Gå til innhold

Tastatur til 5000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Definitivt altfor dyrt fremdeles, men bruken av LED i tastene skal man ikke se bort fra er en realitet i mange tastaturer om et par år. Må jo være drømmen å ha et tastatur som endrer seg etter hva man bruker det til (spill/chat/bildebehandling/excel). Hovedoppsettet av alfabetet bør jo være ganske lik i alle modus, men tilleggs-/funksjonstastene ville blitt veldig mye mer forklarende og lett tilgjengelige.

Lenke til kommentar

Definitivt altfor dyrt fremdeles, men bruken av LED i tastene skal man ikke se bort fra er en realitet i mange tastaturer om et par år. Må jo være drømmen å ha et tastatur som endrer seg etter hva man bruker det til (spill/chat/bildebehandling/excel). Hovedoppsettet av alfabetet bør jo være ganske lik i alle modus, men tilleggs-/funksjonstastene ville blitt veldig mye mer forklarende og lett tilgjengelige.

 

Jeg skjønner ikke at noen fortsatt ikke har plukket opp denne ideen. Det hadde jo vært helt genialt! Det burde helt fint være mulig å masseprodusere dette. Det er jo en high-end løsning, og prises så klart deretter, men 2400 USB er helt ute av proporsjoner.

 

Typisk at Apple plukker opp ideen, det blir en BRAKSUKSESS, og plutselig kommer alle andre produsenter diltende etter og skal lage keyboards med OLED-skjermer i tastene...

Endret av Calm
Lenke til kommentar
Optimus Popularis ... har foreløpig navnet Optimus Mini Six

Har det navnet Optimus Popularis, eller Optimus Mini Six?

Leser man kilden deres blir alt mye klarere, og det er tydelig at dere har misforstått.

 

 

Nå er studioet på banen med et nytt tastatur ... egentlig først presentert i 2008 ... leveringsklart i løpet av 2011

Så den er presentert for lenge siden, og kommer om lang tid. Spennende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Skjønner ikke helt vitsen med at alle tastene skal ha skjerm. (Eneste bruksområde må være dersom du skal bruke til noe annet enn en PC.)

 

De kunne imidlertid ha snekret et tastatur som hadde skjerm på F1-F12 samt en del skjermbefengte macro-taster. Det kunne kanskje også fått en "levelig" pris.

Lenke til kommentar

Liker ideen så når et slik tastatur koster 1500-2000 skal jeg sterkt vurdere det. Det er jo helt konge i feks photoshop å bare bytte ut "b" med et bilde av en bruch. Det ligger mye potensiale i denne ideen få jeg tror nok at dette kommer til å slå ann i en eller annen form fremover, om det er i denne formfaktoren vet jeg ikke, men det forskes vel på berføringsskjermer som kan simulere knapper, det blir jo mye av det samme, og det blir veldig bra.

Lenke til kommentar

At alle tastene har skjerm er jo genialt.

 

De som ikke skjønner dette har tydeligvis ikke sett tastatur spesialdesignet for adobe premiere f.eks. Det finnes jo utallige muligheter med slike! Egne oppsett med macroer for spill, der tastene viser hva de gjør. Fet transparent bevegelig bakgrunn på tastaturet (tenk matrix ^^ ), Egne skjermoppsett for hurtigknapper man bruker i programmer (etc. Total commander, flash fxp, vSphere, whatever).

 

Og å vise cpu/minne/diskaktivitet og annen status (torrent xxx has finished downloading, spotify track playing, ned/opplastingshastighet, siste sporingsinfo fra bring....) på tastaturet er jo bare råfett.

 

Nei den som ikke skjønner poenget med dette har for liten fantasi og har herved mistet all rett til å kalle seg nerd!

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke tastatur med "dynamisk" utbyttbare taster blir det helt store. Det er ikke så ofte du ser ned på tastene akkurat.

 

Men jeg liker at det begynner å bli litt utvikling i grensesnittet mellom hardware og våtvare. Det er stoort forbedringspotensiale der :-)

 

 

Mvh

Per Gunnar Hansø

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

At alle tastene har skjerm er jo genialt.

...

Nei den som ikke skjønner poenget med dette har for liten fantasi og har herved mistet all rett til å kalle seg nerd!

Tja... Jeg skjønner vitsen med stats-skjerm og bilder på funksjons og makro taster. Kjekt også om bildet endres når du trykker ctrl, shift eller alt.

 

Men grafikk på bokstavtastene ser jeg ikke helt behovet med. Jeg husker jo hvilke spill-funksjoner som ligger på dem uansett. Finga ligger jo dessuten stort sett over dem.

Lenke til kommentar
Optimus Popularis ... har foreløpig navnet Optimus Mini Six

Har det navnet Optimus Popularis, eller Optimus Mini Six?

Leser man kilden deres blir alt mye klarere, og det er tydelig at dere har misforstått.

 

Syntes også den setningen var litt rar. Kilden snakker om to forskjellige tastatur, mens HW skriver om ett tastatur med to navn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...