Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - Februar 2011


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mine bilder ble tatt i februar så derfor snek jeg dem inn her. Beklager men fant tråden litt sent :) Mars bilder lagt inn under mars

Har du lest reglene litt for raskt? Og ikke fått med deg de små detaljene?

 

Du er i såfall ikke den første.

 

Det som er hovedpoenget med disse månedstrådene er ikke når bildene ble tatt. Men hva det er det du jobber med . Om det er bilder du tok på vei til jobben i dag, eller om det er bilder fra julefeiringen 2010; det er ikke nøye. Bilder fra Afrikaturen i 2006 er også fint.

 

Mine bilder ble tatt i februar så derfor snek jeg dem inn her.

Det er ingen krav til når bildene er tatt, så du hadde fått lov til å poste de i mars-tråden. :)

Det er bra at du passer på - vi trenger denne påminnelsen ved jevne mellomrom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

 

Ser det noenlunde slik ut i virkeligheten også? Her i sør ser de ikke akkurat så fantastiske ut (selv om det er sykt å se på her og), men så hører man jo hele tiden hvor kraftige de er oppi nord. I så fall må jeg ta meg en tur dit vinterstid :)

 

Nordlys kan til tider være veldig kraftige, men man kan også forsterke inntrykket ved fotografering "lang lukkertid" og i etterbehandling "utheve fargene".

Lenke til kommentar

 

Ser det noenlunde slik ut i virkeligheten også? Her i sør ser de ikke akkurat så fantastiske ut (selv om det er sykt å se på her og), men så hører man jo hele tiden hvor kraftige de er oppi nord. I så fall må jeg ta meg en tur dit vinterstid :)

 

Nordlys kan til tider være veldig kraftige, men man kan også forsterke inntrykket ved fotografering "lang lukkertid" og i etterbehandling "utheve fargene".

Det er skjelden jeg ser så grønne nordlys som det ofte fremstilles på fotografier. Det er oftere en mye lysere grønnfarge som heller mere mot turkis, eller blått. Rødt og lilla er også vanlige farger. Grunnen til at nordlys blir så grønne på fotografier har med hvitbalansen å gjøre. Det er svært vanskelig å få det 100%. Mange tipser om å sette hvitbalansen på lysstoffrør, eller 4000k. Vakkert er det uansett!

Lenke til kommentar

Man skulle nesten hatt ett kamera som var laget bare for nordlys. Det er også vanskelig å ta bilde av nordlyset da det er i bevegelse konstant. Hadde nå på onsdag kraftig nordlys, selv når det blåste noe j... her. Dette er mitt første år med speilrefleks kamera, så prøver å ta bilder av nordlyset med forskjellig oppløsning og lære meg.

 

http://www.flickr.com/photos/ahkku/5466882791/

 

Dette ble tatt 21.februar og dette er rawbildet.

 

Skal engentlig poste i mars tråden, men svarer bare her.

Endret av Samegerilja
Lenke til kommentar

Man skulle nesten hatt ett kamera som var laget bare for nordlys. Det er også vanskelig å ta bilde av nordlyset da det er i bevegelse konstant. Hadde nå på onsdag kraftig nordlys, selv når det blåste noe j... her. Dette er mitt første år med speilrefleks kamera, så prøver å ta bilder av nordlyset med forskjellig oppløsning og lære meg.

 

http://www.flickr.com/photos/ahkku/5466882791/

 

Dette ble tatt 21.februar og dette er rawbildet.

 

Skal engentlig poste i mars tråden, men svarer bare her.

Med forskjellig oppløsning?

Lenke til kommentar

Man skulle nesten hatt ett kamera som var laget bare for nordlys. Det er også vanskelig å ta bilde av nordlyset da det er i bevegelse konstant. Hadde nå på onsdag kraftig nordlys, selv når det blåste noe j... her. Dette er mitt første år med speilrefleks kamera, så prøver å ta bilder av nordlyset med forskjellig oppløsning og lære meg.

 

http://www.flickr.com/photos/ahkku/5466882791/

 

Dette ble tatt 21.februar og dette er rawbildet.

 

Skal engentlig poste i mars tråden, men svarer bare her.

Med forskjellig oppløsning?

 

Ah, sorry mente ISO - fra 400 og oppover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...