Gå til innhold

Telenor VDSL: Oppdatert linjesøk er igang..


Anbefalte innlegg

Har opplevd mye problem med wlan på dette modemet.

wlan restarter så alle wlan forbindelsene brytes. Dette skjer til stadighet,

lan fungerer uten problemer.

Lurer på om jeg har fått en boks med problemer.

Blir vel til at jeg må kontakte kundeservice.

 

 

Har opplevd mye problem med wlan på dette modemet.

wlan restarter så alle wlan forbindelsene brytes. Dette skjer til stadighet,

lan fungerer uten problemer.

Lurer på om jeg har fått en boks med problemer.

Blir vel til at jeg må kontakte kundeservice.

 

Hadde masse problemer med wlan jeg også.

Endte med at jeg satte modemet i bridgemode og brukte min gamle gode Smoothwall til router og en "gammel" linksys-sak til wlan. Er dønn stabilt nå :D

 

Ser at jeg mister nettet innimellom på mobilen, og har opplevd det en gang eller to på laptop'en. Det ordner seg selv, uten at jeg trenger å gjøre noe. Desktop'en som står på kabel har ingen problemer. Har noen av dere kontaktet kundeservice om dette? Hva sa de evt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har opplevd mye problem med wlan på dette modemet.

wlan restarter så alle wlan forbindelsene brytes. Dette skjer til stadighet,

lan fungerer uten problemer.

Lurer på om jeg har fått en boks med problemer.

Blir vel til at jeg må kontakte kundeservice.

 

Hadde masse problemer med wlan jeg også.

Endte med at jeg satte modemet i bridgemode og brukte min gamle gode Smoothwall til router og en "gammel" linksys-sak til wlan. Er dønn stabilt nå :D

 

Når du satte modemet i brigdemode, satte du da kun VDSL i brigdemode eller må en også sette ADSL i brigdemode også ??

Lenke til kommentar

Nextgentel og Telenor er to vidt forskjellige leverandører, men utstyret er veldig likt. Dvs at de kan egentlig levere det samme, men Telenor går heller ned på den sikre siden mens Nextgentel har en tendens til å gå opp på den ustabile siden etter mine erfaringer. Nextgentel bryr seg ikke hvor mange ganger det blir meldt feil på en vdsl linje fordi det koster dem i utgangspunkte ingenting siden det er Telenor som eier det meste av kobbernette i Norge, det er også de som må drifte det.

Hver gang NextGenTel feilmelder gjennom jara vil det koste dem 750,- EKS MVA.

Om feilen blir løst før saken går videre til entreprenør vil den fremdeles koste 750,-

 

Om feilmeldingen går videre til entreprenør vil det koste NextGenTel 1650,- uansett om det avdekkes feil eller iff.

 

Dette gjelder alle ISP'er som bruker Jara som er Telenors entreprenør/wholesale tjenester.

Lenke til kommentar

Har opplevd mye problem med wlan på dette modemet.

wlan restarter så alle wlan forbindelsene brytes. Dette skjer til stadighet,

lan fungerer uten problemer.

Lurer på om jeg har fått en boks med problemer.

Blir vel til at jeg må kontakte kundeservice.

 

Hadde masse problemer med wlan jeg også.

Endte med at jeg satte modemet i bridgemode og brukte min gamle gode Smoothwall til router og en "gammel" linksys-sak til wlan. Er dønn stabilt nå :D

 

Når du satte modemet i brigdemode, satte du da kun VDSL i brigdemode eller må en også sette ADSL i brigdemode også ??

 

 

Kun VDSL

Lenke til kommentar

Har latt modemet være av i flere timer, det eneste som skjer er at jeg får ny ip addresse men farten kommer ikke, har dårligere download nå en med ADSL Turbo da hadde jeg 12-13 i download men nå får jeg knappe 11,50. Upload er bra den ligger på 5mbit mot 0,6mbit før.

Har ikke hørt noe fra Telenor enda.

 

Galaxis.

Lenke til kommentar

Snakka med Telenor kundeservice, de visste enda ikke hva feilen var ingen tilbakemelding fra montør enda. Eneste de sa var at jeg måtte teste å resette modem og sette det opp på nytt.

Gjorde det trykket inn reset med en binders innstallerte alt på nytt men til ingen nytte.

Har 11,50 Mbit ned og 5 Mbit ned fortsatt.

Jaja sånn går no dagan :)

 

Galaxis.

Lenke til kommentar

Snakka med Telenor kundeservice, de visste enda ikke hva feilen var ingen tilbakemelding fra montør enda. Eneste de sa var at jeg måtte teste å resette modem og sette det opp på nytt.

Gjorde det trykket inn reset med en binders innstallerte alt på nytt men til ingen nytte.

Har 11,50 Mbit ned og 5 Mbit ned fortsatt.

Jaja sånn går no dagan :)

 

Galaxis.

Samme her :dontgetit: . Telenor bortforklarte det med at det jeg var lovet, var å få opp til 25 nedlasting? Men jeg får ikke halvparten engang! Vi får se om det ikke ordner seg. Egentlig ville jeg ha 40/10, men det er visst ikke mulig.

Lenke til kommentar

Hos meg tok det vel ca. 8-10 timer (står tidligere i tråden når jeg prøvde første gang og når det virket). Dere får høyst sannsynlig 25mbit ved å vente littegrann, evt. prøve å bytte til pppoe og evt. tilbake igjen etter en stund f.eks. Er 100% likt som hos meg, at jeg hadde 12-13 Mbit før oppgradering, og hadde 11,5 etter oppgradering i noen timer, også var det oppe i 25 og har vært stabilt siden :)

Lenke til kommentar

Har vært inne på VDSL oppsettet på modemet og sjekket at alt var lagt inn riktig, virket som passordet var for kort, la inn mitt eget passord og lagret.

Ble ikke noen forandring av det, men skal teste å reboote modem.

Fikk melding om at min feilmelding til Telenor tok lenger tid enn forventet å reparere.

Rebootet modemet og målte hastigheten, men samme resultat.

Koblet også av og på splitter (VDSL splitteren) men nei.

 

Galaxis.

 

1160611874.png

Endret av Galaxis
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...