Gå til innhold

Gaming laptop 8-9000

xEiBx

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg leter etter en laptop som skal brukes til gaming, skolebruk og annet. Den skal være ca 15" for å enkelt kunne ta den med meg. Jeg har sett litt rundt og har kommet frem til denne:

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=610756#extra

Noen som har noen andre/bedre forslag eller har erfaringer med denne laptopen. Jeg har ikke noe umiddelbart hastverk med å kjøpe den, men vil helst ikke vente for lenge.

På forhånd takk :)

Edit: Jeg kommer til å spille spill som CoD Black Ops osv, hadde også vært fint om den klarer en del spill som vil komme.

Endret av xEiBx
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For spilling ville jeg sett på asus sine modeller, eller multicom sine. Blir ikke hæla i taket på black ops med den der, desverre

Har sett litt på de fra multicom nå, men det virker som om de er en god del dyrere for samme specs. Er det noen spesielle modeller du tenker på?

Skrevet

For spilling ville jeg sett på asus sine modeller, eller multicom sine. Blir ikke hæla i taket på black ops med den der, desverre

ATI HD 5650 er et godt skjermkortkort og klarer Black ops så det griner.... Maskinen har også en bra prosessor, godt med ram så den er ikke noe dumt valg. Å begrense valget til Asus og Multicom blir tullete da det finnes masser med gode maskiner i andre merker...

Jeg hadde kjøpt meg en maskin med ATI HD 5850 det vil du få til denne prisen det yter en del bedre en 5650 selv om det også holder for de fleste.

Lykke til!

Skrevet

MSI GT660-473NE

GeForce GTX 285M

3DMark03 : 37372p (88,9% raskere)

3DMark05 : 18965p (52,7% raskere)

3DMark06 : 12989p(100,8% raskere)

3DM Vant. : 5631p(106,6% raskere)

P GPU

ATI HD 5650

3DMark03 : 19996p

3DMark05 : 12419p

3DMark06 : 6468p

3DM Vant. : 2725p

P GPU

kilde

Dog gir dette bare en pekepinne på ytelsen, og gjenspeiler ikke nødvendigvis hvordan de forskjellige spillene vil oppleves.

Skrevet

kjøpe selv nylig HP. men kjøpte denne http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=5543275

med rabattkupong fikk jeg den for 8590kr eneste som skal oppgraderes er harddisken med en ssd, tror det er plass til to disker i den pcen der også forresten.

Den er jo fin den, men den har skjerm på 17,3" of det blir for stort for mitt bruk. Uansett takk for svar :)

MSI GT660-473NE

GeForce GTX 285M

3DMark03 : 37372p (88,9% raskere)

3DMark05 : 18965p (52,7% raskere)

3DMark06 : 12989p(100,8% raskere)

3DM Vant. : 5631p(106,6% raskere)

P GPU

ATI HD 5650

3DMark03 : 19996p

3DMark05 : 12419p

3DMark06 : 6468p

3DM Vant. : 2725p

P GPU

kilde

Dog gir dette bare en pekepinne på ytelsen, og gjenspeiler ikke nødvendigvis hvordan de forskjellige spillene vil oppleves.

Denne var veldig bra, litt mye lys og litt tung, men skal sjekke den ut nærmere nå. Kommer tilbake til dere med hva valget blir til slutt :)

Om noen andre har noen flere gode forslag tar jeg de imot med stor takk :)

Skrevet

ATI HD 5650 er et godt skjermkortkort og klarer Black ops så det griner.... Maskinen har også en bra prosessor, godt med ram så den er ikke noe dumt valg. Å begrense valget til Asus og Multicom blir tullete da det finnes masser med gode maskiner i andre merker...

Jeg hadde kjøpt meg en maskin med ATI HD 5850 det vil du få til denne prisen det yter en del bedre en 5650 selv om det også holder for de fleste.

Lykke til!

Kan du vise til video/test av 5650 i Black ops? At det går tviler jeg ikke på, men det kan umulig være på "high settings"

Den siste multicomen er forresten en svært god allrounder

Skrevet

Lykke til!

Kan du vise til video/test av 5650 i Black ops? At det går tviler jeg ikke på, men det kan umulig være på "high settings"

Den siste multicomen er forresten en svært god allrounder

Kan du vise en video som forteller det motsatte?

Skrevet (endret)

og om du likte den videoen tror jeg denne klarer det bedre, og du trenger ikke tenke på varmgang og ellers annet:)

Asus til 10 000

The G53Jw ships with the new NVIDIA GTX 460M with 1.5GB GDDR5, a mobile graphics engine adapted from Fermi technology. This provides a significant visual boost, opening new graphics capabilities with native DirectX11.

Surrounded by audio

To match the realistic 3D, the G53Jw features full EAX and THX audio support, delivering true surround immersion for dedicated gamers who want their in-game environments to come to life. Movies and music sound spectacular, as well.

Keeping it cool

The G53Jw comes with a unique design that improves cooling and reduces noise, with large rear venting exhausts pushing both heat and noise away from users and ensuring cooler, better performing hardware and a quieter environment.

Relentless computing

Much of this flows from Intel® Core™ i3/i5/i7 processors on board enabling smooth computing and blazing-fast gaming. The G53Jw comes with one-click overclocking users can engage any time for extra performance in games and other applications.

og ca ti k hos komplett.

Endret av Solosuper
Skrevet (endret)

Ærlig talt, jeg personlig hadde uten tvil satset på en Asus G53Jw eller kanskje en G73Jw enn noen annen bærbar. Okay da, bortsett fra den jeg har selv da, en Alienware M17x, pluss muligens Clevo X7200 etc, men da snakker vi en helt annen prisklasse.

Trådstarter ser etter en gaming laptop, da gjelder vel Asus G53Jw eller en MSI GX640. Asus har bedre kjøleløsning etter det jeg skjønner.

Btw, video av

på en Asus G53Jw. Endret av Chavalito

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...