Gå til innhold

Test: Nokia C7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke C7 DLNA også ?? Kan ikke se det er nevnt i testen..

Ikke mange mobiler som kam skilte med det :)

 

 

DLNA, the bastard child of UPnP

Men jo, kan forsåvidt laste ned en programvare bit på de fleste Andorid og Iphone telefonene for å få støtte for DLNA

http://www.bianor.com/ims/

 

Joa, greitt nok det att man kan få det til andre mobiler og..

Men ser i testen her att det blir kommentert att C7 mangler HDMI utgang slik som N8 har. Sålenge man har DLNA (som N8 pr dags dato ikke har) kan man jo overføre HD video på den måten og HDMI er ikke en "nødvendighet"...

Lenke til kommentar

Hei,

det stemmer at C7 har DLNA. DLNA er vel ikke så uvanlig i seg selv lengre, jeg er mer usikker på hvor vanlig det er at telefonen klarer å spille av HD-video over DNLA, som C7 gjør.

HDMI-ut er vel derimot uansett ikke mange mobiler som kan skilte med:)

C7 har forøvrig også vanlig, "kablet" video ut.

Lenke til kommentar

Hei,

det stemmer at C7 har DLNA. DLNA er vel ikke så uvanlig i seg selv lengre, jeg er mer usikker på hvor vanlig det er at telefonen klarer å spille av HD-video over DNLA, som C7 gjør.

HDMI-ut er vel derimot uansett ikke mange mobiler som kan skilte med:)

C7 har forøvrig også vanlig, "kablet" video ut.

 

Det er selvsagt HD kvalitet (720 el. 1080) vi snakker om her, "composit-kvalitet" er nok lite egnet i 2011 hvor de fleste har 40" TV og større ;)

 

Når det gjelder DLNA er nok C7 sterkere enn N8 ja, men det er gode muligheter for att DLNA kommer på neste soft-update i februar for N8, da slipper man fysisk å koble HDMI kabel til TV`n :)

 

Syns forøvrig det er rart ikke Amobil har testet DLNA i testen...

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Jeg liker tanken bak denne telefonen.

 

Har selv N8 og er strålende fornøyd. Noe som nevnes hyppig i denne testen er OS-et. Og jeg er helt enig i at dette er av noe utdatert utseende og funksjonalitet på enkelte områder, men som med alle smarttelefoner kan denne endres etter eget ønske.. Det er dessuten en vanesak, og har du brukt Nokia før vil du kjenne Symbian^3 umiddelbart - et stort pluss for de som ikke nødvendigvis føler trangen etter å måtte bruke et nytt system. Dette er samtidig en telefon som vil oppdateres kontinuerlig, for oppfølging er noe Nokia virkelig er god på!

 

At kamera er dårligere er en annen sak. Men tilfellet er at 8 mp for svært mange brukere er helt ypperlig.

 

I tillegg er den lekker, og av skremmende god kvalitet! (antar denne også bruker Gorilla-glass, som betyr at skjermen vil tåle usedvanlig mye..)

 

:)

Lenke til kommentar

Symbian er døende, Nokia melker bare nå. Det er ikke noe stort appmarked, det er ingen andre som er interessert i å bruke det engang. Før brukte SE og Samsung det også, så brukte NTT Docomo det, men nå er det bare Nokia.

 

Tro hvorfor. Greit at du kan endre design, men for touch er det langt fra så gjennomtenkt som Android og iPhone, og skal du ha noe mer avansert (før iallefall), så var WinMo6.5 et bedre valg.

Lenke til kommentar

Symbian er døende, Nokia melker bare nå. Det er ikke noe stort appmarked, det er ingen andre som er interessert i å bruke det engang. Før brukte SE og Samsung det også, så brukte NTT Docomo det, men nå er det bare Nokia.

 

Tro hvorfor. Greit at du kan endre design, men for touch er det langt fra så gjennomtenkt som Android og iPhone, og skal du ha noe mer avansert (før iallefall), så var WinMo6.5 et bedre valg.

 

Symbian^3 er jo omtrent helt nytt, du tenker nok på S60 som har eksistert for non-touch mobiler i årevis...

 

Symbian^3 fungerer meget bra, har brukt det i flere måneder nå og kan ikke si annet enn att jeg er imponert :)

Jeg skal være enig i att IOS/android har bedre utviklet UI på noen områder men husk att dette er første utgave av Symbian^3 og Nokia kommer garantert til å utvikle/forbedre dette jevnlig fremover :thumbup:

 

Når det gjelder app-markedet for Symbian er det i en tidlig fase enda men foreløbige tall viser att Ovi-store har over 3,5 mill besøkende hver dag og dette øker stadig.

http://www.pluggd.in/ovi-store-download-details-297/

 

Husk att det fremdeles (2-3mnd) etter lansering av eks. N8 er noe begrenset tilgjengelighet på enheten pga stor etterspørsel world-wide, etterhvert som markedet får tilgang vil Ovi-store øke ytterligere. Det finnes ett rimelig stort utvalg apps allerede idag og det fungerer veldig bra:-) Enig i att Ovi-store ikke er kjempestor idag men vent å se, den er fortsatt i en tidlig fase ;)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Rart at dere ikke nevner HTC Desire som et ypperlig alternativ i konklusjons avsnittet. En mye bedre og mer moderne telefon, tross i at den er vesentlig eldre enn C7. Akkurat det sier litt om hvor langt bak Nokia og Symbian nå egentlig ligger.

