Gå til innhold

Månedens utfordring 2011


Anbefalte innlegg

I 2011 vil vi prøve noe nytt - månedens utfordring.

 

I denne tråden presenteres utfordringene og vi tar også diskusjonene her.

 

Generellt.

Månedens oppgaver presenteres den 1. i hver måned. Man har frem til den 21. å ta bilder i forhold til oppgavene. Samtidig blir det opprettet en bilde/avstemmingstråd der man poster bildene sine. Bildene må postes i en og samme post innen den 21. kl. 22:00. Da lages avstemningene, og det er åpent for avstemming frem til den 28. i måneden, også kl. 22:00.

 

Regler.


  1.  
  2. Du kan levere maks et bilde per. oppgave.
  3. Du velger selv hvor mange av oppgavene du ønsker å løse.
  4. Du står fritt i tolkningen av oppgaven.
  5. Du må være fotografen bak bildet (selv ha trykket på utløseren.), og det må være tatt i den aktuelle tidsperioden.
  6. Bildets lengste side skal ikke være mer enn 1280 piksler (anbefalt max 1024 piksler vertikalt) og filstørrelsen maksimalt 800kB.
  7. Deltagerene gir Akam.no rett til å publisere bildet i den hensikt å promotere utfordringen.

 

Posting av bilder.

 

Når det gjelder besvarelsen, så er det viktig at alle bevarelsene/bildene er i en post per deltager.

 

Det er ikke nødvendig å poste alle på en gang, og det er også tillatt til å bytte bilder frem til innleveringsfristen. Poster som endres etter innleveringsfristen, blir diskvalifisert.

 

Avstemming

 

Det vil være mulig å stemme på best bilde for hver oppgave. Etter avsluttet avstemmming så gis 4 poeng for 1 plass, 2 poeng til 2 plass og 1 poeng til 3. plass. Et bilde må ha minst 1 stemme for å få poeng.

 

Det er ingen som hindrer deg i å stemme på dine egne bilder, men vi har en "Gentleman Agreement" her om at du stemmer på de bildene du innerst inne synes er best; enten det er du eller de andre som har tatt det.

 

Årets oppgaver.

Januar

Februar

Mars

April

Mai

Juni

Juli/August

September

Oktober

November

Desember

 

Endringslogg.

28.01.11: Endret til 3+1 uke, samt at innleveringstråden oppretttes også den første.

28.01.11: Lagt til litt info om posting av bilder.

01.02.11: Lagt opp lenker for månedsoppgavene

01.03.11: Lagt inn info om avstemning på egne bilder

31.03.11: Link til apriloppgaven

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Månedens utfordring - Januar 2011

 

Dette er en utfordring der du skal løse tre fotografiske oppgaver.

 

Oppgavene er:

 

Oppgave 1: Dagen derpå

 

Nyttårsfeiringen er over, og formen er muligens ikke på topp. I tillegg har du noen løfter som man i lykkerusen har gitt seg selv (og andre), som du allerede angrer på. Som man sier på sportsendingene: Hva føler du nå?

 

Oppgave 2: De nære ting

 

Vi som har levd en stund, husker denne gamle melodien av Kurt Foss og Reidar Bøe. Lar du deg inspirere til å ta et bilde, eller betyr de nære ting noe annet for deg?

 

Oppgave 3: Hjem, kjære hjem

 

En klisje av de store. Eller ikke?

 

Generell info.

 

Bildene må være tatt i tidsrommet lørdag 1. januar - torsdag 20. januar kl. 22:00

 

Innleveringsfrist er torsdag 20.01.11 klokken 22:00. Det vil da bli opprettet en avstemningstråd som vil være åpen frem til torsdag 27.01.11 klokken 22:00

 

edit: jeg har utvidet fristen da vi har kommet litt tregt igang.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Oppgavene er notert og de små grå slurer på høygir... :hmm:

Jeg hører det knaker helt hit ;)

 

Bra valg av oppgaver, tror de er passe utfordrende for de fleste. Jeg skal i alle fall gi det et forsøk :)

Godt å høre. Tanken var å gjøre det litt utfordrene, og samtidig litt anderledes.

 

Skal jo prøve på dette. Men mulig jeg dropper "De nære ting".

 

 

Var uheldig å trykka på den linken tomsi, etter å ha lyttet i omtrent ett minutt måtte jeg søke opp dette for at ikke det dær skulle feste seg i hodet. Og spilte det to ganger på rad, bare for sikkerhets skyld..

 

Såpass må du da tåle ;) Men jeg får nok legge ved advarsler for metallhoder i fremtiden.

Lenke til kommentar

Hjem, kjære hjem

Hei, du er litt tidlig ute. Det blir opprettet en bildetråd den 17.1. Den skulle opprinnelig blitt oprettet den 12., men ettersom jeg har utstatt fristene med 5 dager, så blir også bildetråden laget 5 dager senere.

 

Åja. Trodde det var denne jeg :p

Litt triggerhappy på posteknappen!

Lenke til kommentar

Var fristen i går eller i dag?

Fristen gikk ut i dag, for snart to timer siden. Desverre.

Forumet viser at innlegget ditt ble skrevet "i går", derfor jeg stussa litt. Følger forumet UTC-tid, kanskje?

 

Jeg hadde ikke så mye å bidra med denne runden uansett. Skal forsøke å delta på neste.

Lenke til kommentar

Forumet viser at innlegget ditt ble skrevet "i går", derfor jeg stussa litt. Følger forumet UTC-tid, kanskje?

 

Jeg hadde ikke så mye å bidra med denne runden uansett. Skal forsøke å delta på neste.

Klokka på forumet lever i sin egen verden. Det virker som om man må inn "endre litt i profilen ved jevne mellomrom. F.eks ved start/slutt av sommertid.

 

Du får nøye deg med å stemme denne gangen, da ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...