritikken inn over seg. Ganske arrogant å opphøga seg sjølv til ein allvitande fotograf, og ikkje tru du kan ha godt av innspel frå andre. Nivået på bileta til cruel viser at du kanskje burde ta innover deg det han seier; utan at du slavisk skal gjera alt slik som han.

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Satt og bladde gjennom litt eldre bilder, og plutselig oppdaget jeg en mappe fra en tur til Oslo i 2009. Litt gatefoto kan jo ikke skade mellom kirker og modeller. :whistle:

 

Sultne fugler

fuglemann-farge.jpg

 

Jeg aner ikke helt hva dette handlet om. Men ser jo uskyldig nok ut.

 

Trappefolk

trappa.jpg

 

Det er noe jeg liker med dette bildet. Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på det. Kanskje er det det sommerlige, kanskje er det menneskene. Jeg er ikke helt sikker.

 

Security

uonsket.jpg

 

En av de fine tingene med Oslo S er at stasjonen er en helt offentlig plass. Og siden det kommer folk fra så mange himmelretninger i vårt vidstrakte land er det egentlig et bra sted for gatefoto. Tips til de som liker slikt.

 

Randomness

macsyn.jpg

 

Dette er virkelig random. En kvinne med asiatisk utseende som ser ut, en kvinne i forgrunnen og to pappkopper fra McDonalds. Men det kan jo ikke skade.

 

Randomness II

hundedame.jpg

 

Igjen, litt usikker på hvorfor jeg liker dette.

 

:)

Endret av Simon Aldra
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Et bilde jeg tok når jeg var på vei hjem fra Kristiansand Sentrum her forleden.

 

5436998571_51a6d038cf.jpg

 

Og så legger jeg med et annet bilde som ble tatt i slutten av Januar, men pga

mangel på Internett så får jeg dele det i Februar tråden :)

Det siste blir litt uklart i originalt format, så et stativ er vel kanskje lurt å gå i anskaffelse av etterhvert :-P

 

5437013131_bd428fb9b5.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...