Gå til innhold

Verdens samfunnsproblemer, korleis vill du fiksa dei?


Anbefalte innlegg

Me har i dag mykje store problemer i verdens samfunnet som krig, fattigdom, sløssing av resurser, naturødelegelsar, osb. Men kva kan me gjera for å fiksa det? kva er det\dei grunleggande problema ?

 

Utsagn:

Money = dept \ Penger = gjeld

Religion: "the greated story ever told"

Politikk er eit skådespel

"There is no human nature, there is human behaviour"

 

Me leve i ein urettferdig verden, der dei rikaste tjene 1 000 000kr til dagen og dei fattigaste tjene 1kr til dagen. Der dei rikaste krangle om kven som har størts hus, fiinnast bil, er mest populere og dei fattigaste har problemer med å overleva. Dei rike blir rikare og dei fattige blir fattigare, men kva gjere eigentleg ein rik person rik ? Penger? Kva er eignetleg penger?

Me leve i ein verden der me framleis har religiøse kampar der folk blir drept og skada. Men kva er eigentleg religion? Kva slost dei eigentleg for? I dei 10 bug står det "du skal ikkje drepa" men alikavel så har folk blitt drept av kristne personar.

Kor mykje kan me eigentleg om korleis verden og samfunnet me lever i fungere?

 

Kva ville du gjort for å fiksa dei problema me har? Kva ville du gjort for å laga verden meir rettferdig? Kva gjere du for å laga verden og samfunnet bedre å leva i?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig tror jeg enn bør fortsette med bistand til fattige land. Eneste er at man bør tenke seg om i hvilken form bistanden skal være, penger, prosjekter, mat og varer kan være av forskjellig betydning og virke fra land til land, og selvfølgelig ha oppfølgning for å forsikre seg at pengene havner der de skal og brukes til det de skal.

Videre mener jeg at humanitære militærstyrker er nødvendig i en overgangsfase i krigsherjede- og tyranniserte land for å få et fungerende demokrati. Men jeg tror at kanskje den største og viktigste skrittet er å handle og kjøpe varer med fattige land slik at u-landenes statskasse kan fylles slik at velferdsgoder som skole og sykehus kan bli realisert. Om man kunne få handlet med u-landene ville også behovet for økonomisk bistand minke pga flere er i arbeid og skaper verdier for sitt land, sist men ikke minst bør man slette all u-gjeld.

 

Om dette er praktisk gjennomførbart er noe annet... :)

 

 

Edit: Endret ordlyd og skriveleif

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

Jeg tror det eneste man kan gjøre er å innføre demokrati i land. Hvordan man skal gjøre dette er en annen diskusjon, men så lenge man har nasjoner hvor kun noen få personer har makta, vil det være umulig å unngå forskjeller.

 

Se på de afrikanske landene for eksempel. Kongo er et av verdens rikeste land, men ressursene går ikke tilbake til folket, slik det gjør i Norge. Det er noen få store oligarker som styrer i det landet, enten det er private selskaper eller diverse høvdinger.

 

Zimbabwe er et annet glimrende eksempel. Robert Mugabe innførte demokrati i Zimbabwe på 60- tallet (?), og landet blomstret. Man kan si at forskjellene du nevnte på globalt nivå ble visket litt ut. Folk i Zimbabwe fikk råd til å overleve, selv om noen hadde større kjøpekraft enn andre. På 90- tallet, etter Mugabe antatt ble rammet av syfilis, har landet gått adundas, og har blitt et glimrende eksempel på forskjellene du snakker om.

 

Sosialisme har aldri fungert, og vil aldri fungere. Eventuelt kunne man hatt planøkonomi og demokrati, men dette er vanskelig å få til. For at planøkonomi skal fungere (som det ikke gjør) må man planlegge. Det er vanskelig å få til på et fireårs- perspektiv.

Skulle man hatt EN gruppe som ledet (meritokrati?) ville dette være udemokratisk, og altfor få mennesker ville hatt altfor mye makt. Det er så mange eksempler i historiebøkene på at dette ville ført til død, pinelse, sult og fattigdom at det ikke er ønskelig.

 

Jeg ser på kapitalisme som en nødvendig onde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Stulle: Det er akurat den haldningen me ikkje må ha, det er den haldninga som har ført til mykje av problema me har i verden i dag. Om alle hadde tenkt sånn "eg vil ha, eg skal ha, mit, mit MIT!" så hadde ingenting fungert. Me hadde kriga verre enn verst. Så den er eg totalt uenige i.

 

Quote fra ringenes herre: "my, myown , my presious!!"

 

Tanke: Hadde det nødvendiga vore tilgjengelig for alle med litt ekstra så har me ingen grunn til å stjela, og ingen grunn til å kriga si krig ikkje er noko anna enn ein kamp om ressurser til å laga ting.

Men om alle vil ha og vil ha så er detta umuligt. For alle kan ikkje ha kvar sitt personelege slott.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@ J@cob: Det er åpenlyst at du har noko imot meg eller berre er ute etter å provosera fram ein krangle her. Om du forstår så lite av det eg srkrive så er det ditt problem, virke ikkje som at det er eit problem for resten her. Eg er fult klar øve at eg ikkje er så go i rettskriving, men eg prøve.. Det er fult mogleg at eg har dysleksi og i så fall så er det direkte mobbing det du skrive her, *hint, hint*

 

Regardless...

 

Er det nokon her som kjenne til The Venus Project? Dei har ein veldig bra måte dei meine vil gjera verden mykje betre på. Nå er tanken deira velig radikal, men eg synest det er det besta pressentert til nå. Ein ting eg meine er viktigt for å koma vidare er eit bra skulesystem med ei brei opplering der du lere nokk om alt til å veta korleis samfunnet fungere i det stora bildet. Ein ting eg høyrde i ein presentasjon ein gong var at dagens skulesystem er satt opp til å laga borbrukerar av oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...