 

Som allerede nevnt så ligger nok Nokia litt etter på UI enda, men dette er jeg helt overbevist på att blir fikset på i fremtidige updates, Nokia er veldig flink på den biten. Selv syns jeg Symbian fungerer utmerket på N8 :)

 

For å snu litt på flisa; tenkt på hvor langt bak andre (eks. Iphone, HTC etc.) ligger når det gjelder hardware (kamera, HDMI, FM-sender, USB slot,dolby surround, DLNA, bluetooth 3, 16GB minne, MEGET bra batteri, design++++)??

Det er nettopp det som får meg til å velge Nokia ;)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Leirdueredet har et godt poeng her.

 

Om du sammenlikener N8 med HTC Desire hardwaremessig, kan HTC bare gå å legge seg! Bare for å nevne noe har N8 FM-sender, Bluetooth 3, 16 GB innebygd minne, MYE bedre batterilevetid, for ikke å nevne 12 mp kamera. Vi har testa disse tingene i kompisgjengen, og N8 er ikke akkurat usynlig blant de andre (Galaxy S, Desire, IPhone...).

 

Jeg er personlig goså veldig skuffa over hvor lite gjennomført enkelte OS-er er når man kjøper dem! Om vi ser på hvordan brukergrensesnittet til testvinneren Xperia X10 Mini er før man konfigurerer det, er det definitivt stort rom for forbedring også her! Androide-versjonen denne telefonen kommer med inneholder ikke en så grunnleggende funksjon som sending av media via bluetooh. Selvfølgelig, du kan enkelt finne noe et program for dette på Androide Market, men skal det virkelig være nødvendig? Svært mange brukere i dag kjøper Androide-telefoner uten å vite at de selv må tilpasse OS-et for at det skal få en komplett grunnleggende funksjonalitet på sin telefon. Etter min mening dette helt latterlig. Jeg foretrekker selv et OS som faktisk fungerer enn et hvor animasjonene glitrer litt ekstra når du åpner Samtale-loggen.

Endret av Tuhin
Lenke til kommentar

Leirdueredet har et godt poeng her.

 

Om du sammenlikener N8 med HTC Desire hardwaremessig, kan HTC bare gå å legge seg! Bare for å nevne noe har N8 FM-sender, Bluetooth 3, 16 GB innebygd minne, MYE bedre batterilevetid, for ikke å nevne 12 mp kamera. Vi har testa disse tingene i kompisgjengen, og N8 er ikke akkurat usynlig blant de andre (Galaxy S, Desire, IPhone...).

 

 

 

Trodde vi diskuterte C7 her? Hvis du skal sammenligne N8 med noen telefoner fra andre leverandører, er det vel på sin plass å sammenligne med toppmodellene fra de andre leverandørene?

Jeg mener fremdeles at Desire er et bedre valg, ja faktisk et langt bedre valg, enn C7.

Lenke til kommentar

Leirdueredet har et godt poeng her.

 

Om du sammenlikener N8 med HTC Desire hardwaremessig, kan HTC bare gå å legge seg! Bare for å nevne noe har N8 FM-sender, Bluetooth 3, 16 GB innebygd minne, MYE bedre batterilevetid, for ikke å nevne 12 mp kamera. Vi har testa disse tingene i kompisgjengen, og N8 er ikke akkurat usynlig blant de andre (Galaxy S, Desire, IPhone...).

 

 

 

Trodde vi diskuterte C7 her? Hvis du skal sammenligne N8 med noen telefoner fra andre leverandører, er det vel på sin plass å sammenligne med toppmodellene fra de andre leverandørene?

Jeg mener fremdeles at Desire er et bedre valg, ja faktisk et langt bedre valg, enn C7.

 

Det er C7 som diskuteres også men pga N8 og C7 er så lik i spec. er det jo naturlig att den omtales også. Såvidt jeg kan se er det bare kamera og litt mindre HDD som er forskjellene på disse. HDMI utgangen som N8 har dekker C7 med DLNA funskjonen.

Lenke til kommentar

Tittel:

 

"Nokia N8 gjenskapt"

 

Indeks:

 

"C7 er nesten identisk med N8"

 

Q.E.D.

Har jo ingenting å si. Desire HD har også mange likhetstrekk med Desire. Videre er både N8 og Desire HD toppmodeller. Desire HD er milevis forran N8.

 

Forøvrig ser Symbian (også ^3) ut som søppel. Nå tenker jeg utseendemessig. Det har sine fordeler, men både Android og Ios er langt bedre.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Tittel:

 

"Nokia N8 gjenskapt"

 

Indeks:

 

"C7 er nesten identisk med N8"

 

Q.E.D.

Har jo ingenting å si. Desire HD har også mange likhetstrekk med Desire. Videre er både N8 og Desire HD toppmodeller. Desire HD er milevis forran N8.

 

Forøvrig ser Symbian (også ^3) ut som søppel. Nå tenker jeg utseendemessig. Det har sine fordeler, men både Android og Ios er langt bedre.

 

Som allerede nevnt her er det bare kamera og litt mindre HDD som er forskjellen på N8 og C7 om man ser bort fra design.

 

Desire HD milevis foran N8????? jaja, det var din mening :cry:

Det eneste du argumenterer med er OSèt, glem det, valg av OS er så individuelt hva folk foretrekker, det er ren smaksak! Jeg foretrekker eks. Symbian for min del.

 

Argumenter heller mer konkret hva som er bedre med Desire, eks:

-Bedre batterikapasitet.

-Raskere bluetooth.

-Bedre blitz.

-Bedre skjerm..............osv, osv.

 

Gjør det så tror jeg du vil møte litt mer forståelse for argumentene dine blant folk her på forumet :)

Å kun liste opp argumenter om OSèt er bortkastet da det er helt individuelt hva hver bruker liker/er vant med osv.

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...