Gå til innhold

Passer Canon EF 70-200mm f/4L USM i Lowepro SlingShot 202 AW?


Anbefalte innlegg

Ja emnetittelen sier vel allerede ganske mye.

Jeg er på jakt etter nye fotobag og har egentlig bestemt meg for å gå for en i slingshot serien til Lowepro. Spørsmålet er bare om 202 eller 302. Jeg har tenkt å kjøpe meg ett EF 70-200mm f/4L USM, men spørsmålet er jo om den passer i 202.

 

Jeg er interessert i å ha så liten bag som mulig så hvis dette objektivet passer så går jeg definitivt for 202en.

 

Bagen har disse innvendige målene: 22.5 X 14.0 X 28.0 cm

og objektivet er 172mm langt.

Jeg har et Canon eos 550d .

 

Teoretisk burde dette passe (ihvertfall har mitt lille hode kommet frem til det), men jeg er som sagt ikke sikker, er det noen som sikkert kan si at det passer, eller som ihvertfall kan støtte meg, smile og nikke med hodet og si "ja det kommer til å passe".

 

Problemet er at jeg ikke har objektivet nå, så jeg kan ikke teste om det passer når jeg eventuelt får bagen og om et halvt år tviler jeg på at jeg kan gå tilbake til butikken og bytte en skitten brukt fotobag, mot en ny i ett hakk større.

 

Takker for alle svar og ønsker alle en God Jul!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke erfaring med Lowepro, men er storfornøyd med min Think Tank Digital Holster. En Digital Holster 20 har plass til en speilrefleks med kitobjektiv, eller du kan dra opp glidelåsen for god plass til speilrefleks med 70-200.

Har selv en Digital Holster 40, som er litt bredere, for plass til kamera med batterigrep.

 

Anbefales på det varmeste. :)

 

 

Antageligvis vil en Digital Holster 10 også fungere, men med den ekstra lengden på 70-200/4 kan det bli litt stramt. 20'eren har også bittelitt større plass til hus, så du også har plass til et litt større hus hvis du en gang om noen år kunne tenke deg å oppgradere.

 

 

Edit: Duh - du er jo ikke interessert i snutebag - du vil ha fotosekk! Glem det jeg skrev over. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...