Gå til innhold

Naturlige matteferdigheter krav for siv.ing på NTNU?


DawnDusk

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg vurderer å starte på NTNU neste år, og har tenkt meg ut et par studier. Matematikk 1, 2, 3 osv.. er dog ganske standard for mange av fagene, og har sett litt på eksamensoppgavene, øvingsoppgaver, forelesninger etc.

 

Det uungåelige spørsmålet dukker likevel opp - bør/må man være et naturlig mattegeni for å klare en siv.ing på NTNU? Jeg gikk ut med 5 i R2 og fysikk, men tilnærmet alt av eksamensoppgavene på NTNU hadde jeg ikke sjangs til å løse engang.

 

Hvordan er egentlig mattenivået på NTNU? Videregående matte krevde ikke så veldig mye akkurat føler jeg. Men synes det er interessant å høre om alle som går på NTNU faktisk er kløppere i matte :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde ingen problemer med matte på videregående, men sleit litt på høyskolen. Jeg har aldri lest en eneste lekse.

Du trenger ikke naturtalent, men må være interessert, gå på forelesninger, og jobbe med det. Du går jo på skolen for å lære matte, eksamen er bare en test for å vise at du har lært. Nå som du ikke har lært den aktuelle matten, så kan du heller ikke løse eksamensoppgavene, naturlig nok...

 

edit:

når jeg tenker over det, så hadde jeg faktisk litt problemer med matta i tredjeklasse på videregående, det var ikke alt som kom like lett til meg da... Men klarte bachelor elektronikk på normert tid.

Endret av jale
Lenke til kommentar

Hadde 6 i R2 og på eksamen i R2, og kom ganske greit igjennom Matte1 her på NTNU. Har ikke fått karakter enda, men etter å ha sett på løsningsforslaget gikk det i hvert fall ikke dårlig.. :p

Så har du 5 i fra R2 bør det gå veldig greit.

 

Ikke stress over at du ikke skjønner så mye når du ser på eksamensoppgaver. Det er jo tross alt eksamensoppgaver, ting du først skal kunne etter å ha hatt faget en stund. :)

Er mange som på meg ikke virker som "mattekløppere", som du kaller det, men som fortsatt kommer seg greit igjennom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...